Nagroda dla firmy Henkel i marki Gliss za akcję "Różowy Patrol", która edukuje Polki w zakresie profilaktyki raka piersi
Firma Henkel, marka Gliss otrzymała Nagrodę Redakcji Wizaż w ramach cyklu "Jestem piękna, bo jestem sobą". Redaktorki doceniły ją za zaangażowanie w poprawę zdrowia Polek poprzez edukowanie ich w zakresie profilaktyki raka piersi w ramach projektu Różowy Patrol.

24 lata temu powstał serwis Wizaz.pl. Od tego czasu jest kompendium wiedzy w zakresie szeroko rozumianej urody. Co roku z tej okazji redakcja przyznaje nagrody dla osobowości i marek, które wpisują się swoim działaniem w założenia naszej akcji, "Jestem piękna, bo jestem sobą". W tym roku Nagrodę Redakcji Wizaż.pl postanowiliśmy przyznać kampanii „Różowy Patrol”, którą firma Henkel, a tym samym marka Gliss realizują we współpracy z Fundacją OnkoCafe - Razem Lepiej.
Kampania „Różowy Patrol” powered by Gliss
Kampania „Różowy Patrol” jest inicjatywą, która skierowana jest do kobiet. Ma na celu zwiększenie świadomości na temat ich zdrowia, a jej działania skupione są na profilaktyce nowotworowej. Akcja polega m.in. na zachęcaniu kobiet do regularnych badań. Szczególną rolę odrywa tutaj platforma edukacyjna, dostępna pod adresem rozowypatrol.pl. Dzięki niej możemy dowiedzieć się, jak wykonać prawidłowe samobadanie piersi, ale też otrzymać potrzebne wsparcie, niezależnie od tego, czy zauważyłyśmy niepokojące objawy, jesteśmy pacjentkami onkologicznymi, czy po prostu chcemy zwiększyć świadomość swojego ciała i zadbać o zdrowie.
Celem jest jednak nie tylko edukacja, ale także wsparcie kobiet i stworzenie im przestrzeni, w której mogą dzielić się doświadczeniami i wzajemnie motywować do dbania o swoje zdrowie.
„Różowy Patrol” to jednak nie tylko materiały, które znajdziemy online. Twórcy akcji wyposażyli swoje ambasadorki w odpowiednie materiały, by te mogły dzielić się nimi z innymi kobietami. Jak przyznają organizatorzy, bezpośredni kontakt to najlepszy sposób, aby uzyskać wiedzę oraz praktyczne umiejętności. Wszystko odbywa się w przyjaznej atmosferze, m.in. dzięki istnieniu Klubów Różowego Patrolu. To dzięki nim liderki programu, ukończywszy odpowiednie szkolenia, zachęcają do korzystania z badań profilaktycznych i wspierają kobiety w dotarciu do odpowiednich placówek.
Marka Gliss jest blisko kobiet od niemal 60 lat. Tworzy dla kobiet, wspiera je i motywuje. Ambasadorkami akcji zostały m.in. Małgorzata Rozenek-Majdan i Aleksandra Gawlas-Wilińska z firmy Henkel.