![]() |
#1 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2009-01
Wiadomości: 433
|
Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Kiedyś siostra mi opowiadała jak kupiła sobie płaszcz na jakiejś wyprzedaży w CARRY, cieszyła się bo całkiem fajny i przeceniony 20% niby nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt że na koniec sezonu ten sam płaszcz był przeceniony niby 70% a jego cena przekraczała znacznie kwotę jaką zapłaciła moja siostra kilka miesięcy wcześniej.
Szczerze mówiąc nie wiedziałam co o tym myśleć bo zawsze lubiłam ten sklep i myślałam że może się pomyliła czy coś. Dzisiaj ja poszłam do CARRY, spodobała mi się jedna koszula i liczyłam że może teraz jeszcze ją upoluję w niższej cenie ![]() Koszula na początku sezonu (w regularnej cenie) kosztowała 69,99 i jakież było moje zdziwienie jak zobaczyłam że na metce cena regularna wynosi 120,99 a promocyjna to 69,99. Wkurzyło mnie to bardzo i teraz choćby nie wiem co to jej już nie kupię, zraziłam się do ciucha i do sklepu. Czy wy też miewacie takie sytuacje?
__________________
Rób co chcesz ale tylko wtedy gdy wiesz po co to robisz. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2012-06
Wiadomości: 2 330
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Ano. W Mango jest śliczna torebka. W październiku kosztowała 140zł, więc miałam nadzieję, że w trakcie przecen kupię ją taniej. I co? I kosztuje dalej 140zł, a wcześniej 'koszowała' 200zł...
Nie wszystkie ubrania stają się droższe, ale bywają takie przypadki. Co zrobić. Ważne, że psychika spokojna. ![]() A na torebkę czekam. Może będzie jeszcze tańsza? |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2011-03
Wiadomości: 1 261
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
No ale przecież na tym polegają wyprzedaże. Klient ma myśleć, że płaci mniej, ale tak naprawdę nie płaci.
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2008-07
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 1 777
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Cóż, trzeba by zacząć takie przypadki zgłaszać do UOKiKu, odechciałoby się robienia ludzi w konia. Ja zawsze wypatruję ciuchy i buty na początku sezonu, zapamiętuję cenę i "ustawiam" sobie poziom do którego cena ma zejść, abym zdecydowała się na zakup. W tym roku kupiłam tak kozaki, które na początku sezonu kosztowały 640 zł., potem cena spadała, było ponad 500 zł., w salonie firmowym przed Świętami już były za 470 zł. a po świętach za 399 zł. I za tę cenę byłam skłonna je kupić. Podejrzewam jednak, że początkowa cena była solidnie podbita, żeby po przecenie i tak sporo zarobić. Firmy już tak przyzwyczaiły klientów do kupowania w czasie wyprzedaży, że rzadko przychodzą w innym czasie - żeby to sobie "zrekompensować" stosują takie a nie inne zabiegi, czyli "cena jak na początku sezonu, frajerze, ale napiszemy ci -50% i od razu się lepiej poczujesz" :/
__________________
http://oleosa.blogspot.com Kobiety-statystyka spojrzenie na makijaż, kuchnię i co-do-głowy-przyjdzie. Obiecuję, że nie będzie statystyki. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2011-01
Wiadomości: 47 595
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Moze jestem dziwna ale spotykam najczesciej normalne promocje
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2014-03
Wiadomości: 5 832
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Widziałam w innym wątku kapcie - nie wiem czy z wyprzedaży czy nie - tak wycenione że po odklejeniu ceny w PLN i odkryciu ceny w EUR kurs wynosiłby prawie 6 PLN
![]() Nie pamiętam czy się z czymś takim spotkałam kiedyś tak na żywo. Dla mnie najbezpieczniejsze jest rozsądne robienie zakupów. "Fajna torebka I Z WYPRZEDAŻY" to dla mnie nie argument. "Fajna torebka, przyda mi się i jej cena jest odpowiednia". Wtedy nie będę ustalać tygodniami czy przed wyprzedażą nie była może kilka złotych tańsza lub czy nie przecenili jej pół roku później ![]() ---------- Dopisano o 02:37 ---------- Poprzedni post napisano o 02:28 ---------- Ale chętnie poczytam gdzie lepiej szczególnie uważać ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2008-12
Wiadomości: 16 501
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Dlatego preferuje zakupy przez internet. Dodaje cos do zakladek, a potem monitoruje cenę czy faktycznie spadla. Wszystkie moje ulubione sieciowki maja e-sklep, także problemow nie mam.
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2011-04
Wiadomości: 2 674
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Cytat:
|
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 818
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Mojej córce podobała się lalka w Tesco. Zaraz po wszystkich świętych kosztowała 79zł - przeceniona z 99zł później im bliżej świąt i bożego narodzenia kosztowała mniej więcej tak:
- 99zł - przecenione ze 139zł - 139zł - przecenione ze 179zł - 179zł - przecenione ze 199zł Często jestem w tym Tesco i zwracałam uwagę na cenę tej zabawki.
__________________
"Możesz mnie okraść, zagłodzić, zbić a nawet zabić, ale mnie nie zanudzaj"
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
mOLDerator
Zarejestrowany: 2010-10
Lokalizacja: Polska
Wiadomości: 10 392
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
My poszłyśmy z koleżanką do Sinsay'a i chciałyśmy sobie kupić po bluzce za 39,90. Patrzymy, a na jednej metak "z przeceną" była źle naklejona i pod spodem była cena 39,90
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2011-03
Wiadomości: 3 880
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
W sklepach CCC też tak w konia robią? Bo kupiłam buty za 170 z groszami przecenione niby z 270 z groszami i się zastanawiam.
__________________
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2012-08
Wiadomości: 1 665
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
W Mohito chyba robią normalne promocje, bo w zeszłym roku polowałam na płaszczyk, który pierwotnie kosztował około 170zł.
Po pierwszej obniżce na metce widniała cena 120zl, po drugiej obniżce 70zl i za taką cenę go zakupiłam ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2011-02
Wiadomości: 1 707
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Ja zawsze delikatnie odklejam metke i sprawdzam czy nie ma pod nią innej. Jak okazuje się ze przecena jest dla ściemy to tej rzeczy nie kupię nawet jeżeli byłabym skłonna tyle zapłacić. Jakieś zasady muszą być.
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2011-05
Lokalizacja: Otwock
Wiadomości: 4 056
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
nie kłamią z cenami w C&A, w H&M zdarzyło mi się przyjrzeć "magicznej" wyprzedaży na dziale dziecięcym z tą samą ceną.
__________________
życie to nie bajka, nie głaszcze Cię po...nosie ![]() Dukam po raz 2 ![]() start: 97kg faza I od 16.11. do 24.11 koniec: 91,9kg ![]() start II faza: 92,7 kg ![]() faza II 25.11 |
![]() ![]() |
![]() |
Najlepsze Promocje i WyprzedaĹźe
![]() |
#16 |
Wtajemniczenie
Zarejestrowany: 2014-02
Lokalizacja: Pomorze
Wiadomości: 2 711
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
w Reserved i Cropp wydaje mi się, że też wszystko ok, bo często monituje ceny pewnych rzeczy i zawsze cena jest o połowę niższa niż zaraz po wprowadzeniu towaru jako nowości na sklep.
Wydaje mi się, że ta praktyka jest używana w małych butikach najbardziej. Jak pracowałam w sklepie, gdy mieliśmy wyprzedaż i duże napisy na oknach i drzwiach "wyprzedaż ... %" to nigdy nie zmieniałyśmy cen a klient był informowany, że cena widoczna na metce to cena już po przecenie.. mimo, że ta cena była przez calutki czas taka sama.
__________________
every moment is good to change everything.. Gram, bo lubię ![]() https://www.instagram.com/req29/ requiem29 Edytowane przez requiem29 Czas edycji: 2015-01-09 o 08:29 |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-01
Lokalizacja: stąd
Wiadomości: 36 831
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Ja często kupuję w Carry i nie spotkałam się z zawyżaniem cen przed promocją
![]() Natomiast faktem jest, że mają niewspółmiernie duże ceny na początku sezonu. Zwykła bawełniana męska koszula za 180zł? Błagam... A na 'wyprzedaży' kosztuje już 60zł i to jest dla mnie normalna cena. Tak samo byle sweterek za 150zł, bluzka za 100zł, czy płaszcz zimowy za 430zł ![]() P.S. Ostatnio tylko się śmiałam, bo były majtki przecenione z 14,99 na 14,99 ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
.
Zarejestrowany: 2010-07
Lokalizacja: koniec świata
Wiadomości: 28 112
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
to akurat częste praktyki w sklepach. często jak macie drogerie czy hipermarkety - dzień przed wprowadzeniem danej promocji podwyższa się cenę wyjściową, że niby taaaaaaaacy hojni są.
__________________
-27,9 kg ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2012-11
Wiadomości: 9 885
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Cytat:
![]() a nawet sprzed kilku lat. Zdarza się tez, że przychodzą też do sklepu ciuchy spisane juz na straty i znajdujące się "na złomowaniu" ![]() Co do promocji to ja chciałam skarpetki w mikołaje i renifery z F&F w Tesco. Promocja - 32zl z 35zł za 4 pary. Niby nic, ale trzy złote w suchym a i tak je chciałam. Szkoda, ze jak sie odkleiło naklejkę to pierwotną ceną okazywało się 25zł <3 ---------- Dopisano o 11:22 ---------- Poprzedni post napisano o 11:20 ---------- i bodajże w Auchan spotkałam sie w tym, że naklejka z nową ceną i nowym kodem była przyklejona tak, ze "wystawał" spod niej kod kreskowy starej ceny, który naliczali na kasie. |
|
![]() ![]() |
![]() |
Okazje i pomysĹy na prezent
![]() |
#20 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2013-04
Wiadomości: 6 592
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Cytat:
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
ReklaMO(D)żerca.
Zarejestrowany: 2011-07
Wiadomości: 9 889
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Promocyjna cena nie zawsze musi oznaczać niższą. Często oznacza, że dany produkt jest promowany, a nie tańszy
![]() najczęściej z takimi brzydkimi praktykami spotykam się w rossmanie. Na przykład żel pod prysznic cena regularna 11,99, na nią nałożona żółta karteczka z promocją 12,99. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2012-02
Wiadomości: 2 208
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Cytat:
![]() btw watek to dl amnie nie nowosc-pracowalam jakis czas w odziezowym na studiach i szefowa wlasnie takie promocje urzadzala ![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2010-01
Wiadomości: 3 905
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
W sinsay trzeba patrzec na warstwy metek z cenami. Ja na bluzce odkrylam 3 warstwy i prawdziwa cena na paperowej to 59,99, potem naklejona 69,99, znowu 59,99 i na koncu 49,99...zatem tylko raz obnizyli cenę.
__________________
_/\"/\_ (=^.^=)(") (,("')("') |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2010-01
Lokalizacja: Wrocław
Wiadomości: 1 504
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Life is a drink ...
Zarejestrowany: 2012-04
Lokalizacja: Ontario
Wiadomości: 10 220
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Cytat:
![]() Zauważyłam, że takie ściemy na promocjach robią w Croppie (tutaj można poznać jak jest zmieniona cena bo są dwie metki jedna z cenami z innymi walutami i osobna z polską ceną - jak jest wyrwana ta polska i naklejają białą cene ![]() ![]()
__________________
I only call you when it's half past five... |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Wredny kotecek
Zarejestrowany: 2013-02
Wiadomości: 11 250
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2011-06
Lokalizacja: Warszawa
Wiadomości: 6 023
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Powiem szczerze, że raczej nie zwracam uwagi na ceny przed/po i czy aby na pewno się zgadzają i nikt nie naciąga.
Mam pewne kwoty któe mogę wydać na daną rzecz i kupuję ją w ramach tej kwoty. A czy cena jest rgularna/wyższa/niższa niezbyt mnie interesuje. Nie kupię butów za 500 zł nawet jeśli są przecenione z 1000, ale mogę kupić buty za 200 zł nawet jeśli wcześniej też kosztowały 200. |
![]() ![]() |
![]() |
Najlepsze Promocje i WyprzedaĹźe
![]() |
#28 | |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2009-02
Wiadomości: 4 727
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Cytat:
|
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2013-07
Wiadomości: 5 580
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Podnoszenie ceny dzień przed promocją, żeby potem obniżyć ją do ceny regularnej to standard i w sieciówkach z ciuchami, butami i w hipermarketach.
Owszem, zwracam uwagę na produkty w promocji, ale nie kupię czegoś tylko dlatego że wcześniej kosztowało 300zł, a teraz jedynie 150zł. Patrzę na cenę: 150zł i zastanawiam się czy jestem skłonna zapłacić tyle za ten przedmiot. W mojej aptece na początku grudnia kupowałam leki i jeden nierefundowany był w promocyjnej (na prawdę obniżonej) cenie. Już miałam kupić ze 3 opakowania na zapas, ale przytomnie dopytałam do kiedy promocja. Do końca grudnia. No to przyszłam pod koniec grudnia, kupiłam kolejne opakowanie i jedno na zapas. Byłam tam kilka dni temu (już w styczniu) i cena nadal promocyjna. Pracownicy nie wiedzą do kiedy promocja. Miło że ten lek jest sporo tańszy w tej aptece, ale myślałam że jedną z cech promocji jest jej okresowość. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 24 367
|
Dot.: Wyprzedaż, czyli jak sprytnie naciągnąć klienta
Nie wiem czy tak jest we wszystkich sklepach, ale w niektórych są po prostu etapy wyprzedaży. Raz bluzka jest przeceniona na 60, za 2 tyg np na 40 bo nie zeszło z magazynu wszystko a chcą sie pozbyć.... To chyba normalne? Xd
Wysyłane przez tapatalk |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 00:04.