Jak skóra wrażliwa wpływa na nasze codzienne funkcjonowanie? Czy gdyby nie niedoskonałości, zrezygnowałybyśmy ze stosowania makijażu? I czy mając skórę wrażliwą, można uzyskać zdrowy efekt "glow" na twarzy? Na podstawie waszych odpowiedzi w badaniu przeprowadzonym razem z marką Cetaphil sprawdziliśmy, jak kobiety radzą sobie z problemami skórnymi i czy sięgają po kosmetyki rekomendowane przez dermatologów.

Opis badania - Skóra wrażliwa a efekt GlowUp

Zbadaliśmy m.in.

  • jaką skórę mają kobiety,
  • z jakimi dolegliwościami skórnymi borykają się kobiety,
  • jak problemy skórne wpływają na codzienne życie kobiet.

W tym celu podzieliliśmy pytania na kategorie.

1. Sprawdziliśmy wiek oraz rodzaj skóry.
2. Zapytaliśmy kobiety, jakie problemy skórne pojawiają się na ich twarzach.
3. Zapytaliśmy, co wpływa na pojawianie się i nasilanie zmian skórnych.
4. Sprawdziliśmy, jakie znaczenie mają dla nich zmiany skórne.
5. Zapytaliśmy kobiety o ich pielęgnację.

Udział w ankiecie online był dobrowolny, anonimowy i bezpłatny. Badanie odbyło się na stronie Wizaz.pl i było skierowane do kobiet.

W badaniu przeprowadzonym w dniach 16-17 grudnia 2024 r. wzięło udział 268 kobiet w pięciu grupach wiekowych:

  • 18-25 lat - 25%
  • 26-35 lat - 45%
  • 36-45 - 20%
  • 46-55 - 8%
  • 56 i więcej - 2%

Najwięcej z nich, bo aż 65% przyznało, że ma skórę mieszaną. 24% zaznaczyło, że ich skóra jest sucha, 7% zdradziło, że ma skórę normalną, a 4% tłustą.

Z jakimi zmianami na skórze borykają się kobiety?

Mało kto ma idealną skórę. Zazwyczaj różnimy się po prostu częstotliwością, z jaką pojawiają się zmiany na twarzy. Zapytaliśmy więc kobiety, jakie niedoskonałości obserwują na swojej skórze.

Mat. prasowe
Mat. prasowe

Kolejno pojawiającymi się problemami skórnymi były:

  • rozszerzone pory - 57%,
  • podrażnienia - 50%,
  • uczucie ściągnięcia skóry - 47%,
  • szary koloryt - 43%,
  • rumień - 19%.

Co wpływa na pojawienie się i nasilenie zmian skórnych?

Problemy skórne czasem wynikają z naszych wrodzonych predyspozycji, lecz mogą też się pojawiać z konkretnych przyczyn.
Aż 90% Wizażanek potwierdziło, że pora roku wpływa na nasilenie zmian skórnych na ich twarzy. Tyle samo kobiet przyznało, że również sytuacje stresowe nasilają ich problemy z cerą.

44% zaznaczyło również, że doświadcza zmian alergicznych. Co więcej, 61% przyznało, że zdarzyło im się, że reakcję alergiczną wywołały u nich kosmetyki.

Najbardziej uciążliwe dolegliwości skórne

Dolegliwości skórne różnią się od siebie uciążliwością. Co najbardziej przeszkadza kobietom?

cetaphil-infografika-2

Poza top 3 znalazły się natomiast podrażnienia (40%) i zmarszczki (34%). Z kolei 13% przyznało, że jest to rumień.

Zmiany skórne wpływają również na makijaż. 90% Wizażanek zdradziło, że determinują one, po jakie produkty do makijażu stosują. Z czego 97% stwierdziło, że zależy im na uzyskaniu efektu zdrowego glow.

51% uznało przy tym, że gdyby nie problemy skórne, to zrezygnowałyby z kosmetyków typu podkład, rozświetlacz.

Pojawiające się zmiany skórne ograniczają też kobiety w ulubionych, codziennych aktywnościach - przyznało to 35% badanych.

Pielęgnacja skóry

Jak widać, zmiany skórne mocno wpływają na codzienność kobiet. Czy jednak wiedzą one, jak pielęgnować cerę, aby zredukować nieprzyjemne dolegliwości?

73% uznało, że tak, z czego 59% stwierdziło, że przy wyborze kosmetyków do pielęgnacji skóry korzystają z porad dermatologa i/lub kosmetologa.

Oczekiwane efekty działania kosmetyków do pielęgnacji skóry

Wybierając produkty do pielęgnacji zazwyczaj wizualizujemy, jak dzięki nim zmieni się nasza skóra. Czego oczekujemy?

cetaphil-infografika

Wysoko jest też poprawa jędrności (52%) oraz redukcja zaczerwienień (46%). 45% Wizażanek wybiera też produkty, które zapewnią im redukcję zmarszczek.

Co więcej, aż 97% badanych uważa, że można uzyskać efekt glow za pomocą odpowiednich kosmetyków.

Podsumowanie

Jak zatem można zauważyć, wiele kobiet boryka się z suchą i wrażliwą skórą, a na nasilenie zmian skórnych ma wpływ nie tylko pora roku, ale również sytuacje stresowe.

Badane kobiety potwierdziły jednak, że wierzą, że odpowiednia pielęgnacja skóry może pomóc im w uzyskaniu efektu glow.

Wyniki na podstawie badania na stronie Wizaz.pl na grupie 268 kobiet w dn. 16-17 grudnia 2024 r.

Materiał promocyjny marki Cetaphil.

cetaphil
mat. prasowe

Nasze akcje

Polecane