sponsor tematu: enel-med

Cztery pokolenia w jednym biurze

Dla pracodawców podział na pokolenia ma kluczowe znaczenie. Od młodszych i starszych kolegów z pracy różni nas podejście do technologii, wynagrodzenia, czasu wolnego czy benefitów pracowniczych. Wynikają z różnych dekad, w których dorastaliśmy i wchodziliśmy na rynek pracy, a także od globalnych zmian kulturowych.

W jednym biurze spotykają się aż cztery pokolenia:

  • Pokolenie B to najbardziej doświadczeni pracownicy. Urodzili się między 1946 a 1964 rokiem. Są określani mianem baby boomers albo silversów. Większość z nich osiągnęła wiek emerytalny, ale część nadal jest aktywna zawodowo.
  • Pokolenie X to osoby urodzone między 1965 a 1980 rokiem. Urodzili się w trudnym okresie dla Polski, a więc ich życie jest naznaczone niepewnością, co konsekwentnie odbija się na ich podejściu do pracy. Niestabilność gospodarcza i polityczna naszego kraju sprawiły niejako, że właśnie X doceniają poczucie bezpieczeństwa w firmie.
  • Pokolenie Y, czyli milenialsi, to osoby urodzone między 1981 a 1995 rokiem. Urodzili się w czasie przełomowym zarówno gospodarczo, jak i politycznie i technologicznie. Wiedzą, czym jest wolność i chcą z niej korzystać.
  • Pokolenie Z to osoby urodzone po 1995 roku. Nieodłącznym towarzyszem ich życia są nowe technologie. W odróżnieniu od najstarszych pokoleń nie boją się zmian, w tym tych na rynku pracy.
Getty Images
Getty Images

Dzieli nas wiele, łączy nas zdrowie

Nawet dwa skrajne pokolenia pracowników – „silversów” i „zetki” – łączą obawy o przyszłość. Wg raportu „Łączy nas zdrowie”, na pytanie „Czym martwisz się w życiu?”, aż 53 proc. badanych wskazało zdrowie swoich najbliższych. Im starszy pracownik, tym bardziej zwraca uwagę także na własną kondycję. Obawy przed chorobą uniemożliwiającą normalne funkcjonowanie towarzyszą aż 59 proc. „silversów”.

W świetle tych danych przestaje dziwić, że pakiet medyczny stał się podstawowym oczekiwaniem, jakie mamy w stosunku do pracodawcy. Szczególnie, że ponad jedna trzecia Polaków (36 proc.) woli prywatną opiekę medyczną niż bezpłatne usługi w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Kolejne 34 proc. wybiera naprzemienne korzystanie z placówek prywatnych i NFZ. Co ciekawe, aż 55 proc. z nas najchętniej zrezygnowałoby z opłacania obowiązkowej składki zdrowotnej na rzecz samodzielnie opłacanej opieki prywatnej.

Ponad połowa Polaków, bo aż 66 proc., uważa, że największą zaletą prywatnych placówek są mniejsze kolejki. Więcej niż połowie badanych (56 proc.) wizyty prywatne kojarzą się z wyższą jakością usług, a co trzeci Polak docenia lepszych specjalistów. Te wszystkie opinie dotyczące prywatnej opieki medycznej nie biorą się znikąd. Widoczny jest coraz większy rozdźwięk między publiczną a prywatną opieką zdrowotną i pacjenci to widzą, a my jako dostawcy prywatnej opieki medycznej, codziennie pracujemy, aby dostarczać jak najlepsze usług
– mówi Jacek Rozwadowski, prezes zarządu enel-med.

Sektor prywatny wyznacza też standardy, które pomagają Polakom pokonać bariery, które zniechęcają do regularnej profilaktyki: strach, brak czasu czy skomplikowane procedury opieki w NFZ. Cyfryzacja usług prywatnych znacznie ułatwiła korzystanie z nich, dla wielu barierą są jednak koszty. Te ograniczyć możemy za sprawą spersonalizowanych pakietów medycznych.

Chcąc zminimalizować barierę kosztową i zwiększyć dostępność, które są wskazywane jako przeszkody badań, wprowadziliśmy zupełnie nowe pakiety medyczne. Pacjent, korzystając z jednego produktu, ma dostęp nie tylko do wielu specjalistów, ale także do niemal całego przekroju badań. Może w ten sposób zadbać o całą profilaktykę i diagnostykę, nie ponosząc niezaplanowanych wydatków, nie czekając w kolejkach i mając gwarancję skorzystania z usług specjalistów oraz nowoczesnego sprzętu
– dodaje prezes.

Jakich pakietów oczekują pracownicy?

Jak wynika z raportu „Łączy nas zdrowie” tylko 25 proc. Polaków korzysta z takich pakietów. Aż 70 proc. z nas nie otrzymuje takiego benefitu od pracodawcy. Najczęściej dostęp do pakietu medycznego mają osoby z wykształceniem wyższym (31 proc.) oraz zatrudnieni na umowę o pracę (28 proc.).

Tymczasem pracownicy chcą korzystać z opieki medycznej, ale takiej, która będzie skrojona na miarę, dopasowana do ich potrzeb i przede wszystkim dostępna, gdy będą tego potrzebować. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi enel-med. Już podstawowy pakiet zapewnia szybki dostęp do specjalistów i diagnostyki, co skraca czas leczenia i redukuje liczbę dni chorobowych, jak potwierdza ponad połowa Polaków (53 proc.).

W ofercie enel-med znalazły personalizowane pakiety dla kobiet, mężczyzn, dzieci, seniorów, rodzin, kobiet w ciąży, a nawet sportowców czy kadry menedżerskiej w firmie. Poza odpowiednią kadrą lekarzy, a także placówkami zlokalizowanymi w całej Polsce, pacjenci zyskują szybkie umawianie wizyt w aplikacji oraz – co zdecydowanie najważniejsze – terminy dostępne niemal na już.

Doctor showing digital tablet to woman. Female patient sitting with health professional. They are against window in hospital.
Getty Images Getty Images

Liczy się indywidualne podejście

Czego jeszcze oczekujemy od pracodawców? Najczęściej rozszerzenia zakresu pakietu medycznego lub dopasowania go do naszych potrzeb. Ci, którzy korzystają z firmowych pakietów medycznych, wskazują, że ich zakres mógłby być szerszy o usługi stomatologa, psychologa, usługi rehabilitacyjne czy chirurgii jednego dnia.

Różne oczekiwania zależą od płci, sytuacji rodzinnej, ale także… pokolenia. Przykładowo, raport „Łączy nas zdrowie” wykazał, że młodzi pracownicy dużą wagę przykładają do zdrowia psychicznego. Ta kwestia jest istotna tylko dla 7 proc. „silversów” i aż dla 27 proc. „zetek”. Sumarycznie, już ponad 10 proc. pracowników chciałoby rozszerzyć swój pakiet medyczny o usługi psychiatry i psychologa.

Kolejnym wyzwaniem dla pracodawców będzie odpowiedź na rosnącą popularność amatorskiego uprawiania sportu, w tym dyscyplin kontuzjogennych, jak narciarstwo czy sporty zespołowe. Aż jedna czwarta Polaków chciałaby w ramach swojego pakietu korzystać z fizjoterapii.

Oczekiwania pracowników sprawiają, że dla korporacji kluczowe jest partnerstwo z firmami oferującymi usługi medyczne na najwyższym poziomie oraz jak największą elastyczność w wyborze pakietów. Takim partnerem jest enel-med.

PAKIETY MEDYCZNE_2024_LCD 1728x3072px
mat. prasowe

Metodologia
Raport „Łączy nas zdrowie” powstał na podstawie wyników badania opinii publicznej zleconego przez enel-med. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskim panelu Ariadna na trzech grupach respondentów. Pierwszą stanowiły osoby aktywne zawodowo w wieku 18 lat i więcej. Próba liczyła N=803 osoby. Drugą grupę stanowiły osoby aktywne zawodowo w wieku 18–30 lat (tzw. zetki). Próba liczyła 237 osób. Trzecią grupę stanowiły osoby aktywne zawodowo w wieku 50 lat i więcej (tzw. silversi). Próba liczyła 361 osób. Wszystkie kwoty zostały dobrane według reprezentacji w populacji Polaków dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Badanie przeprowadzono od 19 do 29 kwietnia 2024 roku. Metoda: CAWI.
https://lp.enel.pl/raport-laczy-nas-zdrowie

***

enel-med to ogólnopolska sieć medyczna oferująca pełną obsługę medyczną – od konsultacji, przez diagnozę, hospitalizację, operację, aż po rehabilitację. Dziś to 34 oddziały, 22 przychodnie stomatologiczne, 5 oddziałów zlokalizowanych w dużych firmach, 3 kliniki medycyny i stomatologii estetycznej, 3 kliniki ortopedii, rehabilitacji i medycyny sportowej, ośrodek opiekuńczo-rehabilitacyjny dla seniorów oraz szpital w Warszawie, w którym wykonywane są zabiegi z ortopedii, chirurgii ogólnej, urologii i okulistyki. enel-med to również ponad 1600 placówek partnerskich w całym kraju w ramach systemu opieki abonamentowej dla firm. enel-med od 30 lat wspiera zarówno klientów indywidualnych oraz firmy i instytucje publiczne. W ramach pakietów medycznych zapewnia pracownikom wieloaspektową opiekę medyczną. Więcej informacji o Grupie enel-med jest dostępnych na www.enel.pl.

Materiał promocyjny marki enel-med

Nasze akcje

Polecane