![]() |
#1 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-01
Lokalizacja: dac
Wiadomości: 74
|
Wesele w wynajętej sali z kucharką
Witam proszę napiszcie co należy załatwić organizując wesele np. w remizie? Wiadomo, że kucharka to podstawa ale czy ona ma ze sobą kelnerów czy to osobno? Co ze sprzątaniem? Jak wesele jest dwudniowe to jak wygląda sprawa przygotowań drugiego dnia skoro zabawa pierwszego kończy się zazwyczaj rankiem a drugiego dnia po poludniu już są goście a wyspać też się trzeba ;d Jeśli któraś z Was organizowala takie wesele bądź ma w planach czekam na wiadomości
![]() ![]()
__________________
"Zawsze kiedy robię plany na przyszłość, zaskakuje mnie teraźniejszość." |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-01
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Wiadomości: 5 919
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Ja Ci powiem tylko, że mam wesele w typowej "remizie" choć przystosowanej do wesel i ładniejszej niż niejedna "sala balowa" w okolicy. U nas jest tak, że wynajmujemy dekoratorkę, która wchodzi na salę w środę i ją stroi. Po niej w czwartek/piątek rozkłada się catering z ozdobami stołów, napojami itp. W sobotę rano przyjeżdżają i gotują na miejscu (chociaż część przywożą tylko do odgrzania, czy usmażenia). Po weselu zamiatają salę, sprzątają stoły, zmieniają obrusy i zastawiają na poprawiny. Po poprawinach tak samo. W naszej kwestii jest tylko zmyć podłogę. A do tego można wynająć takich panów "spod przystanku" którzy za 100 zł zrobią tam błysk. Dekoratorka zwija się w poniedziałek. W poniedziałek wieczór zdajemy salę zarządcy.
Wynajmując kucharkę jest podobnie, zwykle one maja już kontakty do kelnerów itp. My wzięliśmy catering, żeby nie myśleć już o zakupach, kwiatach na stół, ciastach. My tylko alkohol zapewniamy. Na sali jest specjalny pokoik z lodówkami na alkohol i prezenty. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2008-04
Lokalizacja: Wlkp.
Wiadomości: 5 322
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Ja może nie powinnam się wypowiadać, bo wesele mam w restauracji, ale co tam...
![]() Myślę, że wiele spraw, to kwestia dogadania się. Moja koleżanka robi wesele z kucharką. I ta kucharka (sama!) gotuje na 120 osób, a do tego kelnerami będą koleżanki PM. Kucharka kosztuje tak 3000zł. Młodzi sami robią zakupy - ona mówi, co kupić. |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Raczkowanie
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Są kucharki które same mają już zorganizowaną ekipe, pomoce kuchenne, kelnerki itd. trzeba jej zapytać co należy do kucharki a co do ciebie. Lepiej sobie wcześniej wszystko omówic niż później się złościc
Każda kucharka będzie miała inny sposób pracy, organizacji itd. Na pewno będziesz musiała kupic wszystkie produkty i je dostarczyc kucharce do sali, ona przygotuje ci ile czego potrzeba, a później i tak wyjdzie że tego czy tamtego za mało ... Musisz jej powiedziec na ile osób wesele ile dań, ciast itd ... wówczas przygotuje ci liste zakupową ... powodzenia
__________________
Na zawsze razem od 27.08.2005 r., ![]() ----------------------------------- |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Przyczajenie
Zarejestrowany: 2008-07
Wiadomości: 5
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Jestem świeżo po własnym dużym weselu. Sami organizowaliśmy prawie wszystko. W moim przypadku kucharka przy ustalaniu menu podała dokładną, bardzo długą listę zakupów, musieliśmy wszystko kupić i dostarczyć na salę w dniu kiedy kucharka wkraczała do akcji. U nas to był wtorek przed weselem, kucharka przygotowywała wszystko ciasta, tort i wszystkie dania na dwa dni wesela, dodatkowo robione były tylko wędliny. Co do zakupów to i tak czegoś zawsze brakowała więc trzeba było jeździć do sklepu. Pomoce kuchenne do gotowania i pieczenia zapewnialiśmy sami (głownie były to ciocie) a kelnerki do obsługi w trakcie wesela zapewniała kucharka. Uzgodniliśmy że, po pierwszym dniu wesela sprzątają kelnerki, i one również przygotowywały wszystko na drugi dzień wesela wiec mogliśmy odsypiać do woli i nic nie było na naszej głowie, poza rozniesieniem alkoholu. Na nic nie mogę narzekać, wszystko było super posprzątane i ustawione. W drugi dzień kelnerki i kucharka pracowały do wydania ostatniego gorącego dania, potem rozliczenie i koniec pracy, a sprzątanie zostało już dla nas, trochę w nocy a całe zmywanie i zamiatanie itp zostało na drugi dzień. Salę zdawaliśmy dopiero we wtorek więc było dużo czasu. Sala jest udekorowana na stałe więc nie musiałam się tym martwić, poza takimi rzeczami jak serwetki, świeczki i inne ozdobniki, które sobie zorganizowałam wedle własnym upodobań. Przy takiej samodzielnej organizacji jest bardzo dużo pracy ale warto bo to bardzo przyjemne i wesele trwa jakby dłużej...
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
BAN stały
Zarejestrowany: 2011-07
Wiadomości: 518
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
ja tez myślałam o sali z kucharką ale w mojej okolicy to chyba nie znajdę sali z ogrodem,mi zalezy aby mozna było trochę odpocząć na świeżym powietrzu,byłam na weselu u kuzynki to ona dostała klucze z sali w środę rano a salę zdawała we wtorek po południu ,niektóre sale mają swoje ekipy sprzątające,rezerwując sale dostaniesz umowę,trudno tak napisać bo każda sala ma swoje zasady
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
BAN stały
Zarejestrowany: 2011-07
Wiadomości: 518
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Byłam na takim weselu robionym na sali u mojej kuzynki,kucharki gotują i pieką prawie wszystko wczesniej a potem trzymają w lodówkach i podgrzewają,cała obsługa nie siedzi do końca,te które wychodzą wczesniej to przychodzą szybciej przygotowac na drugi dzień,taka ekipa z kucharką jest dobrze zorganizowana ,najlepiej sama kucharka opowie jak organizuje,co do sali to czasami jest opcja w wynajmie że płaci się za sprzątanie sali,mi sie podoba wesele z kucharka ale w mojej okolicy nie ma ładnej sali z ogrodem,a może jest tylko ja nie wiem
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
dziewczyny a ile was wyniosła cena za wynajęcie remizy? to chyba na tydzień się wynajmuje tak? około 500 zł? i ile ogólnie wyniosło was wesele w remizie tzn chodzi mi tylko o jedzenie
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-01
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Wiadomości: 5 919
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
ja zapłaciłam około 1000 zł za tydzień (łącznie z rachunkami)
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-09
Lokalizacja: Wlkp.
Wiadomości: 456
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Co do sali to mam umowę podpisaną na 5 dni ( od czwartku rana do poniedziałku wieczora). Na rok 2013 u mnie cena to 600zl + 200zl "naczynia"+ media(prąd i woda).
__________________
09.06.14 II kreseczki ![]() 14.02.15 Maksiu ![]() Edytowane przez kano1003 Czas edycji: 2012-02-20 o 16:19 |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
aha no to i tak niezle
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
dziewczyny a ile was wyniosło cale wesele w remizie? Bo wiem ze w salach to około 40-50 tysiecywlaśnie chcialam dlatego w remizie bo napewno jest taniej.
Edytowane przez was ukochany baczek Czas edycji: 2012-02-22 o 11:18 |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-09
Lokalizacja: Wlkp.
Wiadomości: 456
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Ja weselę będę miała dopiero w przyszłym roku, ale ze WSTĘPNYCH wyliczeń wychodzi mi ok. 35 tysięcy na 130 osób + dzieci. Wydaje mi się, że ta kwota jednak jest bardziej zawyżona niż zaniżona, bo wolę być później mile zaskoczona niż załamana, że wyszło więcej.
__________________
09.06.14 II kreseczki ![]() 14.02.15 Maksiu ![]() Edytowane przez kano1003 Czas edycji: 2012-02-22 o 12:01 |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
a na 2 dni czy na 1? ja będę mieć około 90 max 100 osoby na 1 dzień i chciałabym się zmieścić w 20 tysiącach ale niewiem ..
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-09
Lokalizacja: Wlkp.
Wiadomości: 456
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
1 dzień. Ale myślę, że w tej samej cenie zrobiłabym 2 dni bo przecież jedzenie i tak zostanie. Tylko, że to są naprawdę WTĘPNE wyliczenia. No i kwestia jest też tego, że na niektórych sprawach nie oszczędzamy np. zespół. ( Bo te 35 tys to ja licze ślub i całe wesele, wszystko)
__________________
09.06.14 II kreseczki ![]() 14.02.15 Maksiu ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Najlepsze Promocje i WyprzedaĹźe
![]() |
#16 |
BAN stały
Zarejestrowany: 2012-02
Wiadomości: 600
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
U mojej siostry wyszło 40 tys,wesele na wynajętej sali 2 dni a gości było ok 230,z tym że moi rodzice mają działkę więc dużo warzyw i owoców było swoich,mieli tez profesjonalnego barmana,iluzjonistę i klaunów którzy opiekowali się dziećmi
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
tak, tak wiem ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ---------- Dopisano o 10:23 ---------- Poprzedni post napisano o 10:20 ---------- ojej no to może nie tak dużo jak na 2 dni i 230 osób i jeszcze atrakcje, no ale jak miałaś swoje warzywa to zawsze koszta obniżają się ![]() ![]() ![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-09
Lokalizacja: Wlkp.
Wiadomości: 456
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
![]() Za usługi na które już mamy umowy to: sala tak jak pisałam wcześniej, kucharki+obsługa 2500zł, zespół 3500zł, foto+kam 2700zł. Teraz doliczająć ubrania, alkohol(mega dużo kasy), napoje, jedzenie, dekoracje, opłaty kościelne, obrączki( na ktorych też jakoś mega nie chcę oszczędzać bo na całe życie)i milion innych rzeczy to wstępnie wychodzi mi 35000 zł,ale wydaje mi się, że zawyżam tą kwotę.
__________________
09.06.14 II kreseczki ![]() 14.02.15 Maksiu ![]() Edytowane przez kano1003 Czas edycji: 2012-02-23 o 09:39 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-01
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Wiadomości: 5 919
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
nas wesele wyszło około 37 tys. Tyle, że my mieliśmy catering (który de facto kosztował nas mniej, niż mojego kuzyna kucharka + kelnerzy + zakupy). Żadnych super atrakcji nie było, raczej oszczędnie podeszliśmy do tematu. Gości było ok. 130 osób, wesele dwudniowe. W kosztach liczę też fotografa (800 zł), kamerę (2000), suknię, dodatki, garnitur, koszty ślubu, alkohol itp. Wydawało się, że będzie tego więcej, ale wyszło nawet mniej
![]() Mam nadzieję, że to troszkę pomoże ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
![]() ![]() ---------- Dopisano o 12:38 ---------- Poprzedni post napisano o 12:36 ---------- jak tak czytam to prawie każda płaci około 35 tysięcy jestem tym przerażona ![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-09
Lokalizacja: Wlkp.
Wiadomości: 456
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Zespół 5 osób, gra na żywo wszystko od starych przepojów, przez disco-polo, po najnowsze hity. Nam się bardzo podoba. Ale u mnie w okolicy za zespół 5 osobowy taka cena to norma jak nie więcej.
__________________
09.06.14 II kreseczki ![]() 14.02.15 Maksiu ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-09
Lokalizacja: Wlkp.
Wiadomości: 456
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
![]()
__________________
09.06.14 II kreseczki ![]() 14.02.15 Maksiu ![]() Edytowane przez kano1003 Czas edycji: 2012-02-24 o 11:06 |
|
![]() ![]() |
![]() |
Najlepsze Promocje i WyprzedaĹźe
![]() |
#24 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
![]() ![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-09
Lokalizacja: Wlkp.
Wiadomości: 456
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Na sali przecież nie placisz za "stołek" czy "talerzyk". W knajpie natomiast to do jakiegos wieku płaci się chyba 50% do jakiegoś wieku.
__________________
09.06.14 II kreseczki ![]() 14.02.15 Maksiu ![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-03
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 128
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
Normalnie moje sierpniowe wesele opisałaś kochanieńka. Moja kuchara powiedziała tak: menu ustalamy- jak chcecie to ja wam ułożę, możecie chcieć jakieś wymyślne dania ale ja wam polecam proste pomoc- potrzebuje 5 osób do gotowania i 4 na wesele- możecie sobie sami załatwiać albo ja mam swoje zaufane dziewczyny biorą 100 na głowę za nockę. Do gotowania tez moga być ale ja wam radze zebrac znajomych to taniej bedzie lista zakupów po ustaleniu menu Pytała czy ze sprzataniem po poprawinach czy bez U niej jest tak ze im wiecej osób sobie nabierzesz do gotowania tym lepiej bo wcześniej skończycie i tak u mojej kolezanki juz w piatek o 12 wszystko było gotowe - masz czas na paznokcie odpoczynek czy co tam chcesz. Autorko jesli masz jeszcze jakies pytania chetnie odpowiem na pw, robiłam takie wesele u kolezanki i moje tez takie ma byc to sie orietuje co i jak |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-03
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 128
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
ja jeszcze nia miałam ( 18.08.2012) ale u kolezanki brata miałam szczęście pomagac przy gotowaniu.
Jak dla mnie pełen wypas, impreza cały tydzień, ludzie sie poznaja juz wcześniej i w ogóle wesoła atmosfera ![]() Moja kolezanka wyszło około 160-180zł za osobę (za 2 dni). Powiem tak. Jak jestes z miasta i on jest z miasta i nie macie gdzie wychodować warzyw albo jak zapewnic sobie pomoc do kuchni to zadna oszczędnosć. Jeśli planujesz wesele na 50 osób to tez sie mało opłaca. Ogólnie poprawiny w remizie to koszt ok 30-50zł na osobe. Ja za sale płace 800zł (z naczyniami, śmieciami oraz wywozem szamba) + rachunki (woda, gaz, prąd) czas jest zalezny. Jesli nie ma wesela przed nami to moge sobie i w poniedziałek a nawet piatek klucze brac a jak jest to od wtorku popołudniu. Analogicznie ze zdaniem sali- jak jest po nas to do wtorku w południe jak nie ma to nie trzeba sie śpieszyć. Przy wynajmowaniu sali trzeba zwrócic uwage na kilka ważnych rzeczy: -jaka jest instalacja elektryczna (orkiestra i kuchnia w czasie wesela to spore obciązenie) -jak jest z naczyniami - (czasami sie płaci stałą stawkę, czasami od sztuki, czasami jest w cenie jak u mnie) -jaka jest stawka za zbite naczynia(czasami to jest 10 zł za talerzyk, a czasami jak u mnie za 2 zł odkupisz na targu i jeszcze ci kobita powie gdzie) a zawsze sie cos zbije nie licz na cuda ![]() -jak jest z szambem (nie zawsze jest kanalizacja pełna bo przecież to wieś) - jak jest z odpadami (czasami trzeba sie troszczyc we własnym zakresie, a czasami licza ci za kontenery zapełnione) - czy jest w remizie chłodnia - BARDZO WAŻNE- bo sa takie co nie ma i trzeba zamawiac taka na kółkach a to lipa troche bo latac trzeba na dwór ciągle Zaoszczędzic mozesz na: -zakupach w hurtowni (dobrze jak ktos ma działalnosc bo czasami sie czepiają) tylko nie w makro bo tam wcale taniej nie jest -butach - niedługo wiosna i mi wszyscy doradzaja kupowanie butów w sieciówkach anie slubnych bo co potem z nimi zrobic (a do tego połowa ceny) - zaproszeniach (mozesz robic sama, albo z internetu zamówic-juz od 1zł) -fryzurze (może masz jakąś znajomą) - make up- tez albo znajoma , albo sama mozesz to zrobic (widziałam samorzelne i zamawiane- czasami dziewczyna sama sie lepiej pomalowała niz ta kosmetyczka) - suknia- sa grupony czasami, promocje itp - welon-kupujac suknie nie daj sobie wmówic ze welon, poduszkę, halkę i inne rzeczy masz za darmo-to juz zostało wliczone w cene sukienki - samochód- moze masz znajomego, znajomego brata , siostry, szfagra czy kogos tam kto ma fajny samochód i zawiezie cie za symboliczna kwote mogłabym tak bez końca wyliczać. Jak cos to pisz na PW odpowiem na wszystkie pytania |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2007-10
Wiadomości: 408
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
Cytat:
![]() |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2011-03
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 128
|
Dot.: Wesele w wynajętej sali z kucharką
To najlepiej zapytaj się kucharki, jak wychodzi takie wesele - ona mniej więcej wie jak ludzie płacą. Jeśli bardzo chcesz zaoszczędzić to bierz 1 dzień ale w remizie to podobno nie duża już różnica czy jeden czy 2, ale to tez do kuchary-ona wszystko powie i wyjaśni
![]() Do gotowania polecam młodych. Przyjaciół Twoich i ukochanego - poznają się to na weselu lepiej sie potem bawią - oczywiście o ile maja czas, ale to nie musza byc co dzień te same osoby ![]() Dla mnie wesela w remizie sa najlepsze bo sie ludzie luzuja bardziej- u mnie teraz to rodzina miastowa hehe ale i tak wszyscy ze wsi pochodzą to dla nich same swojskie klimaty hehehe. Powodzenia w przygotowywaniach |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|



Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 13:27.