Kosmetyk Wszech Czasów - jak powstał największy i najbardziej wiarygodny katalog produktów i opinii beauty
Ponad 1,9 mln recenzji kosmetyków, 170 000 aktywnych recenzentek, blisko 180 000 produktów i najważniejsza nagroda urodowa na polskim rynku beauty. Najważniejsza, bo przyznawana przez społeczność. Na czym polega fenomen Kosmetyku Wszech Czasów i Wizażanek?

Kosmetyk Wszech Czasów to dziś prawdziwa instytucja - nigdzie nie znajdziecie tak wielu wiarygodnych recenzji produktów beauty. Użytkowniczki mówią jasno: jeśli jakiegoś kosmetyku nie ma w KWC, to znaczy nie istnieje. Katalog KWC to dziś część największego serwisu w kategorii Moda i Uroda - Wizaż.pl. Stoją za nim tysiące kobiet - i na tym chyba polega jego siła. Katalog Kosmetyk Wszech Czasów powstał, by wspierać kobiety i taką rolę pełni do dziś. Wizażanki - bo tak o sobie mówi społeczność KWC - podkreślają, że pisanie recenzji jest dla nich ogromną wartością, bo kochają dzielić się wiedzą i podpowiadać innym kobietom, co warto kupić. Dziś mam ogromną przyjemność być w redakcji Wizaż.pl, ale doskonale pamiętam czasy, gdy jako jedna z wielu użytkowniczek szukałam dobrego kremu lub tuszu do rzęs i czytałam wszystkie recenzje w KWC, by znaleźć ten najlepszy. Tak mi zostało do dziś. Wizażanki i KWC nigdy mnie nie zawiodły.
Kiedy powstał Wizaż?
Początki naszego serwisu to 2000 rok - zaczął działać jako strona promująca usługi wizażystki i charakteryzatorki - Agnieszki Zembrzyckiej. – Wcześniej nie było takiego miejsca w sieci. Można było znaleźć sporadyczne opinie, ale nikt ich nie systematyzował, nie moderował. Rozpoczęłam tę przygodę pod wpływem próśb od Wizażanek – na podstawie zdjęć wirtualnie dobierałam im kosmetyki do make-upu, doradzałam fryzury czy techniki makijażu - opowiadała Zembrzycka na 18. urodzinach Wizażu. - W 2000 roku polski internet był w powijakach. Zaczynały rosnąć portale i nikt nie wierzył, że „stronka” o urodzie może długo istnieć. Z czasem zaczęły powstawać coraz większe grupy, dołączali inni eksperci… I tak powstała największa baza rzetelnej urodowej wiedzy.
Agnieszka Zembrzycka wspominała, że w 2000 roku większość kobiet miała problem z doborem podkładu, wyborem najlepszego tuszu do rzęs czy odpowiedniej kolorystyki do typu urody. Zdarzały się trudności w technice makijażu, np. jak pomalować opadającą powiekę, głęboko osadzone oczy albo małe usta. - Tych pytań było naprawdę wiele i to one inspirowały mnie do tworzenia kontentu typu „krok po kroku”, który przysporzył nam wielu czytelników. Oczywiście dzięki tym pytaniom powstał również pomysł na KWC. Aby faktycznie wyławiać z rynku te prawdziwe perełki kosmetyczne, potrzebne były opinie co najmniej kilkudziesięciu osób na temat danego produktu - mówiła. Na szczęście idea stworzenia katalogu spodobała się wielu Wizażankom i do dzisiaj wszyscy możemy korzystać z tak genialnego doradztwa, jakim są opinie w katalogu KWC. Wizaż.pl to wspaniała społeczność kobiet kochających świat kosmetyczny.

Siła KWC
W katalogu obowiązują jasne zasady opiniowania, stworzyły je same Wizażanki, jak mówią o sobie recenzentki. Każda kategoria produktów ma określony czas używania, po jakim można pozostawić opinie oraz jasne instrukcje, na co powinno się zwrócić uwagę przy ocenianiu. Nad rzetelnością opinii czuwa zespół moderatorek. - W skrócie katalog nazywany jest przez recenzentki, ale też marki KWC. Do tego stopnia przyjęła się ta nazwa, że często w recenzjach dziewczyny piszą „To jest moje KWC”, kiedy kosmetyk wybitnie przypadnie im do gustu - mówi Anna Rucińska, Head of Burda Beauty Center& Communities. - Za co kochają Katalog KWC nasze recenzentki – za rzetelne i wiarygodne recenzje i za to, że nie ma hejtu, jeżeli ktoś ma inne zdanie.
Katalog KWC to:
- Ponad 1,9 mln recenzji
- Ponad 170 000 aktywnych recenzentek
- Blisko 180 000 produktów

Nagroda Kosmetyk Wszech Czasów
Tytuł „Kosmetyk Wszechczasów” przyznajemy do 2010 roku. Nagrodziliśmy nim blisko 450 produktów: kosmetyków, akcesoriów do ciała, włosów i twarzy, produktów dla kobiet, dzieci i mężczyzn a nawet suplementów. Kto zasługuje na tak prestiżowe wyróżnienie? - Aby otrzymać nagrodę produkt musi zdobyć minimum 100 recenzji i ocenę powyżej 4,0 - tłumaczy Anna Rucińska. Wyjątkiem są tu produkty luksusowe, akcesoria i suplementy. Tu potrzebna ilość recenzji to 50.
Z roku na rok coraz trudniej jest wybrać najlepsze produkty beauty - bo jest ich coraz więcej i są coraz lepszej jakości. W pierwszej edycji przyznaliśmy 18 nagród. W tym roku nagrodziliśmy aż 68 produktów! Co ciekawe z 18 produktów nagrodzonych w pierwszej edycji aż 11 jest nadal rynku - jak widać superjakość jest na lata. Aż 9 marek z pierwszej edycji jest nagrodzonych również w tym roku - to brandy, które zna i kocha każda z nas: Ziaja, Bioderma, Lactacyd, Avon, Bourjois, Max Factor, Nivea, Lovely i Garnier.
Co roku pojawiają się nowe kategorie. Od zeszłego roku nagradzamy nie tylko pojedyncze produkty, ale też linie. W tym roku pojawiają się 2 nowe kategorie: duety- czyli produkty z tej samej linii, które świetnie ze współgrają i Bestseller by Cocolita.pl – specjalna nagroda przyznawana przez drogerię Cocolita.pl dla najlepiej sprzedającego się produktu w ciągu ostatniego roku.
Nagrody KWC zostały przyznane 29 marca! Już wiemy, jakie nowości kosmetyczne z ostatniego roku były najlepszej jakości, to bez nich Wizażanki nie wyobrażają sobie życia. Zobaczcie relację z gali oraz wszystkich nagrodzonych na naszym Instagramie i TikToku!
