25 lat portalu Wizaż.pl. Tak zmieniał się przez lata
Z okazji 25-lecia portalu Wizaż.pl pokazujemy, jak przez lata zmienialiśmy się właśnie dla Was. Przebyliśmy bardzo długą drogę, nieprzerwanie pozostając jedynym takim miejscem w sieci, które działa na rzecz potężnej społeczności Wizażanek. Rzetelne informacje na temat produktów kosmetycznych, tysiące wiarygodnych opinii i eksperckie treści to tylko część naszej działalności. Poznaj nas lepiej!

- Redakcja Wizaż.pl
Z okazji jubileuszowych, 25. urodzin portalu Wizaż.pl pokazujemy, jak zmienialiśmy się przez te wszystkie lata. Historia serwisu sięga aż 2000 roku, kiedy internet w Polsce dopiero raczkował. Pomysłodawczynią tego wyjątkowego miejsca w sieci, które miało na celu zrzeszać miłośniczki wizażu i nowości kosmetycznych, była Agnieszka Zembrzycka. Zobacz, od czego to wszystko się zaczęło! Początkowo miał formę strony promującej usługi z zakresu wizażu i charakteryzacji. Szybko zmienił się w portal angażujący użytkowniczki i skupiający je w grupę aktywnych fanek świata beatury.
Wizaż w 2001 roku
Portal Wizaż.pl wystartował jako hybryda bloga i forum, w którym dziewczyny mogły znaleźć najnowsze trendy makijażowo-urodowe, a także przestrzeń do komunikowania się i wymiany opinii na temat produktów kosmetycznych, które trendowały w tym czasie na rynku. Choć dziś może wydawać się, że oprawa graficzna była mocno "chałupnicza", tak naprawdę Wizaż.pl był promotorem takiego miejsca w sieci. Założycielka serwisu w tym czasie nawet nie przypuszczała, że jej pomysł był strzałem w dziesiątkę!

Wizaż w 2002 roku
W tym roku Wizaż.pl działał coraz prężniej. Użytkowniczki stawały się coraz bardziej zaangażowane w wymianę opinii, brały udział w licznych dyskusjach, które - choć nie zawsze dotyczyły tematów modowo-urodowych - wzbudzały ciekawość i potrzebę zaznaczenia swojej obecności. Dla wielu kobiet serwis stał się miejscem w sieci, do którego przynależały i za pośrednictwem którego zawierały nowe znajomości. Strona zaczęła tętnić życiem i z uwagi na coraz lepsze statystyki stworzyła podwaliny do późniejszego, intensywnego rozwoju.

Zmiana wyglądu portalu w 2004 roku
W 2004 roku Wizaż.pl swoją strukturą coraz bardziej przypominał znane pokoleniu Millenialsów pierwsze, duże portale internetowe. W menu pojawiły się kategorie treści, które ułatwiły nawigację użytkowniczkom. Wśród nich były licznie komentowane treści dotyczące tematyki ślubu, włosów, trendów modowych oraz największa, poświęcona właśnie wizażowi i pielęgnacji. Obok treści znalazła się również widoczna opcja rejestracji, która stała za rozwojem forum.

Jak wyglądał portal w 2007 roku?
2007 rok to czas, kiedy layout serwisu stał się bardziej przyjazny użytkownikowi. Portal już wtedy obfitował w wiele eksperckich treści dedykowanych kobietom. Nie baliśmy się podejmować tematów trudnych, z pogranicza urody i medycyny. W tym czasie społeczność Wizażanek liczyła już tysiące aktywnych użytkowników, a w bazie obecnych było setki recenzji na temat ówcześnie viralowych produktów kosmetycznych.

Wizaż w 2011 roku
W tym roku Wizaż.pl był już częścią wiodącego na rynku prasowym wydawnictwa Edipresse Polska. Treści na stronę tworzyła redakcja składająca się z doświadczonych redaktorek, które każdego dnia serwowały ciekawe tematy swoim odbiorcom. Serwis obfitował w liczne konkursy, a także zwiększał swoje zasięgi za pośrednictwem fanpage'a na Facebooku. Wizaż.pl już wtedy był bardzo cenioną przestrzenią w polskim internecie przez użytkowników, ale i reklamodawców. Opinie w bazie KWC były najbardziej wiarygodną recenzją dotyczącą ich produktów.

Kolejne zmiany na portalu Wizaż
Po 2011 roku zmianie uległ logotyp serwisu, który w nieco odświeżonej wersji pozostaje z nami aż do dzisiaj. Strona zmieniła swoją strukturę, by dostosować wyświetlanie treści do urządzeń mobilnych coraz chętniej używanych przez Wizażanki. Coroczna gala Kosmetyku Wszech Czasów zyskała zasłużoną popularność, a zwycięskie marki chętnie chwaliły się tym wyróżnieniem w wiodących drogeriach oraz w reklamach telewizyjnych.

Wizaż w 2017 roku
2017 rok to dla Wizaż.pl czas wielkiego rozwoju. Redakcja liczyła już wtedy kilkanaście osób, które każdego dnia pracowały nad weryfikacją treści zostawianych przez użytkowników, a także nad poszerzaniem bazy kosmetyków dostępnych w katalogu KWC. 2017 rok to również setki eksperckich treści tworzonych przez doświadczonych redaktorów oraz dziesiątki współprac z influencerami branży beauty. W tym czasie Wizaż.pl coraz mocniej inwestował w rozwój swoich kont social media, takich jak Facebook oraz Instagram. Z serwisu specjalizującego się w treściach pisanych, zaczęliśmy przeobrażać się w portal multimedialny serwujący użytkownikom coraz więcej contentu w formacie video.

18 lat portalu Wizaż.pl
18. urodziny Wizaż.pl obchodziliśmy niezwykle hucznie! Tego dnia z dumą zaprezentowaliśmy efekty naszej codziennej pracy podczas uroczystej gali. Na imprezie pojawiło się mnóstwo gwiazd. Wybraliśmy marki i kosmetyki, które miały znaczący wpływ na rynek beauty w Polsce. Przyznaliśmy również tytuły Ambasadorek Piękna dla gwiazd i osobowości. Tego wieczoru odbył się również pokaz, podczas którego zaprezentowałyśmy, jak zmieniały się wizje kobiecego piękna w popkulturze i show-biznesie od powstania portalu Wizaż.pl. Na scenie wystąpiła Marta Gałuszewska, zwyciężczyni VIII edycji „The Voice of Poland”.
W tym roku portal zyskał nowe, urodzinowe logo!

Nowoczesny Wizaż w 2020 roku
W 2020 roku Wizaż zmienił się niemal całkowicie. Zyskał nową odsłonę i odświeżone logo, bazujące na charakterystycznym dla społeczności fiolecie. To też nowy layout i szybszy, przyjazny użytkowniczce serwis - bardziej przejrzysty, posiadający nową nawigację! Dzięki niemu użytkowniczki mogły łatwiej poruszać się po świecie beauty.
Swoją premierę miał slider na stronie głównej, który zachęcał do dołączenia do Klubu Recenzentki Wizaż.pl. Był on odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie dotyczące testowania i recenzowania nowości kosmetycznych pojawiających się na polskim rynku. Do dziś za jego pośrednictwem każda użytkowniczka może zgłosić chęć przetestowania kosmetyków wiodących marek, a jedyne czego w zamian oczekujemy, to pozostawienie rzetelnej recenzji na kartach naszego katalogu KWC. Właśnie dlatego ufa nam tak wiele kobiet!

Kolejne zmiany
W ostatnich latach serwis Wizaż.pl zmierzył się z kolejnymi zmianami. Staliśmy się częścią wydawnictwa Burda Media Polska, które jako element spółki Burda Media International w całej Europie wydaje szereg prestiżowych tytułów. Stojąc w jednej linii z redakcjami Glamour.pl, Elle.pl, Polki.pl i National Geographic, wzajemnie inspirujemy się do kolejnych zmian, by uzyskiwać coraz lepsze wyniki i być wzorem dla innych wydawców. Wyznaczamy trendy i jesteśmy autorytetem w kwestii mody i urody dla kobiet w całym kraju, niezależnie od miejsca zamieszkania i statusu materialnego.

Wizaż obecnie
Obecnie Wizaż przeszedł szereg zmian. W naszym serwisie pojawiły się cykle redakcyjne, jak Beauty Talks, w którym rozmawiamy z influencerami i testujemy kosmetyki, czy Ekspertki, gdzie redaktorki rozkładają problemy i zagadnienia na czynniki pierwsze, rekomendując kosmetyczne rozwiązania. 2024 i 2025 to jeszcze większa obecność katalogu KWC na stronie głównej. Docieramy zarówno do generacji Z przez swoje social media, jak i do pokolenia Yould. Jesteśmy przyjazne użytkowniczce, ułatwiamy jej nawigację i przejście do testowań. To też moment, kiedy otwieramy się na testy dla użytkowniczek 16+.

Dziś nieprzerwanie pozostajemy numerem 1 w kategorii Moda i Uroda, a swoim wynikiem pozostawiamy konkurencję daleko w tyle. Dziękujemy, że jesteście z nami i razem z nami nieprzerwanie tworzycie tę wspaniałą społeczność. Zmieniamy się dla Was i z dumą idziemy po więcej!