Koniec darmowych zwrotów w Zarze. Sieciówka wprowadziła kontrowersyjną zmianę
Zara zdecydowała się na poważną zmianę w swojej polityce zwrotów. Teraz, by oddać zamówione u nich ubrania czy dodatki, będziesz musiała zapłacić. Sprawdź, ile to kosztuje!

Zwrot nietrafionych zakupów w sieciówkach nie jest niczym nowym, ani nieznanym. Wiele osób korzysta z tej możliwości choćby po to, by dobrze dopasować rozmiar ubrania kupowanego online lub gdy produkt nie spełnia ich oczekiwań. W większości sklepów oddawanie produktów jest całkowicie darmowe. Zara postanowiła to jednak zmienić.
Płatne zwroty w Zarze
Informacja o wprowadzeniu płatnych zwrotów przez Zarę lotem błyskawicy obiegła media społecznościowe. Uspokajamy jednak, że nie chodzi tu o wszystkie ich formy. Od teraz zapłacisz za oddanie produktów kupionych online, które chcesz wysłać w punkcie paczkowym. Do tej pory było to bezpłatne. Z kolei w sklepach stacjonarnych zwroty dalej będą darmowe i nie trzeba za nie uiszczać żadnej opłaty. Nie ukrywamy jednak, że ta zmiana polityki dotknie bardzo dużą grupę klientów, bo zdecydowana większość zamawia ubrania i dodatki online.
Internauci nie pozostawili tej zmiany bez odzewu. Część z nich uważa, że to dobry krok, który pozwoli ograniczyć zamieszanie towarzyszące oddawaniu ubrań, które nie spełniły naszych oczekiwań ie zmusi do bardziej przemyślanych zakupów. Z drugiej zaś strony nie brakuje osób, które uważają, że dość niestandardowa rozmiarówka sieciówki niejako "wymusza" zamawianie kilku sztuk tej samej rzeczy, by móc odpowiednio ją dopasować.
Polityka zwrotów w Zarze - ile czasu na zwrot i ile to kosztuje?
Polityka zwrotów w Zara umożliwia klientom zwrot towarów w ciągu 30 dni od zakupu, pod warunkiem, że produkty są w idealnym stanie i z oryginalnymi etykietami. Zwrotów można dokonać w sklepach stacjonarnych lub za pomocą wysyłki, jednak zasady różnią się w zależności od metody zakupu.
W przypadku zakupów online, zwrot w sklepie jest bezpłatny. Wystarczy przedstawić produkt wraz z elektronicznym paragonem. Zwrot za pośrednictwem kuriera kosztuje 9,90 zł, a opłata ta jest odliczana od zwracanej kwoty. Klienci mogą także skorzystać z paczkomatów lub punktów odbioru, gdzie usługa zwrotu kosztuje 7 zł. Wybór metody dokonuje się przez stronę lub aplikację marki, gdzie generuje się etykiety potrzebne do wysyłki.