Rewolucja w opalaniu - chroń swoją skórę z plastrem UV od La Roche-Posay!
Słońce, choć tak przez nas kochane, może być bardzo niebezpieczne dla naszej skóry. Świadomość na temat zagrożeń, jakie niesie ze sobą nieodpowiednia ekspozycja na promieniowanie UV co prawda wzrasta, ale wciąż jest niewystarczająca. Z badań La Roche-Posay & Ipsos wynika, że co druga osoba nigdy nie badała znamion u dermatologa**. W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie skóry, marka prowadzi kampanię Chroń Swoją Skórę.

- Agata Kufel

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia rocznie diagnozuje się ponad 230 tys. przypadków czerniaka. Pomimo to, aż 8 na 10 osób* wciąż nie stosuje profilaktyki raka skóry – fakt ten pokazuje, jak bardzo potrzebna jest edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania ze słońca. Marka La Roche-Posay prowadzi kampanię Chroń Swoją Skórę, wyróżniając 3 Bezpieczne Kroki Opalania.
Krok 1 – Regularne badanie znamion
Popularne pieprzyki – choćby najbardziej niewinne – wymagają obserwacji. Zwłaszcza osoby, których skóra obfituje w dużą ilość znamion, powinny je regularnie badać. Dzięki akcji EUROMELANOMA, której wyłącznym partnerem w Polsce jest La Roche-Posay, od 10.05.2016 r. istnieje możliwość bezpłatnego przebadania zmian skórnych w wybranych gabinetach w całym kraju.Laboratoria La Roche-Posay postanowiły stworzyć interaktywną platformę społecznościową. Jej zadaniem jest zachęcenie użytkowników do obserwacji znamion u siebie i u członków rodziny oraz konsultacji z dermatologiem w przypadku pojawienia się podejrzanych zmian. Poza kampanią wideo, platforma Skin Checker oferuje mnóstwo informacji o zagrożeniach związanych z rakiem skóry i wskazówek dotyczących bezpiecznego przebywania na słońcu. Demonstruje też metodę ABCDE: prosty sposób na identyfikację podejrzanych pieprzyków gołym okiem, stosowany w dermatologii. Skrót ABCDE oznacza się cechy charakterystyczne znamion, na które należy zwrócić uwagę:A - asymetria
B - brzegi - poszarpane, nierównomierne
C – czerwony, czarny, niejednolity kolor
D - duży rozmiar
E - ewolucja, czyli zmiany zachodzące w obrębie znamienia
Krok 2 – Ochrona przeciwsłoneczna
FAKT: 73% ludzi nie zawsze nakłada krem przeciwsłoneczny na twarz**To prawda! La Roche-Posay dobrze wie, że mimo świadomości ryzyka związanego z ekspozycją na słońce, wiele osób nie ma nawyku regularnego nakładania kremu przeciwsłonecznego.Sporadyczna aplikacja kremu przeciwsłonecznego wpływa na jego skuteczność. La Roche-Posay opracowało gamę bardzo skutecznych konsystencji i zapachów, które nie tylko są chętniej stosowane, ale, co najważniejsze, skutecznie pomagają w profilaktyce raka skóry.W 2016 roku La Roche-Posay wprowadza nowe produkty do gamy przeciwsłonecznej ANTHELIOS, aby zapewnić łatwą i skuteczną aplikację.

Barwiący żel-krem do twarzy, suchy w dotyku SPF 50+
- bardzo wysoka ochrona w nowej, barwiącej konsystencji.
- bez tłustych i białych śladów
- wodoodporny
- nie powoduje powstawania zaskórników

Niewidoczna mgiełka do twarzy SPF 50
- lekka i niewidoczna
- skuteczna ochrona przeciwsłoneczna
- z orzeźwiającą wodą termalną z La Roche-Posay

Spray do ciała SPF 50+
- nowa, lekka konsystencja
- łatwo się rozprowadza, nie klei się
- wodoodporny
- bez tłustych i białych śladów
- łatwa aplikacja
Krok 3 – Bezpieczne przebywanie na słońcu

Aby pomóc w wyrobieniu nawyku uważnego przebywania na słońcu, marka La Roche-Posay przygotowała coś wyjątkowego – pierwszy, interaktywny plaster UV.W tym roku La Roche-Posay zacieśnia współpracę z dermatologami i wychodzi na przeciw pacjentom – a wszystko dzięki pierwszemu, elektronicznemu plastrowi UV. Plaster UV w założeniu ma codziennie uczyć, jak bezpiecznie korzystać ze słońca. Promuje bezpieczne, mądre zachowania z wykorzystaniem optymalnej i regularnej ochrony przed słońcem.
Jak działa Plaster UV?
Plaster UV posiada kilka warstw tuszu, które są wrażliwe na działanie promieni UV – zmienia kolor w zależności od dawki promieni UV, jaka dociera do użytkownika. Wystarczy zbliżyć Plaster do telefonu, by go zeskanować – dane zostaną automatycznie wczytane, a użytkownik otrzyma spersonalizowaną poradę.

Plaster UV jest cienki, wodoodporny i estetyczny. To innowacyjny produkt, który pomaga w wyrobieniu nawyku bezpiecznego korzystania ze słońca.

Marka La Roche-Posay rozda w tym roku 400 tysięcy Plastrów UV w 15 krajach – w tym także w Polsce. Już od maja są dostępne w wybranych gabinetach dermatologicznych.Celem akcji jest nie tylko edukacja - uzyskane dane o zachowaniu użytkowników w czasie ekspozycji słonecznej pozwoli marce na udoskonalenie Plastra UV i wprowadzenie go już za rok do powszechnego użytku.Plastry UV marki La Roche-Posay są dostępne w wybranych gabinetach dermatologicznych, o których lokalizację można zapytać dzwoniąc na infolinię La Roche-Posay: 22 33 58 750****Profilaktyka raka skóry. Światowe badanie Ipsos 2015.**Badanie La Roche-Posay & Ipsos, 2015: 23 kraje, 19 569 osób.***opłata zgodna z taryfą operatoramateriał sponsorowany