Reklama

Po 12 latach nieobecności na mundialu, Polska wreszcie wraca do gry. To historyczny moment przede wszystkim ze względu na to, że nasza reprezentacja dosłownie przeskoczyła z 78. na 6. miejsce w rankingu FIFA. Nic dziwnego, że kampania Nike oraz klimat zdjęć w nowych koszulkach reprezentacji przykuły uwagę wszystkich (nie tylko polskich) mediów. Szkoda tylko, że wywołały takie zamieszanie... O co dokładnie poszło?

Reklama

Koszulki reprezentacji Polski na Mundial 2018

To nie pierwsza afera z koszulkami polskiej reprezentacji. W 2011 roku orzełek z piersi piłkarzy odfrunął, a na jego miejscu pojawiło się logo PZPN. Na szczęście po wielu protestach przywrócono poprzedni projekt. Tym razem jednak wcale nie będzie tak łatwo wymazać błędu... O ile same stroje nie wzbudzają żadnych kontrowersji (nasi piłkarze je chwalą), o tyle kampania reklamująca je owszem... Już teraz zbiera mało pochlebne recenzje.

fot. mat. prasowe NikeZobacz także: Co to jest "cheat meal"i jak często możesz sobie na niego pozwolić?"To jakiś żart?! Kto to zaakceptował?" - piszą oburzeni internauci. Chuligański klimat, blokowiska w tle i brak poszanowania dla orzełka - to zarzuty, które kibice wysuwają przeciw kampanii Nike z koszulkami polskiej reprezentacji w roli głównej. Musimy przyznać, że sesja robiona w zwykłym sklepie spożywczym to nie najlepszy pomysł.Można jednak założyć, że nie tylko Polacy zostali w pewien sposób "pokrzywdzeni". Wygląda na to, że taki był ogólny zamysł producenta również w przypadku innych krajów. W Brazylii jest betonowe boisko, Portugalia chwali się staromiejskimi klimatami, a we Francji dzieciaki pozują na tle blokowiska.Ale czy naprawdę w ten sposób musimy szufladkować daną reprezentację?

Jak wyglądają stroje na Mundial 2018?

Pierwszy komplet strojów to klasyczna już biała koszulka w połączeniu z czerwonym kołnierzykiem i orzełkiem na lewej piersi. Do tego mamy również białe spodenki oraz getry w tym samym kolorze. Na meczach wyjazdowych natomiast nasi piłkarze zaprezentują się w jednolitych, czerwonych strojach. Bramkarze otrzymają jeden komplet w czarnym kolorze z czerwonymi wstawkami na rękawach.Zobacz także: Anna Lewandowska zdradziła bardzo prosty trik na piękną figuręJak tłumaczy Pete Hoppins, dyrektor ds. projektowania Nike Football Apparel, "projekt został zainspirowany dumą ludzi, którzy noszą orła, będącego ważnym symbolem narodowym.". Mamy jednak wątpliwości co do tego, czy takimi samym wartościami kierował się fotograf...

Smutna i szara Polska?

Obraz Polski, który w ostatnim czasie pokazywany jest również w światowych mediach, nie napawa optymizmem. Podobne kontrowersje pojawiły się zresztą wokół pierwszej okładki polskiej wersji magazynu Vogue. Okładka jest dość surowa, pusta, a może i nawet ponura, przez co budzi stosunkowo skrajne opinie. Jedni zachwycają się oryginalnością oraz brakiem retuszu, inni natomiast krytykują za szarość kojarzącą się z komuną oraz warszawskim smogiem.Mamy jednak nadzieję, że kampania Nike nie zmieni sposobu, w jaki postrzegana jest nasza kadra. W końcu wreszcie nie tylko trzeba traktować nas poważnie, ale wypadałoby się nawet zacząć obawiać tego, co potrafimy. Przypominamy, że stroje reprezentacji będzie można kupić od 29 marca na stronie Nike.com.

Reklama

fot. mat. prasowe NikeZdjęcie główne: Facebook.com/LaczyNasPilka

Reklama
Reklama
Reklama

Nasze akcje

Polecane