Konkurs: pokaż, jak kochasz życie i wygrywaj wspaniałe nagrody od marki Tymbark!
Czy wiesz, że blisko 70% Polaków czuje się młodsza o co najmniej 10 lat, a zachowanie młodości ducha jest ważne dla aż 85% z nas? Dołącz do osób młodych duchem i weź udział w konkursie Tymbark!

- Agata Kufel

Z okazji 80-lecia swojego istnienia, marka Tymbark postanowiła zbadać, czym dla Polaków jest młodość ducha i z czego czerpią radość w codziennym życiu. A co Ty robisz, by zachować młodość ducha? Podziel się z nami swoją receptą i wygraj wyjątkowe nagrody od marki Tymbark!
KONKURS
Wygraj aparat fotograficzny Polaroid i soki Tymbark!
1. Odpowiedz na pytanie konkursowe: Jaki jest Twój sposób na kochanie życia?2. Wypełnij formularz i wyślij zgłoszenie.3. Przed udziałem w konkursie zapoznaj się z regulaminem.
NAGRODY
Aparat fotograficzny Polaroid + zestaw 12 soków 100% Tymbark

3 x zestaw soków 100% Tymbark

Metryka nie wpływa na nasze życie

Młodość ducha jest przez Polaków rozumiana jako postawa wobec życia, która charakteryzuje się optymizmem, radością, energią i otwartością. Kobietom nie kojarzy się ona z konkretnymi przyjemnościami, aż 45% z nich uważa, że jest to dzielenie się swoją radością i szczęściem z innymi, dla 43% to cieszenie się małymi przyjemnościami. Rodzina oraz własne pasje i hobby są najważniejszymi źródłami radości w życiu we wszystkich grupach wiekowych.Badanie Maison & Partners1 zrealizowane na zlecenie Tymbark z okazji 80-lecia marki pokazuje, że zadowolenie Polaków z życia nie zależy od ich wieku. Ponad 80% Polaków czuje się młodziej niż wskazuje na to ich wiek, a aż 70% z nas czuje się młodziej o co najmniej 10 lat. Podejście Polek do wieku potwierdza jedna z uczestniczek badania Tymbark w wieku 36 lat: „Myślę o sobie jak o młodej 20-leniej osobie, która jeszcze dużo może dokonać, ma prawo do zabawy, nie myśli o sobie, jak o kimś dojrzałym”.Aż 78% badanych nazwałoby siebie osobą kochającą życie. Większość zbadanych przez Tymbark osób ma raczej optymistyczne podejście do życia, średni wskaźnik optymizmu wśród Polaków po 30. roku życia wynosi 3,5 (w skali 1-5). Kobiety też znacznie silniej (48%) niż mężczyźni (41%) rozumieją pojęcie młodości ducha jako pozytywne nastawianie do życia.Najstarsze pokolenie, silniej niż inne grupy wiekowe, upatruje źródła radości życia w relacjach z ludźmi, osoby w wieku 45-60 lat w życiu zawodowym, natomiast 30-latkowie przyznają, że związki intymne sprawiają im najwięcej radości. Młodość ducha to nie tylko konkretne czynności, ale w głównej mierze umiejętność dzielenia się swoją radością i cieszenia się życiem. Z młodością ducha najmocniej identyfikują się Polacy po 60. roku życia – tak widzą siebie i chcą być postrzegani przez innych.„Współcześnie coraz bardziej zacierają się granice wieku metrykalnego i coraz mniejsze znaczenie mają role społeczne przypisywane w przeszłości osobom w różnym wieku. Jeszcze 30-40 lat temu były określone reguły dotyczące tego co wypada osobie młodej, a co starszej. Obecnie różnice te coraz bardziej się zacierają, a coraz większe znaczenie ma wiek psychologiczny i radość życia. Osoby pozytywnie nastawione do życia, niezależnie od metrykalnego wieku są bardziej optymistyczne, mają więcej energii, pomysłów na swoje życie i pasji. Co może być zaskakujące dla wielu osób, przeprowadzone na zlecenie marki Tymbark badanie pokazało, że często osoby starsze potrafią czerpać więcej radości z życia niż niejeden 30-latek” – komentuje Dominika Maison, President & Chief Science Partner w domu badawczym Maison & Partners.Współcześni 30-latkowie żyją w biegu. Przywiązują oni bardzo dużą wagę do pracy, jeśli nie mają dzieci, a ich czas wolny jest nastawiony na własne przyjemności. Średnie pokolenie Polaków to osoby z dorosłymi dziećmi o ustabilizowanej sytuacji zawodowej. Dzięki temu jego przedstawiciele mają czas powrócić do pasji z czasów młodości lub odnaleźć nowe zainteresowania. Podobnie jak osoby w wieku 30-44 lat, najstarsze pokolenie Polaków, po 60. roku życia dzieli się na dwa typy. W pierwszym znajdują się osoby nastawione na samorozwój, spełnianie marzeń i robienie rzeczy dla siebie, drudzy natomiast są skupieni na rodzinie i wnukach.„Tymbark, jako marka z 80-letnim doświadczeniem, jest doskonałym przykładem na to, że metryka nie decyduje o zachowaniu młodości ducha. Widzimy, że nawet małe przyjemności – czas spędzony z naszymi bliskimi, wspólne posiłki, pasje, czy aktywność fizyczna – pozwalają zachować ten błysk w oku, który cechuje osoby kochające życie. Tymbark wie i rozumie, jak wspierać Polaków w zachowaniu młodości ducha, ponieważ już od 80 lat, towarzyszy kolejnym pokoleniom w smakowaniu życia oraz dzieleniu się szczęściem i radością z najbliższymi” – podsumowuje badanie Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Grupy Maspex Wadowice.

1Badanie jakościowe i ilościowe zrealizowane na zlecenie marki Tymbark w maju 2016 roku na losowo-kwotowej reprezentatywnej (pod względem demograficznym) próbie Polaków w wieku powyżej 30 lat; N=1000 osób w 3 grupach wiekowych: 30-44 lata, 45-60 lat oraz powyżej 60. roku życia.
Weź udział w konkursie!
materiał sponsorowany