Forum Branży Kosmetycznej za nami. Wielki sukces tegorocznej edycji
Za nami już 12. edycja Forum Branży Kosmetycznej, która po raz kolejny przyciągnęła szerokie grono miłośników i ekspertów z branży beauty. W tym roku ponad 400 gości – wystawców, producentów, specjalistów od handlu detalicznego oraz znawców rynku – spotkało się, by wymieniać doświadczenia i dzielić się inspiracjami.

Hotel Arche Krakowska w Warszawie stał się na jeden dzień miejscem, gdzie tętniło życie polskiej branży kosmetycznej. Tegoroczne hasło „Pokolenie JA, generacja AI. Beauty Konsumenci Przyszłości” zachęcało do rozmów o zmieniających się potrzebach i zachowaniach konsumentów, w tym najmłodszego pokolenia, które wchodzi na rynek kosmetyczny.
Mimo że analizowanie potencjału zakupowego pokolenia alfa jest trudne ze względu na młody wiek rekrutujących się z niego osób, specjaliści z branży są zgodni, że mogą oni wnieść pozytywny wkład w rozwój rynku.
Nie mamy danych na temat wydatków generacji Alfa. Jednak patrząc na to, co konsumuje to pokolenie, obserwując jego zachowania w sklepach stacjonarnych oraz w social mediach, a także wyciągając wnioski z badań, mogę stwierdzić, że jego potencjał zakupowy jest dla branży kosmetycznej obiecujący.
– powiedziała Katarzyna Mauduit, dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024.
Świat alf to świat cyfrowy — pełen ekranów i wideo i to właśnie tymi kanałami trzeba do nich docierać.
Alfy mają dostęp do wszystkiego. To jest pokolenie glass generation, ekrany są wszędzie. Nie zakładałam, że alfy trafią na Wizaż, dla nich nawet Instagram jest już ciut uładzony, ustawiony. Dla alf jest najważniejsze wideo i autentyczność, bo na tym się wychowali. Marki poznają na YouTube, drugim superważnym kanałem jest TikTok i on jest kluczowy dla nas. To medium potrafi uzależnić, ale jest dla nas naprawdę najważniejsze, jeśli chodzi o dotarcie do alf.
- mówiła podczas Forum Aneta Wikariak, Beauty & Fashion Segment Director i Content Director w Wizaż.pl
Rusza przedsprzedaż rocznika Wiadomości Kosmetycznych

Podczas Forum Branży Kosmetycznej zapowiedziano również specjalną edycję Rocznika Wiadomości Kosmetycznych. Pod koniec roku w ręce czytelników trafi kompendium wiedzy o trendach, które będą kształtowały rynek kosmetyczny w 2025 r. i zjawiskach, które będą miały wpływ na funkcjonowanie firm w tym sektorze.
Obszerny rocznik Wiadomości Kosmetycznych będzie zawierał artykuły, analizy, raporty i komentarze opracowane przez redakcję oraz przez zewnętrznych autorów – ekspertów w swoich dziedzinach. Redakcja Wiadomości Kosmetycznych zapewnia, że całość zostanie oparta na danych przodujących firm badawczych od lat analizujących rynek kosmetyczny w skali globalnej takich jak Mintel, Statista, Euromonitor, Nielsen, IPSOS, GfK, a także w skali lokalnej, jak PMR, Inquiry i wielu innych.
Rocznik WK jest już dostępny w przedsprzedaży w ograniczonej liczbie sztuk. Można go zakupić pod tym linkiem.
Debiut nowej linii kosmetyków O-MEDIC® MEN
Tegoroczna edycja Forum Branży Kosmetycznej była nie tylko miejscem prezentacji najnowszych trendów w branży, ale także premierą nowej linii kosmetyków. Firma MG Evolution zaprezentowała podczas wydarzenia swoją nową kolekcję dla mężczyzn – O-MEDIC® MEN.

Ta unikalna linia składa się z pięciu starannie opracowanych produktów, stworzonych z myślą o aktywnym stylu życia i specjalnych potrzebach męskiej skóry. Jej siłą jest kompleks aktywnych składników 3S, który odpowiada za regenerację, odżywianie i oczyszczanie skóry, spełniając wszystkie kluczowe wymagania współczesnej pielęgnacji.
Uczestnicy Forum mieli okazję zapoznać się z nowościami oraz porozmawiać na stoisku firmy z Marcinem Gortatem, współwłaścicielem MG Evolution, który z dumą wspiera nową linię swoim wizerunkiem.
Forum Branży Kosmetycznej to prestiżowe wydarzenie biznesowe, które łączy w sobie ekskluzywną konferencję, strefę wystawienniczą oraz okazje do networkingu. Jego celem jest dostarczenie kompleksowej wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań, przed którymi stoi branża. FBK, organizowane przez Wydawnictwo Gospodarcze, działa pod patronatem Wiadomości Kosmetycznych – wydawcy uznanego portalu branżowego wiadomoscikosmetyczne.pl. Pod egidą Wydawnictwa Gospodarczego działa także portal wiadomościhandlowe.pl oraz magazyn „Wiadomości Handlowe”.
Forum Branży Kosmetycznej zostało objęte patronatem medialnym Wizaż.pl