Reklama

Gala finałowa

Jury w składzie: Maja Sablewska, Robert Kupisz, Maffashion, Kasia Sokołowska, Ewelina Gralak, Michał Łojewski, Jan Kriwol, Lange&Lange, Marek Dorobisz wybrało podczas gali zwycięzcę pierwszej edycji Fresh Fashion Awards – została nią marka Diligent, która zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję Black Chain, inspirowaną bogatą kulturą hip-hopu lat 80 i 90.Podczas gali finałowej swoje kolekcje zaprezentowało trzech finalistów konkursu: Acephala, Diligent oraz Kiss the Frog.Finałowa trójka zaprezentowała kolekcje wyróżniające się bardzo wysokim poziomem, myślę, że śmiało można powiedzieć, że był to poziom międzynarodowy – powiedział Robert Kupisz, juror konkursu, właściciel marki Qπш.Charakter konkursu FRESH FASHION AWARDS powered by NOIZZ oddaje samo miejsce, w którym odbył się finał – Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie. Industrialne, surowe miejsce stało się tłem dla prezentacji niepokornej, świeżej odsłony polskiej mody.Podczas gali ogłoszono również laureata Nagrody Publiczności. Największą liczbę głosów internautów zdobyła Macosa. Marka zgłosiła do konkursu swoją najnowszą kolekcję zatytułowaną ‘remedy, która dedykowana jest silnym i charyzmatycznym kobietom, które nie boją się wyzwań i lubią żyć według własnych zasad.

Nagroda Główna

Celem FRESH FASHION AWARDS jest wspieranie polskiej mody, wyróżniającej się świeżym i niestandardowym myśleniem. Zwycięzca konkursu – marka Diligent jako nagrodę główną otrzymała od organizatora udział w kampanii promocyjnej „Powered by Noizz” w portalach Noizz i Onet o wartości pół miliona złotych oraz profesjonalną kampanię wizerunkową autorstwa Jana Kriwola.

Gość specjalny – UEG

Zwieńczeniem gali finałowej był pierwszy w Polsce pokaz UEG – polskiej marki modowej, stworzonej przez Michała Łojewskiego. UEG to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Ich ubrania można kupić m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych (w Los Angeles i Nowym Jorku), Hong Kongu, Korei Południowej i we Włoszech. Projekty UEG wyróżniają się minimalistycznym czarno-białym designem.Podczas finałowej gali FRESH FASHION AWARDS marka UEG zaprezentowała kolekcję na nadchodzący sezon jesień-zima 2017. Kolekcja nosi tytuł WHO ARE YOU i jest efektem współpracy z wybitną fotografką Zuzą Krajewską. Na części ubrań prezentowane są zdjęcia z jej projektu IMAGO, zrobionego z wychowankami domu poprawczego w Studzieńcu. Zuza jest również autorem kampanii kolekcji. Na ubraniach pojawia się również tekst napisany przez Przemka Nowakowskiego, który zainspirował się wierszem „Kto ty jesteś? Polak Mały”. Dzięki temu powstał motyw – „Who are you?”.Ta kolekcja motywuje nas do szukania tożsamości oraz nieustannego odpowiadania na pytanie jaki mamy stosunek do patriotyzmu, do własnego kraju oraz jaką rolę odgrywają obecnie symbole narodowe – skomentował Michał Łojewski, projektant i właściciel marki UEG.Za stylizację pokazu odpowiadała Ewelina Gralak, a oprawę muzyczną zapewnił zespół Dick4Dick. Na wybiegu obok profesjonalnych modeli i modelek pojawiły się również osoby, które dopiero debiutowały w tej roli. Wśród nich pojawił się m.in. Anna Zaradny – artystka sztuk wizualnych i kompozytorka; Dawid Bienias, Natan Kryszk, Zosia Korosadowicz, Kirill Nekrasov – którzy pojawili się w sesji zdjęciowej najnowszej kampanii UEG. Wśród osób prezentujących najnowsze projekty UEG pojawiła się również Coco Kate, która jest jedną z muz Vetements.

Laureat konkursu - Diligent

Diligent to marka modowa o estetyce streetwearowej, definiująca na swój sposób znaczenie sportowej elegancji. Za kreatywną strona marki stoi duet Szymon Mrózek i Marta Pospieszna. Bliskie ich kreacji są odważne zestawienia kolorystyczne, graficzność, indywidualizm i odwaga w stylizacji oraz łączeniu elementów, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się odmienne i kontrastowe.Kolekcja Black Chain, którą marka zaprezentowała na gali FRESH FASHION AWARDS, to obfitość zapożyczeń z bogatej kultury hip-hopu lat 80-90. Fascynacja sztuką graffiti w wykonaniu pioniera Cope2 w połączeniu z nowoczesnymi formami i kształtami rzeźb Arona Curry oraz współpracą z polskim artystą Norijakim. Kolekcja zawiera elementy przesytu, bogactwa tak w formie, jak i kolorze. Kolekcja Black Chain jest definicją relacji i więzi społecznych, komunikuje jak ważną istotą bytu jest indywidualizm i afiliacja, czyli przynależność jednostki do grupy.

Reklama
Zobacz także

Idea konkursu

Organizatorom konkursu zależało na odnalezieniu projektantów, którzy nie boją się eksperymentować z modą, a efektem ich poszukiwań jest spójna, dobrze zaprojektowana kolekcja. Adresatami konkursu są projektanci, którzy mają już swoje marki i aktywnie je rozwijają.Naszą inspiracją są kreatywni ludzie i ich nieskrępowane pragnienie poznawania świata oraz otwartość na nowe doświadczenia. Tworząc konkurs FRESH FASHION AWARDS powered by NOIZZ chcemy wspierać twórczy potencjał projektantów, dając im szansę zaistnienia w szerszej świadomości, odnalezienia nowych odbiorców swojej twórczości, a także skonfrontowania jej z opinią doświadczonych twórców i znawców mody. Zetknięcie tych dwóch sił – świeżej perspektywy i doświadczenia może być dla każdej strony wiele uczącym doświadczeniem – mówi Marek Dorobisz, dyrektor kreatywny Media Impact Polska, przewodniczący jury.W naszej galerii znajdziecie relację z FRESH FASHION AWARDS powered by NOIZZ

Reklama
Reklama
Reklama