|
Notka |
|
Uśmiechnij się Uśmiechnij się to miejsce dla wszystkich, którzy chcą poprawić sobie nastrój. Tutaj obejrzysz śmieszne zdjęcia i komiksy. Możesz podzielić się swoim zdjęciem. |
![]() |
|
Narzędzia |
![]() |
#1 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2005-03
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 705
|
Segmentacja młodzieży;)
Wyróżniki każdej z grup:
- Wygląd zewnętrzny - Wartości / postawy wobec życia - Stosunek do konsumpcji dóbr 1. DRESY Wygląd zewnętrzny Sportowe elementy ubioru połączone z pseudo-elegancją - "spodnie dresowe + skóra, obowiązkowo buty sportowe z odblaskami, pompkami w podeszwie itd.; w wersji eleganckiej lakierki do białych skarpet" Jak rozpoznać DRESIARZA? Stoi w rozkroku, buja się, ma specyficzny, agresywny wyraz twarzy. Niekoniecznie dres, mogą być spodnie Big Stara i elegancki bucik do tego duże loga Nike, Adidas, najczęściej nieoryginalne Buty Adonis, Pumex Dresy oscylujące między 4 a 8 pasków. Wartości / postawy wobec życia Pochodzą z biedniejszych rodzin; siła fizyczna buduje pozycję społeczną oraz pozycję w grupie; agresja wewnątrz grupy jak i w stosunku do wszelkich przedstawicieli innych grup młodzieżowych Stosunek do konsumpcji dóbr Pozytywny, ale raczej produkty niskiej jakości marki są "bezpieczne" - mainstreemowe i tanie (wynika to z ich możliwości finansowych, a nie aspiracji) Stosunek badanych do tej grupy Niechęć z powodu ich agresji 2. KARKI Wygląd zewnętrzny Grupa jest często mylona z DRESAMI - starsza wiekowo - to do nich właśnie aspiruje grupa Dresów (Dresy, którym się udało). Jak ich rozpoznać? Wyjątkowo rozbudowane mięśnie, głównie ręce i barki. Częściej noszą dżinsy i koszulki na ramiączkach. Silnie widoczna ekspozycja ciała nad którym pracowali na siłowni. Łańcuch, dużo złotych łańcuchów. Żony spalone na solarium, blondyny (lolity) - Mają różową blondynę przy boku i małe dziecko. Wartości / postawy wobec życia Są kojarzeni z prowadzeniem nielegalnych interesów. Wartością są pieniądze i umięśnione ciało. Kobieta jest jednym z posiadanych "rekwizytów". Silnie i bardzo wprost komunikowany jest stan posiadania - obnoszenie się z gadżetami wprost komunikującymi bogactwo - typu złoty łańcuch, dobry samochód. Stosunek do konsumpcji dóbr Pieniądze są wydawane chętnie, na wszelkie atrybuty potwierdzające siłę i bogactwo - pozycja w grupie jest budowana w sposób bardzo oczywisty: samochody, złoto, wystawne knajpy. Marki - droższe, ale bezpieczne, nie "udziwnione". Stosunek badanych do tej grupy Całkowite odrzucenie z powodu chamstwa i nieestetycznego wyglądu. 3.LOLITY/PLASTIKOWE BARBIE/SEXY DRES KOCIAKI Wygląd zewnętrzny Grupa silnie eksponująca swoją kobiecość, w prosty, często wulgarny sposób. Typ - Pamela Anderson - podkreślone pośladki, biust, opalenizna z solarium, odsłonięte ciało, tipsy. Kobiety Dresów i Karków. Jak je rozpoznać? Różowa mini spódniczka, buciki, zawsze wysokie obcasy, 30 cm. Zniszczone, farbowane blond włosy. Tandetna stylistyka - dużo plastikowych ubrań w pastelowych kolorach. Totalne bezguście, szminki za 15 zł. Brzuszek wystaje między koszulką a spódniczką, w pępku kolczyk, diamencik od męża. Wartości / postawy wobec życia Wzorem dla tej grupy są bohaterki drugorzędnych, amerykańskich seriali. Postrzegane jako głupie i bez wykształcenia, skoncentrowane na "złapaniu bogatego męża". Stosunek do konsumpcji dóbr Najchętniej wydają pieniądze na kosmetyki i ubrania, jednakże ich portfel nie jest zasobny. Stosunek badanych do tej grupy Odrzucenie z powodu taniego gustu 4.METALE/PUNKI Wygląd zewnętrzny Grupa jest niezmienna w swoim wyglądzie od lat -charakterystyczne atrybuty to czarna skórzana kurtka i długie, niezadbane włosy, zarówno u mężczyzn jak i kobiet; Niezmieniony stylistycznie punk z lat 80-tych - w odróżnieniu od modnych elementów neopunk: wystylizowany irokez, paski, ćwieki Jak ich rozpoznać? Ubrani najczęściej na czarno, obcisłe spodnie i skórzana kurtka. Brak jakiejkolwiek fryzury. Wyglądają jakby się nie myli od paru dni. Śpi na ławce, śmierdzi na kilometr, kolczyki wszędzie. Prosi o pieniądze, zaczepia. Wartości / postawy wobec życia Brak planów na przyszłość; Kontestacja systemu. całe dnie spędzają snując się po ulicach miasta, zaczepiają ludzi prosząc o pieniądze. Często są to osoby uzależnione od narkotyków Stosunek do konsumpcji dóbr Konsumpcja produktów tanich lub bezmarkowych - z powodu braku pieniędzy oraz jako forma kontestacji Stosunek badanych do tej grupy Odrzucenie ze względu na niechlujny wygląd; "brudasy". 5. FLANELKI/PRZYSZLI OJCOWIE Wygląd zewnętrzny Najczęściej typowi studenci mieszkający w akademiku - proste, nie rzucające się w oczy stroje i fryzury Jak ich rozpoznać? Szmaciarze totalni, niewyjściówki, okulary,Spodnie obcisłe, króciutkie, podciągnięte do pasa. Old schoolowy student z pomięta koszulą, rozciągniętym swetrem, rozczochranymi włosami, intelektualista, książka pod ręką, wiecznie zamotany, spóźniony, blady, ciągle z plecakiem, torbą Wartości / postawy wobec życia Tradycyjne, bezpieczne wartości - dążą do stabilizacji w przyszłości opartej na "pewnej" pracy i klasycznej rodzinie. Brak spontaniczności, żywiołowości Stosunek do konsumpcji dóbr Raczej brak pieniędzy - konsumenci tanich marek i produktów. Stosunek badanych do tej grupy Lekko pogardliwy i pobłażliwy stosunek badanychsy". 6. LATINO BOYS Wygląd zewnętrzny Hiszpański amant - "wymuskany", męski wygląd; elegancka i droga stylistyka Jak ich rozpoznać? Opalenizna z solarium, żelik na włosach, Hiszpański wąsik. Wartości / postawy wobec życia Liczy się estetyczny wygląd oraz męskość podrywacza i casanovy. Stosunek do konsumpcji dóbr Pozytywny - konsumpcja marek powszechnie uznawanych za "dobre" (np. Zara) Stosunek badanych do tej grupy Odrzuceni z powodu mniejszego wyrafinowania w ubiorze 7.SNOBY,BANANY Wygląd zewnętrzny Osoby bardzo zadbane, przywiązujące dużą wagę do marek noszonych ubrań i posiadanych dóbr (komórka, samochód, laptop itp.). Wyglądem zewnętrznym podkreślają swoją "elitarną" pozycję społeczną. Jak ich rozpoznać? Obnoszą się z metkami. Siedzą w modnych, droższych miejscach, niekoniecznie się bawią. Często są to osoby znane w kręgach (np. Maciek Zień). Jeżdżą na zakupy do Paryża, więc wcześniej mają modne rzeczy Czasem jest widoczny wymuszony luz, sztuczne zachowanie. Wartości / postawy wobec życia Osoby około 30 lat, które już coś osiągnęły w życiu zawodowym, dobrze zarabiają i jednocześni nadal hołdują wartościom hedonistycznym. Stosunek do konsumpcji dóbr Grupa bardzo nastawiona konsumpcyjnie. Przywiązują dużą wagę do kupowanych marek, używają drogich produktów, często kupowanych za granicą. Grupa konsumująca najdroższe i najbardziej elitarne marki: Prada, Armani, Gucci itp. Stosunek badanych do tej grupy Pozorne odseparowanie się - grupa, do której badani aspirują 8. ELEGANCKIE PANIE Wygląd zewnętrzny Kobiety, wiek około 30 lat, ubrane w stylistyce bardziej eleganckiej, klasycznej, mniej sportowej. Jak je rozpoznać? Koszulka, neseser, torebka, żakiet. Zwracają uwagę, gdyż są ładnie, estetycznie ubrane, w dobrej jakości ciuchy. Babki z klasą. Wartości/ postawy wobec życia Realizują się w swojej pracy zawodowej; zarabiają pieniądze, które przeznaczają na swoje wygodne życie i zabezpieczenie rodziny Stosunek do konsumpcji dóbr Grupa nastawiona konsumpcyjnie, wrażliwa na modę i trendy. Stosunek badanych do tej grupy Akceptacja i szacunek. Chęć naśladownictwa w przyszłości 9.FAJNE KICZE/ARTYSTYCZNE DUSZE Wygląd zewnętrzny Ubrani oryginalnie, starający się silnie podkreślić swoją indywidualność Jak ich rozpoznać? Spódnica z tafty, baletki, to wygląda fajnie. Ubierają się tak jakby pod prąd - nie podążają za modą. Ubrania są kolorowe, czasem jakby niedopasowane ale mają jakąś wizję. Wartości/ postawy wobec życia Artystyczne dusze, żyją według swoich zasad, łamią konwenanse i zasady. Najbardziej innowacyjna grupa, źródło wydarzeń kulturalnych, imprez artystycznych i trendów. Stosunek do konsumpcji dóbr Nie przywiązują wagi do marek, wprowadzają nowe trendy, które są następnie wybiórczo przejmowane przez grupę lanserów. Stosunek badanych do tej grupy Akceptacja i wybiórcze naśladownictwo 10. HIPHOPOWCY Wygląd zewnętrzny Subkultura ściśle związana z muzyką hiphopową i stylem ubierania się Jak ich rozpoznać? Luz w ubiorze i wypowiedziach - szerokie spodnie, krok w kolanach, bluzy z kapturem. Specyficzny język: melanż, ziomal, siema. Lojalność, zioło, palenie, sprzęt, balety, winyle. Wartości / postawy wobec życia Jest to hermetyczny świat, z wybranymi markami, specyficznym językiem i zdefiniowaną muzyką. Część prawdziwych hiphopowców koncentruje się na graniu muzyki. Część przedstawicieli tej grupy kojarzona jest z dresami - łyse głowy, podwórko, dresowe elementy ubioru. Wartością są wulgaryzmy jako forma agresji. Stosunek do konsumpcji dóbr Umiarkowana konsumpcja - specyficzne produkty (winyle, sprzęt muzyczny, typowe ciuchy). Stosunek badanych do tej grupy Z jednej strony podziw w stosunku do silnego poczucia jedności w grupie, z drugiej - wyśmiewanie i dystans wobec hermetycznego slangu. 11.SZARAKI,PRZECIĘTNIAKI, NORMALNI Wygląd zewnętrzny Jest to grupa nie wyróżniająca się na ulicy, nie zwracająca uwagi, szara. Jak ich rozpoznać? Zwyczajnie ubrani, bez żadnej ekstrawagancji, zupełnie nie zwracajacy uwagi Po prostu cała reszta. Stosunek do konsumpcji dóbr Do konsumpcji podchodzą bardziej racjonalnie, przy wyborze kierują się raczej rozsądkiem i wygodą, a nie emocjami. Stosunek badanych do tej grupy Stosunek obojętny. Czasami lekka pogarda. Jako "szara masa" stanowią punkt odniesienia dla grupy lanserów, którzy na tym tle chcą być zauważalni i wyróżnialni. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2005-10
Wiadomości: 997
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
Jestem szarakiem i dobrze mi z tym
![]()
__________________
Mrrrrrrrrrrrrrrau!
![]() ![]() ![]() ![]() Mrrrrrrrrrrrrrrau! |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Przyczajenie
Zarejestrowany: 2005-11
Wiadomości: 29
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
Ciekawa klasyfikacja
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Konto usunięte
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 9 415
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
ja tez jestem szarakiem
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2004-06
Wiadomości: 6 544
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
ciekawe
![]()
__________________
"Lubię być kurą domową Do pralki wrzucić problem wraz z głową Pralka pierze, ja nie wierzę w nic Słodko jest nie myśleć o niczym Się zgubić we własnej spódnicy.." ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2004-10
Wiadomości: 54
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
co za idiotyzm... taaa eleganckie panie i artystyczne kicze to cacy a cala reszta be.. myslalam ze bedzie jakas puenta tej dziwnej klasyfikacji... jakos mnie to nie smieszy szczegolnie...
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2006-02
Wiadomości: 1 711
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
zdecydowanie bardziej niż z tym, zgadzam się z Blondie.
nieśmieszne i nieuczciwe. nie wiem kto to napisał, ale zapomniał dodać, że to jego zdanie. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2006-03
Wiadomości: 1 343
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
. . . o ranyyy . . .
![]() . . . czemu ja tego wcześniej nie zauważyłam . . . miałam do napisania pracę "Subkultury młodzieżowe występujące w naszym regionie" . . . ![]() ![]() ![]() . . . szkoda że już skończyłam, bo miałabym świetny materiał . . . ![]() ![]() . . . ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2005-01
Lokalizacja: Warszawa/Słupsk
Wiadomości: 711
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
nieobiektywna ocena, szczególnie "metali", ale poza 2 typami inne na nie od razu. a przecież ludzi nie można tak dzielić na podstawie wyglądu (bo tutaj odnosze wrażenie, że wygląd świadczy o światopoglądzie).
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
BAN stały
|
![]()
jestem punkiem , rockiem - ale sory wogółle nie jestem podobna to twojego opisu , zakładam że jesteś kiczem albo artystką bo chyba tylko tę grópę opisałaś jako doskonałą , mogłaś dodać że to twoje zanie albo coś , bo teraz możemy czuć się obużeni zauważyłaś ?? patrz na INNych a nie tylko na siebie !! :/
|
![]() ![]() |
![]() |
Okazje i pomysĹy na prezent
![]() |
#12 |
Raczkowanie
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
http://www.subkultury.tibia.org.pl/ - genialna strona stworzona przez moich znajomych. mysle, ze pasuje do watku
![]()
__________________
Rozrewolweryzowany rewolwerowiec z rozrewolweryzowanym rewolwerem rozrewolweryzował rewolwer rozrewolweryzowanego rewolwerowca.
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Zakorzenienie
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
Karki: "dresy, ktorym sie udalo"
![]() ![]() normalnie padlam ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2005-03
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 705
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
Cytat:
A dlaczego zakładasz że to ja napisałam? Po prostu mi się spodobało, pośmiałam się i wstawiłam tutaj. ![]() Nie nie jestem ani kiczem ani artystką. Po prostu do takich rzeczy podchodze z dystansem i rezerwą i nie biore wszystkiego tak do siebie. |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2006-04
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 498
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
LUDZIE! Nauczcie się śmiać z samych siebie! (albo ze stereotypów o sobie)! Przecież to jest tylko D-O-W-C-I-P! Nabierzcie dystansu do siebie, nie oburzajcie się od razu...dajcie sobie luz, jak mawia moja polonistka! Popieram shedir
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2006-02
Wiadomości: 1 711
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
ja mam dystans do siebie. chodzi o to, że nie jest to ani trochę śmieszne, a sądząc po miejscu w którym się znalazło - powinno być. to nie jest dowcip (zresztą.. kto w dowcipach używa słowa 'stylistyka' i 'konsumenci'?), tylko jakiś dziwny i zupełnie nierówny punt widzenia.
'Ubrani najczęściej na czarno, obcisłe spodnie i skórzana kurtka. Brak jakiejkolwiek fryzury. Wyglądają jakby się nie myli od paru dni. Śpi na ławce, śmierdzi na kilometr, kolczyki wszędzie. Prosi o pieniądze, zaczepia.' 'Szmaciarze totalni, niewyjściówki, okulary,Spodnie obcisłe, króciutkie, podciągnięte do pasa. Old schoolowy student z pomięta koszulą, rozciągniętym swetrem, rozczochranymi włosami, intelektualista, książka pod ręką, wiecznie zamotany, spóźniony, blady, ciągle z plecakiem, torbą' a z drugiej strony: 'Zwracają uwagę, gdyż są ładnie, estetycznie ubrane, w dobrej jakości ciuchy. Babki z klasą. (...) Realizują się w swojej pracy zawodowej; zarabiają pieniądze, które przeznaczają na swoje wygodne życie i zabezpieczenie rodziny' 'Ubrani oryginalnie, starający się silnie podkreślić swoją indywidualność (...) Spódnica z tafty, baletki, to wygląda fajnie. Ubierają się tak jakby pod prąd - nie podążają za modą. Ubrania są kolorowe, czasem jakby niedopasowane ale mają jakąś wizję.' widać różnicę? jak już się mamy śmiac, to z wszystkich. a może by tak jeszcze, o murzynach, że to głupie, brudne kolorowe śmierdziuchy spod mostu, których lepiej unikać. a potem im powiemy, że powinni mieć od siebie dystans. [moje-zdanie] |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
KWC
Zarejestrowany: 2004-01
Lokalizacja: Łódź
Wiadomości: 5 990
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
Cytat:
so do I.. ![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2005-05
Wiadomości: 64
|
Dot.: Segmentacja młodzieży;)
a ja nie rozumiem po co wogle sie szufladkowac i wsadzac w te szuflady innych .
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 10:46.