Konsultant ślubny – ile kosztuje i czym dokładnie się zajmuje?
Konsultant ślubny to profesjonalny organizator wesel, który odciąża parę młodą podczas przygotowań. Dowiedz się, czym dokładnie zajmuje się wedding planner i ile kosztuje zawodowa organizacja ślubu i wesela.

Choć organizacja przyjęcia weselnego wydaje się być wspaniałym przeżyciem, to każda panna młoda, która ma ten etap za sobą zgodzi się, że tak jest, ale wyłącznie na początku. Ilość spraw do zorganizowania przerasta osobę, która nie robi tego zawodowo. Konsultant ślubny jest świetnym wyborem dla osób, które są na co dzień zapracowane i nie chcą tracić kilku godzin dziennie na planowanie wesela. W artykule odnajdziesz plusy i minusy takiego rozwiązania, które pomogą ci w podjęciu decyzji.
Spis treści:
- Wedding planner – kto to jest?
- Czym zajmuje się konsultant ślubny?
- Jakie cechy powinien mieć dobry wedding planner?
- Jak wygląda kompleksowa organizacja ślubu i wesela?
- Ile kosztuje konsultant ślubny?
- Planowanie ślubu i wesela z agencją ślubną – czy to się opłaca?
Wedding planner – kto to jest?
Wedding planner to zawód, który podpatrzyliśmy na weselach za oceanem. Jest to profesjonalny konsultant ślubny, którego zadaniem jest kompleksowa organizacja i koordynacja ślubu i wesela.
Czym zajmuje się konsultant ślubny?
Konsultant ślubny zajmuje się wszystkim, czego wymaga Wasz perfect wedding. To właśnie on (lub ona) w Waszym imieniu jeździ na spotkania i dba, by wszystko było dopięte na ostatni guzik.
Kompleksowa organizacja wesel i ślubów najczęściej obejmuje:
- znalezienie odpowiedniej sali,
- wybór DJ-a,
- ustalenie listy utworów przyjęcia weselnego,
- zgłoszenie listy piosenek do ZAiKS,
- wybór dekoracji ślubnych i weselnych,
- znalezienie cukierni i wybór ciast oraz tortu weselnego,
- wybór menu weselnego,
- pomoc w załatwieniu wszelkich formalności,
- znalezienie salonu ślubnego, w którym panna młoda i pan młody odnajdą swoje idealne kreacje.
Jednak rola konsultanta lub konsultantki ślubnej nie kończy się na sprawach związanych z organizacją przyjęcia, lecz także koordynacją dnia ślubu i wesela. Przy kompleksowej usłudze wedding planner będzie także z wami na sali weselnej w trakcie wesela. Tam sprawuje rolę managera sali, dba o czystość na sali i pilnuje, by obsługa odpowiednio wykonywała swoją pracę.
W skrócie, wedding planner jest osobą, która robi wszystko, byście mogli cieszyć się tym dniem bez żadnych zmartwień.
Jakie cechy powinien mieć dobry wedding planner?
Nie każda osoba nadaje się do tego zawodu. Choć na pozór organizacja wesel i przyjęć może wydawać się bardzo prosta, to wymaga umiejętności twardych i miękkich.
Usługodawca powinien być przede wszystkim kreatywny. Dla takiej osoby nawet niski budżet ślubny nie będzie żadną przeszkodą. Jego kreatywność pozwoli doskonale oddać wizję ślubu przyszłych małżonków nawet przy sporych ograniczeniach finansowych.
Istotne jest także to, by para młoda mogła liczyć na konsultanta podczas przygotowań ślubnych. Pomoc w organizacji będzie nieoceniona, jednak do zrozumienia wizji wesela niezbędna jest empatia. Wasza współpraca będzie efektywna, jeśli usługodawca będzie was rozumiał. Tylko w taki sposób może sprawić, że przygotowana uroczystość będzie najpiękniejszym dniem w waszym życiu.
Jedną z ważniejszych cech, które powinien spełniać każdy konsultant ślubny, jest umiejętność doskonałej organizacji. Wedding planner musi kontaktować się z wieloma firmami i koordynować pracę podwykonawców. Jeśli nie zapanuje nad doskonałą organizacją uroczystości, to wasz wyjątkowy dzień może być pełen gaf.
Jak wygląda kompleksowa organizacja ślubu i wesela?
Na pierwszym spotkaniu z konsultantem ślubnym omówicie wasze marzenia. Wedding planner musi poznać każdy szczegół waszej wymarzonej uroczystości. Będzie zainteresowany tym, jaki styl uroczystości jest zgodny z oczekiwaniami – czy marzy wam się ślub w stylu glamour, czy raczej skromniejsza uroczystość w stylu slow pod chmurką.
Wtedy również ustalicie zakres pomocy konsultanta ślubnego. Najczęściej do wyboru będziecie mieć trzy pakiety:
- kompleksowy – obejmuje organizację całej uroczystości i koordynację zadań na sali,
- częściowy – w tym przypadku głównym zadaniem jest organizacja sali, noclegów, DJ-a, cukierni i dekoracji,
- koordynacja dniu ślubu i wesela – wedding planner w roli managera, który pomoże wam w wyjątkowym dniu dopiąć wszystko na ostatni guzik.
W zależności od pakietu zmienia się również cena, która na rynku ślubnym potrafi poszybować dość wysoko.
Ile kosztuje konsultant ślubny?
Za wiedzę i doświadczenie należy zapłacić. Jeśli chcecie skorzystać z pomocy wedding plannera, to musicie wziąć pod uwagę spore zwiększenie budżetu. Kompleksowe wsparcie w organizacji uroczystości kosztuje około 15 000 zł. Skromniejsze pakiety częściowe mogą kosztować około 7000 zł, a za samą koordynację dnia wesela zapłacicie około 3000 zł.
Planowanie ślubu i wesela z agencją ślubną – czy to się opłaca?
Każda panna młoda – gdyż najczęściej panowie nie „mieszają się” w organizację przyjęcia – potwierdzi, że planowanie ślubu i wesela to praca na pełen etat. Lista obowiązków zwiększa się z każdym dniem. Średnio na tę czynność musicie zagospodarować około 300 godzin. Jest to naprawdę dużo, dlatego warto się zastanowić, czy zatrudnienie konsultanta ślubnego nie będzie po prostu opłacalne.
Doświadczony wedding planner ma wiele kontaktów w branży ślubnej. Najczęściej będzie mógł wynegocjować dla was atrakcyjne stawki, których nie uzyskacie jako osoby prywatne.
Pomoc profesjonalisty – szczególnie na początku przygotowań – może być nieoceniona. Zamiast błądzić jak we mgle, dostaniecie gotowe rozwiązania, które pomogą wam zorganizować nietuzinkowy i piękny ślub.