Z miłości do... ubrań!
Czy wiesz, że efekt „miłości od pierwszego wejrzenia” dotyczy również... ubrań?

Podobnie jak w ludziach, możemy również zakochiwać się w swoich ubraniach. Są one dla nas czymś więcej niż tylko kawałkiem tkaniny. Są sposobem na wyrażenie nas samych. To zjawisko udowodnione naukowo. Według psychologa dr Rosenbluma: „’Miłość do Dóbr Materialnych’ nabiera cech podobnych do romantycznej miłości, którą odczuwamy wobec innej osoby i może mieć cechy relacji ludzkich, takie jak: namiętność, intymność i zaangażowanie.”

Podobnych emocji i bodźców doświadczamy zarówno podczas zakochiwania się w ubraniach. Wystarczy pomyśleć o tym momencie, w którym po raz pierwszy widzimy ubranie w sklepie. Wielu z nas doświadcza wówczas miłości od pierwszego wejrzenia. Ten rodzaj pasji jest również widoczny, gdy przynosimy je do domu. Dla wielu z nas, to czysta przyjemność pokazać nowe ubranie naszym znajomym i rodzinie. Równie ekscytujący jest czas, kiedy czekamy aż będziemy mogli założyć je po raz pierwszy.
Jak nasz mózg zakochuje się w ubraniach?
“Podobieństwa pomiędzy miłością romantyczną a miłością do dóbr materialnych zostały potwierdzone w literaturze neurofizjologicznej. Na przykład, wiadomo, że uczucie miłości romantycznej jest związane z aktywacją wielu ośrodków przyjemności w mózgu, w tym obszaru znanego jako jądro półleżące” – powiedział dr Rosenblum. Ten sam obszar wykazuje aktywność, kiedy patrzymy na zdjęcie ukochanej osoby i na pożądany przez nas przedmiot. Oznacza to, że nasz mózg reaguje na spotkanie z ukochaną osobą lub na ukochane ubranie tak samo!
Odzież – więcej niż tylko tkaniny
Jak twierdzi dr Rosenblum, “Ubrania są bezpośrednio związane z naszą tożsamością, ponieważ służą do pokazania własnego ‘ja’ światu.” Psychologowie potwierdzają, że ubrania pomagają nam zdefiniować, kim jesteśmy i kim chcemy być. Strój robi za naszą wizytówkę, gdy chodzi o przekazywanie światu opinii, wartości i pragnień – nie tylko tych związanych bezpośrednio ze strojem. Dlatego też poświęcamy tyle czasu, energii i środków finansowych nowym ubraniom. Potem zaś troszczymy się o utrzymanie ich w jak najlepszym stanie.

Czy wiesz, że badania wykazały, iż możemy zachować nasze najbardziej ulubione ubrania aż do 12 lat? Jest to zjawisko porównywalne do relacji międzyludzkich – nasze ubrania wymagają opieki, inaczej miłość do nich może ulecieć i zniknąć.Dzięki doskonałej opiece Lenora możesz przekształcić efekt ‘miłości od pierwszego wejrzenia’ w długotrwały romans - utrzymując uczucie świeżości swoich ubrań i ich idealny, nowy wygląd na dłużej.
Nowa technologia od Lenora Anti-Age3 ochroni Twoje ukochane ubrania
Opracowany by pielęgnować, wzbogacać i pomagać utrzymać ubrania w idealnym stanie od pierwszego dnia, Lenor z technologią Anti-Age3 pomaga chronić tkaniny przed 3 głównymi oznakami starzenia - rozciąganiem, utratą koloru tkaniny i mechaceniem, aby pomóc utrzymać ubrania tak piękne, jak były, gdy po raz pierwszy je ujrzeliśmy i się nimi oczarowaliśmy. Technologia Lenor Anti-Age3 wnika głęboko w strukturę tkaniny, aby wygładzić nawet najmniejsze, schowane pod wieloma warstwami włókna Twoich ubrań. Pozwala to uniknąć starzenia przez odpowiednie nawilżenie oraz zmniejszenie tarcia Bez tego możemy mieć do czynienia z uszkodzeniem włókien, co powoduje mechacenie i wycieranie się tkaniny zarówno podczas prania, jak i noszenia.Portfolio Lenora wzbogaciło się o nowy zapach Lenor Pearl Peony. Lenor Pearl Peony to doskonałe połączenie bogatych zapachów i luksusowych kojących nut kwiecistych, takich jak piwonia i naturalna róża. Urokliwa świeżość pochodzi z nut brzoskwini i bergamotki. Dzięki technologii Lenor FRESHLOCK uczucie świeżości na ubraniu w ciągu dnia utrzymuje się przez okres do 12 godzin podczas noszenia. Każda kapsułka dostarcza jeszcze więcej aromatu w momencie pękania podczas noszenia i przenosi nas w nowy świat zapachów.
Foto: iStock oraz materiały prasowe