Nagroda dla Avon Cosmetics Polska za walkę o lepszy świat. To marka, która ceni ludzi!
Wizaż.pl z okazji 22. urodzin przyznał nagrody markom kosmetycznym za wprowadzanie innowacje, dbałość o dobro planety, ale też wychodzenie naprzeciw problemom, z jakim borykają się ich klienci. Nagrodę Redaktor Naczelnej za walkę o lepszy świat otrzymała marka Avon Cosmetics Polska. Na szczególną uwagę zasłużyły kampanie "Avon Kontra Rak Piersi" i "Avon Kontra Przemoc" oraz program dla pracowników "Purpose at Heart".

Avon Cosmetics Polska to firma, która ceni ludzi, dlatego my również postanowiłyśmy ją docenić. W ostatnim czasie marka przeprowadziła szereg działań, które stanowią realne wsparcie dla kobiet, ale też osób dotkniętych przez wojnę w Ukrainie. Nagroda Redaktor Naczelnej została przyznana za walkę o lepszy świat i to na wielu płaszczyznach. Jako redakcja składająca się niemal z samych kobiet, z radością przyglądamy się działaniom, jakie podejmuje marka. W jej portfolio znajdziecie mnóstwo projektów, które po prostu czynią dobro!
Avon Cosmetics Polska w kampanii "Avon Kontra Przemoc"
Czy ktoś z was wie, że Avon stworzył aplikację przeciwprzemocową, która została uruchomiona dzięki współpracy z fundacją Feminoteka? Avon Alert przeznaczona jest dla ofiar przemocy i ich otoczenia. To jednak tylko jedno z przedsięwzięć, jakie podjęła marka w walce z przemocą. W 2004 w USA rozpoczęła swoje działanie kampania Avon Kontra Przemoc, która z upływem czasu trafiła do Polski, a my dziś nazwałybyśmy ją już złożonym programem, ale też cyklem edukacyjnym. Dzięki zebranym środkom (m.in. ze sprzedaży produktów z symbolem nieskończoności) firma przekazała środki na działanie Niebieskiej Linii, a co roku organizuje w Garwolinie bieg, który zasila konto akcji i realnie wspiera kobiety i ofiary przemocy. Avon stara się również zwrócić uwagę społeczeństwa na problem przemocy - w ostatnim czasie firma zajęła się też zagadnieniem przemocy ekonomicznej, która często jest ignorowana, a okazuje się bardzo powszechna - co 7. Polak akceptuje wydzielanie mu pieniędzy. Tak, wiemy to właśnie dzięki kampanii Avon!
Avon niesie pomoc Ukrainie i wspiera dzięki programowi "Purpose at Heart"
Pracownicy Avon mogą skorzystać z dodatkowych 3 dni urlopu, który poświęcą na działania charytatywne. Przemyślałyśmy to w redakcji i... to jeden z najlepszych pomysłów na zwiększenie motywacji i zaangażowania w rozwiązywanie problemów, które dotykają nas na co dzień. Każdy z pracowników może wybrać dowolny obszar, czy instytucję, która swoje działanie opiera zarówno na zagadnieniach raka piersi, przemocy psychicznej, fizycznej i finansowej, stosowanej wobec kobiet, czy jest zaangażowana w ochronę środowiska, działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. W tym przypadku firma wymagała, by miała ona status pożytku publicznego.
W momencie wybuchu wojny w Ukrainie, Avon zdecydował się na dołączenie do tego grona wszelkich organizacji, fundacji oraz inicjatyw, które działają na rzecz Ukraińców, również tych ochotniczych. Było to przyczynkiem do zwiększenia realnej pomocy dla osób dotkniętych wojną. Avon zadziałał tu i teraz. Dodatkowo firma zapewniła pomoc humanitarną i finansową, ale też dostarczyła produkty higieniczne pracownikom na Ukrainie. Podjęła współpracę z Czerwonym Krzyżem i lokalnymi organizacjami pozarządowymi.
Wieloletnie wsparcie dla kobiet, czyli "Avon Kontra Rak Piersi"
Za nami już 14. edycja akcji „Gabinety z Różową Wstążką” - jednej z naszych ulubionych kampanii, poświęconych właśnie temu zagadnieniu. To dzięki niemu Polki mogą skorzystać z dofinansowanych badań USG piersi, oczywiście w wybranych gabinetach. Świadomość, ale i profilaktyka wciąż są w naszym kraju (ale nie tylko tutaj) na niskim poziomie - Avon zachęca kobiety do badań, ale też edukuje. Firma przekazuje również środki na cele związane z walką o zdrowie kobiet. Łącznie na świecie przekazała już na ten cel ponad miliard dolarów. Środki zbiera w różny sposób - najłatwiejszym z nich jest sprzedaż produktów z różową wstążką, z których dochód przeznaczony jest na projekty społeczne.
Serdecznie gratulujemy nagrody i... oby tak dalej!