Według danych Światowej Organizacji Zdrowia rocznie diagnozuje się ponad 230 tys. przypadków czerniaka. Pomimo to, aż 8 na 10 osób* wciąż nie stosuje profilaktyki raka skóry – fakt ten pokazuje, jak bardzo potrzebna jest edukacja w zakresie bezpiecznego korzystania ze słońca. Marka La Roche-Posay prowadzi kampanię Chroń Swoją Skórę, wyróżniając 3 Bezpieczne Kroki Opalania.

Reklama

Krok 1 – Regularne badanie znamion

Popularne pieprzyki – choćby najbardziej niewinne – wymagają obserwacji. Zwłaszcza osoby, których skóra obfituje w dużą ilość znamion, powinny je regularnie badać. Dzięki akcji EUROMELANOMA, której wyłącznym partnerem w Polsce jest La Roche-Posay, od 10.05.2016 r. istnieje możliwość bezpłatnego przebadania zmian skórnych w wybranych gabinetach w całym kraju.Laboratoria La Roche-Posay postanowiły stworzyć interaktywną platformę społecznościową. Jej zadaniem jest zachęcenie użytkowników do obserwacji znamion u siebie i u członków rodziny oraz konsultacji z dermatologiem w przypadku pojawienia się podejrzanych zmian. Poza kampanią wideo, platforma Skin Checker oferuje mnóstwo informacji o zagrożeniach związanych z rakiem skóry i wskazówek dotyczących bezpiecznego przebywania na słońcu. Demonstruje też metodę ABCDE: prosty sposób na identyfikację podejrzanych pieprzyków gołym okiem, stosowany w dermatologii. Skrót ABCDE oznacza się cechy charakterystyczne znamion, na które należy zwrócić uwagę:A - asymetria
B - brzegi - poszarpane, nierównomierne
C – czerwony, czarny, niejednolity kolor
D - duży rozmiar
E - ewolucja, czyli zmiany zachodzące w obrębie znamienia

Krok 2 – Ochrona przeciwsłoneczna

FAKT: 73% ludzi nie zawsze nakłada krem przeciwsłoneczny na twarz**To prawda! La Roche-Posay dobrze wie, że mimo świadomości ryzyka związanego z ekspozycją na słońce, wiele osób nie ma nawyku regularnego nakładania kremu przeciwsłonecznego.Sporadyczna aplikacja kremu przeciwsłonecznego wpływa na jego skuteczność. La Roche-Posay opracowało gamę bardzo skutecznych konsystencji i zapachów, które nie tylko są chętniej stosowane, ale, co najważniejsze, skutecznie pomagają w profilaktyce raka skóry.W 2016 roku La Roche-Posay wprowadza nowe produkty do gamy przeciwsłonecznej ANTHELIOS, aby zapewnić łatwą i skuteczną aplikację.

Barwiący żel-krem do twarzy, suchy w dotyku SPF 50+

  • bardzo wysoka ochrona w nowej, barwiącej konsystencji.
  • bez tłustych i białych śladów
  • wodoodporny
  • nie powoduje powstawania zaskórników

Niewidoczna mgiełka do twarzy SPF 50

  • lekka i niewidoczna
  • skuteczna ochrona przeciwsłoneczna
  • z orzeźwiającą wodą termalną z La Roche-Posay

Spray do ciała SPF 50+

  • nowa, lekka konsystencja
  • łatwo się rozprowadza, nie klei się
  • wodoodporny
  • bez tłustych i białych śladów
  • łatwa aplikacja

Krok 3 – Bezpieczne przebywanie na słońcu

Aby pomóc w wyrobieniu nawyku uważnego przebywania na słońcu, marka La Roche-Posay przygotowała coś wyjątkowego – pierwszy, interaktywny plaster UV.W tym roku La Roche-Posay zacieśnia współpracę z dermatologami i wychodzi na przeciw pacjentom – a wszystko dzięki pierwszemu, elektronicznemu plastrowi UV. Plaster UV w założeniu ma codziennie uczyć, jak bezpiecznie korzystać ze słońca. Promuje bezpieczne, mądre zachowania z wykorzystaniem optymalnej i regularnej ochrony przed słońcem.

Jak działa Plaster UV?

Plaster UV posiada kilka warstw tuszu, które są wrażliwe na działanie promieni UV – zmienia kolor w zależności od dawki promieni UV, jaka dociera do użytkownika. Wystarczy zbliżyć Plaster do telefonu, by go zeskanować – dane zostaną automatycznie wczytane, a użytkownik otrzyma spersonalizowaną poradę.

Plaster UV jest cienki, wodoodporny i estetyczny. To innowacyjny produkt, który pomaga w wyrobieniu nawyku bezpiecznego korzystania ze słońca.

Reklama

Marka La Roche-Posay rozda w tym roku 400 tysięcy Plastrów UV w 15 krajach – w tym także w Polsce. Już od maja są dostępne w wybranych gabinetach dermatologicznych.Celem akcji jest nie tylko edukacja - uzyskane dane o zachowaniu użytkowników w czasie ekspozycji słonecznej pozwoli marce na udoskonalenie Plastra UV i wprowadzenie go już za rok do powszechnego użytku.Plastry UV marki La Roche-Posay są dostępne w wybranych gabinetach dermatologicznych, o których lokalizację można zapytać dzwoniąc na infolinię La Roche-Posay: 22 33 58 750****Profilaktyka raka skóry. Światowe badanie Ipsos 2015.**Badanie La Roche-Posay & Ipsos, 2015: 23 kraje, 19 569 osób.***opłata zgodna z taryfą operatoramateriał sponsorowany

Reklama
Reklama
Reklama