PEPCO – sklep, który łączy Europejki
Choć poszczególne kraje różnią się kulturą i zwyczajami, to jednak Europejki wiele łączy, zwłaszcza w obszarze zakupów. Doskonale wiedzą o tym pracownicy PEPCO!

Pepco to wywodząca się z Polski sieć sklepów, obecna w jedenastu europejskich krajach, która już za chwilę pojawi się także we Włoszech i w Serbii. Kto, jak często i dlaczego robi tam zakupy?
Aktywna zawodowo, przywiązana do rodziny
W PEPCO najczęściej kupują kobiety. Stanowią 86% wszystkich klientów, a wartość ta na poszczególnych rynkach różni się nieznacznie. Co ciekawe najwyższa w Europie jest w Polsce i wynosi 90%. Większość klientek (2/3) jest aktywna zawodowo, 87% korzysta na co dzień ze smartfona, a prawie połowa wychowuje co najmniej jedno dziecko. Dzięki dogodnej lokalizacji sklepów, co trzeci klient chodzi do PEPCO na piechotę.
Bycie blisko naszych klientów to dla nas priorytet od momentu otwarcia pierwszego sklepu w 2004 roku. Chcemy wiedzieć, kim są i dlaczego lubią i kupują w PEPCO. Dzięki temu, że stale prowadzimy różnego rodzaju badania, rozumiemy ich potrzeby i aspiracje, w skutek czego możemy lepiej na nie odpowiadać i ulepszać swoją ofertę. To, co przede wszystkim łączy nasze klientki w Polsce i na wszystkich rynkach to prorodzinność, zaradność, otwartość i umiejętność organizacji swojego czasu. – mówi Kasia Wilczewska, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej PEPCO.
Atrakcyjne ceny i szeroka oferta
Sklepy PEPCO to obecnie jeden z pierwszych zakupowych wyborów w Polsce, co potwierdziło globalne badanie YouGov BrandIndex. A 2/3 klientów wraca po kolejne zakupy, średnio prawie 4 razy w ciągu miesiąca.
Co przyciąga klientów do sklepów sieci? Przede wszystkim atrakcyjne, niskie ceny (63% odpowiedzi). Potwierdziły to również badania na zagranicznych rynkach. Większość klientów z Rumunii, Węgier, Słowacji, Czech czy Chorwacji stara się oszczędzać pieniądze i dlatego rozsądne ceny produktów to jeden z ich priorytetów. Inne zalety to szeroka oferta (43%) i dostępność różnych kategorii produktów w jednym miejscu (23%).

Co kraj, to obyczaj
Choć wiele aspektów i cech łączy Klientki PEPCO w Europie, to jednak można zauważyć pewne różnice, choćby w obszarze podejścia do zakupów. Klienci nowych rynków, na których działa PEPCO np. w Bułgarii, na Litwie, Łotwie czy w Estonii, robią zakupy dla przyjemności, w związku z tym rzadziej mają jasno określony cel zakupów. W Polsce, na Słowacji i Słowenii wygląda to trochę inaczej. Około 50% klientów wie co konkretnie planuje kupić, idąc do sklepu.
Mimo drobnych różnic kulturowych produkty z oferty PEPCO cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem tak w Polsce, jak i za granicą. Nasza marka cały czas się rozwija i już teraz mogę z dużą radością powiedzieć, że jesienią otworzymy pierwsze sklepy we Włoszech, a potem w Serbii. Będzie to nasz trzynasty rynek, obok Słowacji, Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Węgier, Polski, Słowenii, Chorwacji, Rumunii i Bułgarii. W kolejnych latach planujemy każdego roku wchodzić na jeden nowy rynek. Oznacza to, że w przyszłości liczba nowych sklepów PEPCO otwieranych każdego roku wzrośnie z 300 do 500. – komentuje Marcin Stańko, dyrektor operacyjny w regionie CEE i członek zarządu PEPCO.
Na podstawie badania Shopper Study 2019 Agencji 4P
Źródło: mat.pras.