Reklama

Tegoroczną galę wręczenia nagród ELLE Style Awards 2024 poprowadzili Helena Englert i Mateusz Hładki. Gości przywitali Marta Tabiś-Szymanek, redaktorka naczelna magazynu ELLE oraz Maciej Klepacki, prezes Burda Media Polska.

Reklama

Pierwszy numer polskiego wydania magazynu ELLE otworzył kobietom okno na świat i nowy styl życia. Dziś ELLE to multimedialny brand, który jest zawsze tam gdzie kobieta: w prasie, online i w social mediach. Misją ELLE już od 30 lat jest wspieranie artystów, ludzi sztuki, promowanie rodzimej mody, wsparcie dla modelingu, polskiej fotografii, branży beauty. ELLE to przede wszystkim ludzie, którzy przez trzy dekady tworzyli ten brand. ELLE jest inspiracją i nieustannym poszukiwaniem źródeł piękna, „ironia w powadze i powaga we frywolności”. Obok mody i urody jednym z kluczowych filarów marki było i jest do dziś zaangażowanie społeczne. Założycielka ELLE - Helene Lazareff - chciała dla swoich czytelniczek tego, co najlepsze i darzyła je wielkim szacunkiem. Uważała, że zasługują na to, by w końcu być postrzegane jako silne kobiety, które mogą uzyskać niezależność finansową.

Fot. Piętka Mieszko/AKPA
Fot. Piętka Mieszko/AKPA

Naturalnym następstwem misji ELLE jest przygotowany specjalnie z okazji urodzin Manifest ELLE Generation. Redakcja ELLE do współpracy zaprosiła Sylwię Chutnik, która słowami wyraziła to, co – my kobiety - czujemy, czego potrzebujemy i pragniemy. Odważny manifest o sile kobiet zadedykowany był Zofii Nałkowskiej, od której zdania: „Chcemy całego życia” wszystko się zaczęło. Tak właśnie 23-letnia wówczas pisarka zakończyła swoją mowę podczas Zjazdu Kobiet ponad sto lat temu. ELLE od trzydziestu lat kontynuuje tę historię razem z kobietami, które kocha i podziwia. Na scenie pojawiły się gwiazdy, które wzięły udział w filmie manifestu: Grażyna Torbicka, Magda Mołek, Bogna Sworowska, Katarzyna Sokołowska, Lara Gessler, Sylwia Chutnik, Helena Englert, Sara James, Małgorzata Socha, Vanessa Aleksander, Lidia Popiel, Karolina Sobańska, Kamila Szczawińska i Magdalena Boczarska. O wyjątkową oprawę muzyczną pokazu zadbała Iwona Skwarek.

Fot. Jacek Kurnikowski/AKPA
Fot. Jacek Kurnikowski/AKPA

Ważnym punktem wieczoru był finał Plebiscytu ELLE Style Awards 2024, prestiżowej, międzynarodowej nagrody ELLE. To wyraz uznania dla wybitnych osobowości, które zmieniają krajobraz polskiej mody. Doceniane są niezapomniane kolekcje, kreatywne pomysły i obiecujące nazwiska. Tegoroczne nagrody zostały przyznane aż w siedmiu kategoriach: ikona stylu, marka roku, modelka roku, fotograf roku, odkrycie roku, twórca ponadczasowy oraz sukces międzynarodowy. W tym roku po raz pierwszy w historii plebiscytu wybór we wszystkich siedmiu kategoriach redakcja ELLE pozostawiła swoim czytelniczkom i czytelnikom, którzy w sumie oddali blisko 50 tysięcy głosów. Statuetki dla laureatów ufundowała marka Apart, która wspiera to wydarzenie od wielu lat.

Lista laureatów ELLE Style Awards 2024

Model Roku – Michael Zielinski

Ikona Stylu – Lara Gessler

Marka Roku – Undress Code

Odkrycie Roku – Orage Studio

Fotograf Roku – Dorota Szulc

Twórca Ponadczasowy – Jakub Józef Orliński

Sukces Międzynarodowy – Joanna Kulig

Wieczór uświetnił funkowo-soul’owy występ zespołu P.Unity na tle zjawiskowej perły zdobiącej środek sceny. Perłową inspirację uczestnicy wydarzenia mogli podziwiać w stylizacjach gości wieczoru, m.in.: Mai Ostaszewskiej, Agnieszki Woźniak-Starak, Moniki Olejnik, Małgorzaty Foremniak, Joanny Horodyńskiej, Magdaleny Mielcarz, Olgi Bołądź, Julii Kuczuńskiej, Julii Wieniawy, Michała Korkosza i wielu innych.

Z okazji 30-lecia ELLE wydało urodzinową wersję magazynu dostępną z czterema wersjami okładki i czterema wyjątkowymi bohaterami. Każdy z nich reprezentuje jedną dekadę ELLE na rynku. To ikony, które pojawiły się w swoim czasie i pozostały nimi do dnia dzisiejszego. Pani prezydentowa Jolanta Kwaśniewska reprezentuje lata 90te, top modelka Małgosia Bela – lata 2000, Joanna Kulig ostatnią dekadę i najmłodszy w tym gronie – Bedoes 2115, czyli raper Borys Przybylski. Mężczyzna, który udowadnia, że dzisiejszy świat potrzebuje kobiecej siły i męskiej wrażliwości.

26 milionów egzemplarzy – tyle magazynów ELLE zostało sprzedanych w Polsce przez 30 lat do dziś. Mam nadzieję, że kolejne numery, tak jak i ten nasz urodzinowy, który wczoraj pojawił się na rynku, będą biły kolejne rekordy.

– podsumowuje Marta Tabiś-Szymanek.

Reklama

Więcej materiałów dedykowanych 30-leciu ELLE w Polsce znaleźć można na specjalnej urodzinowej stronie serwisu ELLE.pl.

Reklama
Reklama
Reklama

Nasze akcje

Polecane