Reklamacja, co zrobić dalej? - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Forum plotkowe

Notka

Forum plotkowe Zapraszamy do plotkowania. Na forum plotkowym nie musisz się trzymać tematyki urodowej. Tutaj porozmawiasz o wszystkim co cię interesuje, denerwuje i zadziwia.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2013-09-26, 16:48   #1
tamlin111
Zakorzenienie
 
Avatar tamlin111
 
Zarejestrowany: 2009-05
Lokalizacja: ZWA :)
Wiadomości: 12 988

Reklamacja, co zrobić dalej?


Może mi ktoś pomoże.
Kupiliśmy narożnik, zaraz po miesiącu wyszły sprężyny i deska. Zostało to naprawione. Teraz znów to samo, sprężyny wychodzą, deska znów na wierzchu, bo zbija się to co jest między dechą a materiałem. Na narożniku nie można spać. Poszłam z reklamacją oraz pismem że w związku z tym iż znów jest ta sama wada żądam wymiany towaru a nie kolejnej naprawy.
Odpisano mi że zgodnie z ich kartą gwarancyjną ( której swoją drogą nigdy na oczy nie widziałam ) dopiero po 4 istotnych naprawach mogę tego żądać.
Ponadto pisze że gwarancja wynosi rok. A z tego co mówił sprzedawca było 2 lata.
Najlepsze że napisali że serwisant przyjedzie i mam mu wydać łóżko do naprawy. To na czym my będziemy spać? Mogą takich rzeczy wymagać? Przecież ja nie mam kilku tapczanów zastępczych. Kupiłam narożnik bo nie miałam na czym spać, więc jak go zabiorą zostaję z musem spania z dzieckiem na podłodze.
Czy mogę coś zdziałać? Czy muszę się zgodzić na ich warunki?
__________________
Paulinka terrorystka
Boczuś
tamlin111 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2013-09-26, 17:20   #2
f36f09c64670dbbf8506d7b7195631196fb4f2ce_65c2c8198d77a
Konto usunięte
 
Zarejestrowany: 2009-09
Wiadomości: 16 387
Dot.: Reklamacja, co zrobić dalej?

Cytat:
Napisane przez tamlin111 Pokaż wiadomość
Może mi ktoś pomoże.
Kupiliśmy narożnik, zaraz po miesiącu wyszły sprężyny i deska. Zostało to naprawione. Teraz znów to samo, sprężyny wychodzą, deska znów na wierzchu, bo zbija się to co jest między dechą a materiałem. Na narożniku nie można spać. Poszłam z reklamacją oraz pismem że w związku z tym iż znów jest ta sama wada żądam wymiany towaru a nie kolejnej naprawy.
Odpisano mi że zgodnie z ich kartą gwarancyjną ( której swoją drogą nigdy na oczy nie widziałam ) dopiero po 4 istotnych naprawach mogę tego żądać.
Ponadto pisze że gwarancja wynosi rok. A z tego co mówił sprzedawca było 2 lata.
Najlepsze że napisali że serwisant przyjedzie i mam mu wydać łóżko do naprawy. To na czym my będziemy spać? Mogą takich rzeczy wymagać? Przecież ja nie mam kilku tapczanów zastępczych. Kupiłam narożnik bo nie miałam na czym spać, więc jak go zabiorą zostaję z musem spania z dzieckiem na podłodze.
Czy mogę coś zdziałać? Czy muszę się zgodzić na ich warunki?
mogą, niestety nikt nie zapewni ci nowego łóżka.
f36f09c64670dbbf8506d7b7195631196fb4f2ce_65c2c8198d77a jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2013-09-26, 17:24   #3
Ramona_85
Zakorzenienie
 
Avatar Ramona_85
 
Zarejestrowany: 2011-06
Lokalizacja: Wlkp
Wiadomości: 7 202
Dot.: Reklamacja, co zrobić dalej?

Cytat:
Napisane przez tamlin111 Pokaż wiadomość
Odpisano mi że zgodnie z ich kartą gwarancyjną ( której swoją drogą nigdy na oczy nie widziałam ) dopiero po 4 istotnych naprawach mogę tego żądać.
Ponadto pisze że gwarancja wynosi rok. A z tego co mówił sprzedawca było 2 lata.
Najlepsze że napisali że serwisant przyjedzie i mam mu wydać łóżko do naprawy. To na czym my będziemy spać? Mogą takich rzeczy wymagać? Przecież ja nie mam kilku tapczanów zastępczych. Kupiłam narożnik bo nie miałam na czym spać, więc jak go zabiorą zostaję z musem spania z dzieckiem na podłodze.
Czy mogę coś zdziałać? Czy muszę się zgodzić na ich warunki?
jeśli takie są warunki gwarancji (dostałaś jakąś kartę gwarancyjną?Jeśli nie, zażądaj warunków gwarancji na piśmie od producenta narożnika), to nic nie możesz zrobić. U nas była podobna sytuacja. Niestety nie doczekaliśmy się wymiany mebla, ponieważ gwarancja się skończyła. Nam co prawda nie zabrali całego mebla, tylko część, tą, którą rozkłada się do spania, bo można ją wyjąć z rolek. No ale też przez 3 tygodnie spaliśmy na podłodze
Ramona_85 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2013-09-26, 17:37   #4
visionAM
Zakorzenienie
 
Avatar visionAM
 
Zarejestrowany: 2009-05
Wiadomości: 32 059
Dot.: Reklamacja, co zrobić dalej?

można reklamować powołując się na niezgodność towaru z umową, polecam przejrzeć w Google ten temat - są blogi, fora, odnośniki do ustawy
visionAM jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2013-09-26, 18:25   #5
201803120851
Konto usunięte
 
Zarejestrowany: 2008-08
Wiadomości: 907
Dot.: Reklamacja, co zrobić dalej?

Cytat:
Napisane przez visionAM Pokaż wiadomość
można reklamować powołując się na niezgodność towaru z umową, polecam przejrzeć w Google ten temat - są blogi, fora, odnośniki do ustawy
Tak, zdecydowanie złóż jeszcze raz pisemnie tyle że zgłoszenie niezgodności towaru z umową (o ile kupiłaś jako konsument od przedsiębiorcy, ale wynika z opisu, że tak).

UWAGA! - żeby było prawidłowe, zażądaj wymiany towaru, a nie zwrotu pieniędzy (rozumiem, że naprawy już nie chcesz).

Na zgłoszenie masz 2 lata od zakupu, 2 miesiące od zauważenia wady (to jest b. ważne).

Nie daj sobie wcisnąć do podpisu żadnego dokumentu gwarancyjnego itp. bo wtedy obowiązują w pełni swobodne warunki sprzedawcy (gwaranta).

Teoretycznie nie ma w prawie obowiązku oddania reklamowanego przedmiotu, ale nie ma raczej innej możliwości rozsądnego rozpatrzenia reklamacji (niezgodności) - stąd przyjmuje się, że sprzedawca ma prawo tego zażądać. Twoja odmowa raczej doprowadzi do tego, że będzie negatywnie rozpatrzona, no bo tak na logikę skąd ma ten sprzedawca wiedzieć czy jest zepsute i w jakim stopniu i czy z Twojej winy czy nie.
201803120851 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2013-09-27, 09:17   #6
Ramona_85
Zakorzenienie
 
Avatar Ramona_85
 
Zarejestrowany: 2011-06
Lokalizacja: Wlkp
Wiadomości: 7 202
Dot.: Reklamacja, co zrobić dalej?

Cytat:
Napisane przez lily marlene Pokaż wiadomość

Teoretycznie nie ma w prawie obowiązku oddania reklamowanego przedmiotu, ale nie ma raczej innej możliwości rozsądnego rozpatrzenia reklamacji (niezgodności) - stąd przyjmuje się, że sprzedawca ma prawo tego zażądać. Twoja odmowa raczej doprowadzi do tego, że będzie negatywnie rozpatrzona, no bo tak na logikę skąd ma ten sprzedawca wiedzieć czy jest zepsute i w jakim stopniu i czy z Twojej winy czy nie.
Reklamowałam parę lat temu (w tym samym sklepie co ten narożnik) tapczan. Z boku obicia zszywka przetarła materiał i zrobiła się dziura. Zgłoszenie przyjęli, ale nawet nie fatygowali się przyjechać, tylko od razu zaproponowali zwrot 10% wartości tapczanu.

Podejrzewam, że to czy ktos pojawi się w domu ze sklepu czy nie, zależy od wartości usterki/wady i wartości mebla. Tapczan drogi nie był, więc opłaciło im się zwrócić kasę niż jeździć w tą i z powrotem. Narożnik sporo kosztował, więc jakby mieli zwrócić te 10%, to woleli przyjechać, obejrzeć i mebel zabrać
Ramona_85 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2013-09-27, 11:37   #7
Czekoladowo Kokosowa
Raczkowanie
 
Avatar Czekoladowo Kokosowa
 
Zarejestrowany: 2013-09
Wiadomości: 56
Dot.: Reklamacja, co zrobić dalej?

Zgłoś się do rzecznika praw konsumentów. W moim mieście w urzędzie miasta są dyżury bezpłatne takiego rzecznika. W podobnej sprawie (ale z butami) mogłam zasięgnąć bezpłatnej pomocy i rady. On Ci podpowie czego morzesz rządać a czego nie. Niestety sklepy często ustalają prawo pod siebie, nie zwracając uwagi na to jak jest w rzeczywistości, a ludzie niestety się nie znają i dają się nabierać. No bo kto by wszystko wiedział?
Czekoladowo Kokosowa jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2013-09-27, 12:39   #8
Laguna2
BAN stały
 
Zarejestrowany: 2009-04
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 146
Dot.: Reklamacja, co zrobić dalej?

Cytat:
Napisane przez tamlin111 Pokaż wiadomość
Może mi ktoś pomoże.
Kupiliśmy narożnik, zaraz po miesiącu wyszły sprężyny i deska. Zostało to naprawione. Teraz znów to samo, sprężyny wychodzą, deska znów na wierzchu, bo zbija się to co jest między dechą a materiałem. Na narożniku nie można spać. Poszłam z reklamacją oraz pismem że w związku z tym iż znów jest ta sama wada żądam wymiany towaru a nie kolejnej naprawy.
Odpisano mi że zgodnie z ich kartą gwarancyjną ( której swoją drogą nigdy na oczy nie widziałam ) dopiero po 4 istotnych naprawach mogę tego żądać.
Ponadto pisze że gwarancja wynosi rok. A z tego co mówił sprzedawca było 2 lata.
Najlepsze że napisali że serwisant przyjedzie i mam mu wydać łóżko do naprawy. To na czym my będziemy spać? Mogą takich rzeczy wymagać? Przecież ja nie mam kilku tapczanów zastępczych. Kupiłam narożnik bo nie miałam na czym spać, więc jak go zabiorą zostaję z musem spania z dzieckiem na podłodze.
Czy mogę coś zdziałać? Czy muszę się zgodzić na ich warunki?
Miałam podobną sytuację.
Z tą różnicą, że gwarancję mam na papierze. Istotne jest, kiedy kupiłaś narożnik- jeśli nie minęło 6 miesięcy to możesz reklamować towar z tytułu niezgodności z umową, wtedy masz więcej korzyści. U nas tak było, w grudniu kupiony, najpierw pękła skrzynia, potem wyszły sprężyny i przebiły materiał. Po wymianie pism, telefonów, nerwach postawiłam na swoim i Panowie na miejscu naprawili narożnik (a właściwie wymienili całą jedną część), choć na początku też chcieli zabrać całość- nie mielibyśmy na czym spać (potem zaoferowali materac 6cm grubości). Pamiętaj, że w gwarancji/ reklamacji nie masz terminu do kiedy mają Ci zwrócić, jest tylko 14 dniowy termin na ustosunkowanie się do reklamacji. Bałam się, że będą naprawiać w nieskończoność, rzecznik konsumentów (w Krakowie) tak naprawdę nic nie pomógł). Z racji tego, że narożnik kosztował dużo kasy (jak dla nas) i firma (producent, gdyż sklep właściwie "umył ręce") uważa się, za taką z wyższej półki - to powiedziałam wprost, że zrobię im reklamę na fb, napiszę do gazety.pl (kiedyś mieli dział właśnie opisujący różne sklepy i problemy z nimi) i gdzie się tylko da. Poskutkowało, przyjechali, wymienili i obyło się bez spania na podłodze/materacu. Ale trzeba walczyć
Laguna2 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Forum plotkowe


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2014-01-01 00:00:00


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 03:13.






© 2000 - 2025 Wizaz.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Jakiekolwiek aktywności, w szczególności: pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie, lub inne wykorzystywanie treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, w szczególności w celu ich eksploracji, zmierzającej do tworzenia, rozwoju, modyfikacji i szkolenia systemów uczenia maszynowego, algorytmów lub sztucznej inteligencji Obowiązek uzyskania wyraźnej i jednoznacznej zgody wymagany jest bez względu sposób pobierania, zwielokrotniania, przechowywania lub innego wykorzystywania treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, jak również bez względu na charakter tych treści, danych i informacji.

Powyższe nie dotyczy wyłącznie przypadków wykorzystywania treści, danych i informacji w celu umożliwienia i ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz umożliwienia pozycjonowania stron internetowych zawierających serwisy internetowe w ramach indeksowania wyników wyszukiwania wyszukiwarek internetowych

Więcej informacji znajdziesz tutaj.