Modelka w hidżabie miała wystąpić w reklamie... kosmetyków do włosów L’Oréal. Musiała zrezygnować
Takiej decyzji L’Oréal chyba nikt się nie spodziewał. Blogerka, która zasłania włosy hidżabem miała być ambasadorką kosmetyków... do włosów. Niestety, pojawiły się komplikacje.

Marka L’Oréal Paris zaprosiła do udziału w swojej najnowszej kampanii kobiety o różnych typach urody. Wśród nich znalazła się blogerka Amena Khan, która nosi hidżab. Co zaskakujące, Khan miała reklamować nie produkty do makijażu (w którym się specjalizuje), ale... kosmetyków do włosów.
Szef brytyjskiego oddziału L’Oréal, Adrien Koskas, tłumaczył, że celem kampanii było przełamanie banału, typowego dla reklam produktów do pielęgnacji włosów. Khan miała pomóc przemówić do konsumentek swoją szczerością i osobowością.Polecamy: Maria Sadowska zmienila fryzurę. koniec z długimi włosami! Fani są zaskoczeni
Kim jest Amena Khan?
To znana brytyjska blogerka, którą na Instagramie obserwuje ponad 570 tysięcy osób. Na jej koncie znajdziemy m. in. ciekawostki kosmetyczne, dopracowane makijaże czy zdjęcia jej stylizacji. Udział w kampanii Amena Khan skomentowała w wywiadzie dla "Vogue'a", w którym zauważyła, że ludzie bezpodstawnie zakładają, że skoro kobiety nie pokazują swoich włosów publicznie, to z pewnością o nie nie dbają. Kluczowe jest to, aby samemu czuć się ze sobą dobrze, a zadbana fryzura zdecydowanie w tym pomaga. Poza tym Amena przyznaje, że uwielbia, kiedy jej włosy pięknie pachną, lubi je układać i pielęgnować.Media już spekulowały więc, jak wielką dyskusję wywoła decyzja marki L’Oréal Paris. Niewiele firm zdecydowałoby się na podobne posunięcie.


Dlaczego Amena Khan wycofała się z kampanii L’Oréal Paris?
Zaledwie kilka dni po opublikowaniu informacji o zostaniu ambasadorką marki L'Oréal, Amena zrezygnowała z tej roli. Powodem miały być przede wszystkim jej tweety z 2014 roku, w których opowiadała się przeciwko polityce Izraela i agresji wobec Palestyny.Amena chciała, aby dzięki kampanii zmieniło się nastawienie do kobiet i dziewczyn noszących hidżaby. Jednak najnowsze dyskusje na jej temat dotyczyły polityki, a nie problemów, które blogerka chciała poruszyć. Postanowiła więc zrezygnować z udziału w kampanii, a posty z 2014 roku usunęła. Marka L'Oréal przyjęła decyzję blogerki ze zrozumieniem, a rzecznik firmy podkreślił, jak ważnymi wartościami są dla niej tolerancja i szacunek.Jak myślicie? Czy Khan powinna zrezygnować z udziału w kampanii z powodu swojego zaangażowania politycznego?
Źródło zdjęcia głównego: Instagram