Fryzjerstwo dla Przyszłości według Grupy L’Oréal - zrównoważony rozwój na pierwszym planie
Fryzjerstwo dla Przyszłości” to program marki L’Oréal Professionnel Paris, który ma na celu realizację idei zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa opiera się o trzy filary: odpowiedzialnemu zużyciu wody, tworzeniu opakowań pochodzących z recyklingu oraz oszczędność energii. Miałyśmy okazję towarzyszyć marce w wydarzeniu, które przybliżyło plany L’Oréal Professionnel Paris oraz pomysły na wprowadzenie ekologicznych rozwiązań pozwalających priorytetowo traktować temat zrównoważonego rozwoju.

7 lutego marka L’Oréal Professionnel Paris w salonie HullHair przedstawiła swój pionierski program „Fryzjerstwo dla Przyszłości”, który został stworzony z myślą o zrównoważonym rozwoju z poszanowaniem natury. Miałyśmy okazję zaznajomić się z technologiami, które już teraz marka wdraża w życie oraz które pojawią się w przyszłości. Water Saver, czyli wodooszczędna głowica prysznicowa to jeden z wielu pomysłów na wdrożenie ekologicznych rozwiązań we wszystkich salonach partnerskich marki L'Oreal Professionnel Paris.
Trzy filary programu marki L'Oreal Professionnel Paris „Fryzjerstwo dla Przyszłości”
Podczas eventu miałyśmy możliwość dowiedzieć się o trzech głównych kierunkach, które marka L’Oréal Professionnel Paris planuje rozwijać w kontekście wprowadzania ekologicznych rozwiązań. Należą do nich:
- świadome zużycie wody - marka L’Oréal Professionnel Paris połączyła siły ze szwajcarskim startupem Gjosa, z którym wprowadziła na rynek wodooszczędną głowicę prysznicową Water Saver. Wykorzystując fragmentację wody, pozwala ona na mniejsze zużycie podczas codziennych zabiegów w salonach fryzjerskich. Dodatkowo przy tworzeniu produktów w rynku europejskim wszystkie fabryki wykorzystuję technologię Waterloop, czyli oczyszczanie i przetwarzanie w pętli wody używanej w procesach przemysłowych,
- obiegowość opakowań - marka L’Oréal Professionnel Paris posiada strategię 3 filarów: redukcja, ponowne wykorzystanie i recykling opakowań. Stworzono specjalne produkty do uzupełniania. Zarówno zakrętki, jak i tubki i opakowania z linii L'Oreal Professionnel pochodzą z recyklingu,
- oszczędność energii - w Europie Zachodniej, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Indiach produkty L’Oréal Professionnel Paris powstają w fabrykach wykorzystujących energię odnawialną.

Dla Grupy L’Oréal tematy związane ze zrównoważonym rozwojem są bardzo istotne. Od wielu lat prowadzimy działanie mające na celu ograniczenie wpływu na środowisko i aktywnie angażujemy się w rozwiązywanie problemów przed jakimi stoi współczesny świat. Wierzymy, że jesteśmy także odpowiedzialni za włączenie w proces zmian naszych konsumentów, dostawców oraz społeczności z którymi współpracujemy, dlatego uwzględniamy ich również w procesie transformacji zrównoważonego rozwoju. Tylko działając razem możemy naprawdę coś osiągnąć – mówi Izabella Siurdyna, kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju L’Oréal Polska i kraje bałtyckie.
"Fryzjerstwo dla przyszłości": działania lokalne i budowanie świadomości
Miałyśmy okazję również poznać lokalne działania, które marka L’Oréal Professionnel Paris wdraża w salonach swoich partnerów. Materiały drukowane są wyłącznie na papierze FSC, klasyczne palety kolorazyjne zostały zastąpione aplikacją Style My hair PRO, a także wprowadzono segregację odpadów, baniaki z wodą i energooszczędne żarówki. W Akademiach stosuje się także materiały szkoleniowe na kodach QR.
Marka stara się także prowadzić działania edukacyjne, które mają pokazać fryzjerom, czemu warto wdrażać ekologiczne rozwiązania do pracy. Współpraca ze świadomymi fryzjerami pozwala tworzyć salony, które realizują wartości marki L’Oréal Professionnel Paris.

Cieszę się, że w ciągu ostatnich lat wśród fryzjerów widać realną zmianę w podejściu do zrównoważonego rozwoju. Widzę, że coraz więcej salonów dba o ekologiczne wykorzystanie wody czy o oszczędne zużywanie energii. Wierzę, że każdy może mieć wpływ na globalne zmiany w walce o nasze środowisko. Mając partnerskie wsparcie od takich marek jak L’Oréal Professionnel Paris, możemy jeszcze lepiej realizować swoją misję zrównoważonego fryzjerstwa – mówi Piotr Hull, artysta-fryzjer, założyciel salonu HullHair.