Reklama

To już oficjalne. Od stycznia 2025 roku sieciówka H&M będzie pobierała za zwroty online określoną w nowym regulaminie kwotę. Na stronie H&M znajdziemy informacje dotyczące wysokości opłaty. Dodatkowo sieciówka wydłuża czas na dokonanie zwrotu za zakupy sporządzone w okresie świątecznym, a więc od 24 listopada do 24 grudnia 2024 roku.

Reklama

Zmiany w polityce zwrotów

Już 7 stycznia nastąpią zmiany w polityce zwrotów H&M. Dla Członków Klubu Premium opłata za zwracane produkty będzie wynosiła 4,90 zł. Dotyczy to transakcji zwrotnych realizowanych drogą internetową z odbiorem domowym. Osoby, które nie należą do grupy klubowiczów H&M, zapłacą także za zwroty w punktach odbioru, w tym w paczkomatach. Sieciówka zaznacza, że opłaty dotyczą tylko zwrotów online. Jeśli więc zdecydujemy się na oddanie produktów w sklepie, nie zostaniemy obciążeni żadnymi dodatkowymi kosztami.

zwroty H&M (
Getty Images @wonry

Ostatnio podobne zmiany w polityce zwrotów wprowadziła Zara. Za zwroty wysyłane w punkcie paczkowym i kupione online zapłacimy 7 zł. Do tej pory było to bezpłatne. Te zmiany spotkały się z dużym niezadowoleniem klientów, dla których opcja zakupów online i ewentualnych zwrotów była zdecydowanie bardziej komfortowa, aniżeli przymierzanie odzieży stacjonarnie w sklepie.

Co ze zwrotami w Święta?

Jeśli zakupy z H&M nie spełniają twoich oczekiwań, zgodnie z regulaminem możesz je zwrócić w ciągu 30 dni od daty dostarczenia. Ze względu na świąteczny okres, sieciówka wydłużyła ten okres o kolejne 15 dni. Jeśli robiłaś lub planujesz jeszcze robić zakupy w tym okresie, możesz skorzystać tej opcji.

Niezależnie od tego, czy chcemy oddać produkty zakupione drogą internetową, czy stacjonarnie w sklepie, należy zarejestrować cyfrowy zwrot. Można to zrobić zarówno z poziomu aplikacji, jak i strony www.

Reklama

Zmiany w polityce zwrotów budzą kontrowersje, ale bez wątpienia jest to ekonomiczny ruch, który niejako zabiera nam możliwość zamawiania kilku sztuk tego samego produktu. Niewykluczone, że podobne modyfikacje w regulaminach zaczną wprowadzać także inni odzieżowi giganci. Być może to początek nowego trendu w świecie fashion, przez który konsumenci ponownie zaczną wybierać zakupy w sklepach stacjonarnych.

Reklama
Reklama
Reklama

Nasze akcje

Polecane