Kampania "Żyj z pompą", sprawdź jak pomóc dzieciom chorym na MPD
27go marca ruszyła kampania społeczno-edukacyjna "Żyj z pompą" na rzecz dzieci z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym. Akcja ma na celu podniesienie świadomości na temat nowych metod leczenia oraz walkę ze stereotypowym postrzeganiem osób z MPD.

Dziecięce Porażenie Mózgowe, co to takiego?
Mózgowe Porażenie Dziecięce to zaburzenie centralnego układu nerwowego wynikające z uszkodzenia mózgu. Uraz mózgu powstaje zazwyczaj przed, w trakcie lub po porodzie. Ponad 50% chorych na MPD to dzieci z najwyższym stopniem upośledzenia funkcjonalnego, które obejmuje: zaburzenia ruchu, spastyczność mięśni, zmniejszenie siły mięśniowej, ruchy mimowolne. Objawom tym często towarzyszy padaczka, zaburzenia słuchu, mowy, widzenia, czy zaburzenia funkcji poznawczych.

Kampania "Żyj z pompą!"
Kampania została zainicjowana przez organizacje działające na rzecz osób z dziecięcym porażeniem mózgowym i ma na celu podniesienie świadomości na temat osiągnięć w leczeniu MPD. Głównym problemem jest brak wiedzy wśród pacjentów i ich bliskich, ale również w środowisku medycznym. Istnieją nowe, lepsze i co najważniejsze, refundowane metody leczenia jak np. pompa baklofenowa, która łagodzi bardzo bolesne napięcie mięśni i podnosi jakość życia chorych. Niestety informacje o nowych metodach leczenia nie są powszechne, przez co wielu pacjentów decyduje się na nieodwracalne, okaleczające terapie, które dodatkowo nie zawsze przynoszą efekty.

Czym jest piramida dobra na Facebooku?
Na Facebooku ruszyła akcja angażująca użytkowników portalu, każda osoba która ma ochotę włączyć się w promowanie wiedzy na temat MPD może wrzucić na funpage kampanii filmik, na którym robi pompki albo coś pompuje z hasłem: "Żyj z pompą!" i zaprosić do zabawy przynajmniej 3 osoby. Inspiracją dla tej akcji był film "Podaj dalej", który opowiada historię grupy uczniów, którzy mieli pomóc trzem osobom, a te w zamian za to trzem następnym, a one kolejnym trzem… Tak powstaje piramida dobra. Ruch „podaj dalej” wykorzystuje kampania „Żyj z pompą!”. Pierwsze filmiki zamieścili już na Facebook’u Ambasadorzy – Piotr Gruszka, siatkarz, były reprezentant Polski, mistrz świata i wicemistrz Europy oraz Barbara Kurdej-Szatan, aktorka.Oprócz akcji na Facebook’u, organizatorzy stworzyli również stronę internetową zyjzpompa.pl, która dostarczy więcej informacji na temat MPD i podejmowanych w ramach kampanii działań.
Zapraszamy do włączenia się w akcję!
Sprawdź o czym mówi kampania Pomyśl, zanim wrzucisz,co dobrego zrobili polscy artyści w ramach McHappy Day oraz który polski piłkarz został nowym Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF.