nauka literek i cyferek - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Zabawa > Gry

Notka

Gry Forum gry, to przestrzeń do zabawy grami słownymi, internetowymi, łamigłówkami i wszystkim, co pozwala zabić nudę. Dołącz i baw się dobrze.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2011-10-11, 09:44   #1
tori33
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2010-08
Wiadomości: 17

nauka literek i cyferek


hej, szukam pomocy dydaktycznych dla małego szkraba do nauki literek i cyferek, z czego korzystacie albo czy znacie jakieś ciekawe i zajmujące zabawki, pomoce dydaktyczne?
tori33 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2011-10-18, 21:59   #2
trawa_morska
Zadomowienie
 
Avatar trawa_morska
 
Zarejestrowany: 2010-06
Wiadomości: 1 532
Dot.: nauka literek i cyferek

Moj szkrab niedawno skonczyl pol roczku, wiec wszystko na niego dopiero czeka.... bo mam juz troche zachomikowane Ja sama plynnie czytalam w wieku 3, 5 roku i troszke po cichu licze, ze i mojemu potomkowi sie uda

Na razie bawi sie na macie piankowej puzzlowej z literkami i liczbami, baraszkuje na niej, a takze wyjmuje literki czy liczby i obgryza Jak bedzie starszy, to bedziemy sobie ukladac te puzzle, najpierw zaczniemy od odnajdywania do jakiego kawalka pasuje dana literka czy liczba, a potem moze bedziemy budowac jakies slowa czy liczyc. Nie wiem, czy kojarzysz taka mate, generalnie super sprawa

Czekaja tez na niego drewniane klocki z literkami (ja wlasnie nauczylam sie na tego typu klockach, poznalam na nich literki, a potem laczylam w wyrazy, poczawszy od dwu i trzyliterowych), fajne kolorowe domino, drewniane puzzle, no i oczywiscie przerozne ksiazeczki. Na razie dostal dwie stosownie do swojego poziomu Sa tez fajne zeszyciki z roznymi zadaniami, ja takie uwielbialam, np. teraz wyszla Teczka Dwulatka. Sa tez rozne takie dla trzylatka i starszych. Tak samo jak kolorowanki, gdzie sa liczby czy literki.

Moja mama bawila sie tez ze mna w taka zabawe, ze na spacerze wyszukiwalam rozne literki. Zwlaszcza entuzjazm wielki u mnie wywolywala wielka litera A na przystankach autobusowych.

Co wyjdzie w praktyce z moim synowcem - czas pokaze
__________________

trawa_morska jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2011-10-28, 11:12   #3
liviena
Przyczajenie
 
Zarejestrowany: 2011-03
Wiadomości: 11
Dot.: nauka literek i cyferek

proste rozwiazania sa najlepsze, sa takie gry edukacyjne z adamigo "poznaje cyferki" i "poznaje literki", sprawdz sobie i mysle ze o to ci chodzilo, a wiem ze sa pomocne bo widzialam takie u siostry i jej szkraba
liviena jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2011-11-06, 19:20   #4
trawa_morska
Zadomowienie
 
Avatar trawa_morska
 
Zarejestrowany: 2010-06
Wiadomości: 1 532
Dot.: nauka literek i cyferek

polecam tez tez artykul nauka czytania bez stresowania

poniewaz art zawieral lokowanie produktu moze zacytuje po prostu fragment:

Wprowadzenie w świat liter i głosek rozpoczęłam w grupie dzieci 3 - letnich. Wielu osobom wydaje się to za wcześnie, ale potencjał intelektualny dzieci ciągle mnie zadziwia pokonywaniem granic, które my dorośli wyznaczamy. Dzieci żyją w świecie głosek, dorośli w świecie liter, niby oba światy sobie bliskie, a jednak całkiem odmienne.

Rozpoczęliśmy naszą przygodę z nauką czytania od wprowadzenia klocków (...). Są to klocki, które zawierają cztery warianty każdej litery: wielką pisaną i drukowaną oraz małą pisaną i drukowaną. (...) Na początku dzieci uczą się przez budowanie z klocków wież, garaży, zamków. Zawsze jednak trzeba pamiętać, aby zielona,,trawka" (tak mówią dzieci na ten pasek) była na dole, po to by utrwalić wzrokowo prawidłowy kształt litery. W trakcie tych zabaw dzieci wielokrotnie zadają pytanie: jaka to litera ? Trzeba zaspokoić ich naturalną ciekawość i wiązać litery z głoskami w sposób prawidłowy. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak jest to ważne. Prawidłowe wybrzmiewanie głosek jest podstawą procesu syntezy i analizy ! ! ! Nazywając litery podajemy dziecku prawidłowe brzmienie głoski - chodzi o taki sposób realizacji, aby spółgłoskom nie dodawać y. Tak więc, nie wymawiamy ty, dy, ky - tylko krótko t, d, k; aby dziecko nie głoskowało potem: ty - a - ty - a, my - a my - a ; Nie dziwmy się też dzieciom, że nie potrafią złożyć wyrazu (dokonać syntezy) jeśli usłyszą: ly - a - ly - a. Bo to co słyszą to lyalya a taki wyraz w ich słowniku nie występuje.

Na tym etapie pracy nie wymagamy od dziecka, aby pamiętało jak się nazywa każda litera - to byłoby nie realne.

Uczymy dzieci wyszukiwania takich samych liter i wychwytywania różnic między literami (cech dystynktywnych). Oczywiście wszystko odbywa się w zabawie np. przyjechał pociąg i krasnoludki pakują do wagonów takie same litery; na wagonikach przyczepiamy karteczki z literami i prosimy dzieci aby pomogły w wyszukiwaniu prawidłowych liter. Wielokrotnie nazywamy każdą z nich zwracając uwagę, że czasem litery różnią się tylko malutkim znaczkiem np. e i ę a nazywają się inaczej. Prosimy dzieci aby powiedziały jak ta litera,,ma na imię". W ten sposób w trakcie zabawy dzieci wiążą kształt litery z głoską. W tej metodzie dzieci poznają litery na tle całego alfabetu, a zwrócenie uwagi na różnice w kształcie liter powoduje, że dużo rzadziej są one mylone.

Edytowane przez trawa_morska
Czas edycji: 2011-11-06 o 20:43
trawa_morska jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Gry


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 20:14.






© 2000 - 2025 Wizaz.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Jakiekolwiek aktywności, w szczególności: pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie, lub inne wykorzystywanie treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, w szczególności w celu ich eksploracji, zmierzającej do tworzenia, rozwoju, modyfikacji i szkolenia systemów uczenia maszynowego, algorytmów lub sztucznej inteligencji Obowiązek uzyskania wyraźnej i jednoznacznej zgody wymagany jest bez względu sposób pobierania, zwielokrotniania, przechowywania lub innego wykorzystywania treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, jak również bez względu na charakter tych treści, danych i informacji.

Powyższe nie dotyczy wyłącznie przypadków wykorzystywania treści, danych i informacji w celu umożliwienia i ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz umożliwienia pozycjonowania stron internetowych zawierających serwisy internetowe w ramach indeksowania wyników wyszukiwania wyszukiwarek internetowych

Więcej informacji znajdziesz tutaj.