Zarina znika z Polski. Wszystko przez… przegrany proces z Zarą
Popularna rosyjska sieciówka niebawem zniknie z polskiego rynku. Kiedy zostaną zamknięte sklepy?

Kolejne popularne sieciówki znikną z Polski! Wcześniej polskie konsumentki musiały pożegnać się z kultowym Aldo, brytyjskimi Dorothy Perkins, Top Shopem, czy ostatnio uwielbianym przez nastolatki New Lookiem. Teraz polski rynek będzie musiała opuścić rosyjska sieć sklepów należących do Melon Fashion Group. Już niedługo zostaną zamknięte butiki Zarina, befree i Love Republic, a wszystko przez przegrany proces z Inditexem.
Zarina znika z Polski
Rosyjski potentat odzieżowy Melon Fashion Group poinformował, że decyzją sądu jest zmuszony do rezygnacji z podboju polskiego rynku. W oświadczeniu Patrycji Machut, prezesa zarządu czytamy, że taka decyzja jest spowodowana wyrokiem sądu zakazującym używania znaku towarowego ZARINA.
Zgodnie z orzeczeniem, rosyjska sieciówka z zamysłem podszywa się pod Zarę, jeden z najbardziej rozpoznawanych sklepów Inditexu, stąd też decyzja o wycofaniu sklepów.
Była to niełatwa decyzja dla właściciela Grupy Melon oraz dla całego managementu, ponieważ zainteresowanie klientów w Polsce pokazało możliwości rozwoju biznesu, jak i perspektywy wzrostu – czytamy w oświadczeniu Machut, które podaje serwis retailnet.pl. Wyjście z polskiego rynku jest spowodowane wyrokiem sądu zakazującym używania znaku towarowego Zarina na polskim terytorium. (...) Grupa Melon, jako dystrybutor marki nie może pogodzić się z zakazem używania znaku towarowego Zarina, ponieważ marka Zarina ma potężną wartość historyczną: Zarina była pierwszą rosyjską marką modową, której historia sięga początków przemysłu szwalniczego w Rosji - czyli początków XX wieku - podają przedstawiciele Grupy Melon.
Jak podkreśla prezes zarządu Melon Fashion Group, zgodnie z wewnętrzną polityką firmy, usunięcie Zariny z Polski wymusza na przedsiębiorstwie zaniechania sprzedaży innych produktów należących do koncernu pod markami befree i Love Republic.
Zamknięcie sklepów ZARINA wiąże się z zamknięciem całej działalności Grupy w Polsce, ponieważ strategia i biznes firmy opiera się na rozwoju całego portfolio marek – czytamy w oświadczeniu.
Rosyjskie sieciówki mają w Europie Środkowo-Wschodniej ponad 600 sklepów, a na polskim rynku były obecne od 2017 roku. Wszystkie salony mają zniknąć z terytorium Polski z końcem kwietnia.Zdjęcie: Instagram