W raporcie KWC by wizaz.pl staraliśmy się odpowiedzieć na pytanie, jak wyglądają zachowania konsumenckie Polek na różnych etapach procesu zakupowego. W tym celu zebraliśmy opinie i preferencje ponad 1700 osób ze społeczności skupionej wokół platformy Kosmetyk Wszech Czasów na Wizaz.pl. Respondentki reprezentowały wszystkie województwa, różne grupy wiekowe, zróżnicowane wykształcenie, sytuację zawodową, stan cywilny, sytuację rodzinną, miesięczne dochody oraz roczne wydatki na produkty z kategorii beauty.

Chociaż przynależność do społeczności Wizaz.pl oznacza pewien poziom zaangażowania w tematykę urodowo-pielęgnacyjną, wnioski z raportu mogą odzwierciedlać ogólne zachowania konsumenckie na polskim rynku. Zróżnicowanie respondentek oraz różne motywacje zakupowe sprawiają, że wyniki te mogą być cenne nie tylko dla firm, które starają się zrozumieć swoje grupy docelowe, ale również dla wszystkich zainteresowanych procesami podejmowania decyzji przez polskie konsumentki w branży beauty.

W ramach badania zadaliśmy pytania dotyczące kluczowych etapów ścieżki zakupowej – od identyfikacji potrzeb, przez poszukiwanie i porównywanie rozwiązań, aż po ostateczny wybór oraz zachowania po dokonaniu zakupu. Analizowaliśmy również, w jaki sposób różne czynniki wpływają na finalną decyzję, co daje wgląd w to, jak dynamiczny i złożony jest proces decyzyjny w dzisiejszym świecie zakupów.

Jesteśmy świadomi, że badania deklarowanych preferencji mają swoje ograniczenia, jednak zapoznanie się z pełnym raportem pozwala lepiej zrozumieć, jakie czynniki obecnie kształtują decyzje zakupowe Polek. To wiedza, która może okazać się nieoceniona dla firm, które chcą lepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów oraz skuteczniej komunikować swoje produkty na rynku.

Dziękujemy za zainteresowanie naszym raportem i życzymy owocnej lektury.

Zespół autorski raportu