Molestowanie w miejscach publicznych - czy wiesz, jak na nie reagować? Odwiedź specjalną strefę na Orange Warsaw Festival i poznaj rady, które ci się mogą przydać
Według badań Ipsos z 2021 roku aż 84%* kobiet w naszym kraju doświadczyło molestowania w przestrzeni publicznej. To zatrważające dane. Jak sobie z tym radzić? Odwiedźcie specjalną strefę L’Oréal Paris podczas Orange Warsaw Festival, który rusza już 7 czerwca i poznajcie specjalne techniki.

Molestowanie w przestrzeni publicznej to problem, o którym niewiele się mówi, ale jak pokazują badania, dotyczy ogromnej części społeczeństwa. W 2023 r. na zlecenie L’Oréal Paris, instytut Ipsos ponownie sprawdził, czy nadal jest to jeden z najważniejszych problemów kobiet naszych czasów. Badanie wykazało, że aż 77%** kobiet w Polsce doświadczyło molestowania w miejscach publicznych!
Molestowanie w miejscach publicznych - problem znaczącej większości Polek!
Według badań, problem ten dotyczy w większości kobiet poniżej 35 roku życia. W tej grupie wiekowej aż 85%** deklaruje, że doświadczyło takiego zachowania przynajmniej raz. Może to się odbywać wszędzie - w komunikacji, barach, na imprezach masowych. To nie musi być dotyk. Czasem to słowo lub gest.
Ofiary często są zaskoczone tym, czego doświadczają i nie wiedzą, jak zareagować. Niestety, równie często godzą się na przejawy molestowania.
Badania Ipsos pokazują, że wzrasta świadomość problemu, ale nadal potrzebna jest edukacja w tym temacie i to nie tylko osób, które tego doświadczają, ale również tych, które są tego świadkami.
Kampania społeczna Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych L’Oréal Paris
Marka L’Oréal Paris po raz kolejny pokazuje, że nie jest obojętna na problemy społeczne. Celem kampanii Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych jest edukacja i uświadamianie problemu, a także przygotowanie kobiet oraz mężczyzn do reagowania i przeciwstawiania się takim zachowaniom.
Dlatego tak istotne jest pojawianie się kampanii tam, gdzie takie sytuacje mogą mieć miejsce.
Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych wspiera również Julia Wieniawa, nowa ambasadorka L’Oréal Paris.
W dniach 7-8 czerwca podczas Orange Warsaw Festival powstanie strefa Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych. Festiwalowiczki i festiwalowicze będą mogli wziąć udział w krótkim szkoleniu z METODOLOGII 5D opracowanej przez międzynarodową organizację Right To Be.
Szkolenie wykonuje się na własnym telefonie. Dzięki niemu możemy poznać techniki reagowania na niebezpieczne sytuacje zarówno w momencie, kiedy dotyczą nas samych, jak i wtedy, kiedy jesteśmy ich świadkami.

Bez obaw - nie ucierpią na tym baterie waszych telefonów - w trakcie warsztatu realizowanego online, będzie można podłączyć telefon do szybkich ładowarek, aby spokojnie korzystać z jego funkcji przez resztę dnia.
Znakiem rozpoznawczym kampanii jest litera D. Osoby biorące udział w szkoleniu zostaną zaproszone do strefy foto, gdzie wykonają zdjęcia właśnie z literą D na dłoni. Fotografie będą wyświetlane w wirtualnej galerii pomiędzy portretami ambasadorek kampanii, m.in. Julii Wieniawy, Andie MacDowell czy Evy Longorii.


To nie koniec atrakcji, które będą czekać w strefie kampanii Stand Up L’Oréal Paris.
Na miejscu możliwe będzie m.in. stworzenie inspirujących tatuaży, personalizacja telefonu, odebranie wakacyjnego wachlarza.
Osoby zainteresowane badaniami na temat molestowania w przestrzeni publicznej oraz rozbudowanymi rozwiązaniami radzenia sobie z tym problemem będą mogły porozmawiać z przedstawicielami Feminoteki (jedynej w Polsce organizacji pozarządowej, która profesjonalnie i kompleksowo wspiera kobiety po przemocy seksualnej) wspierającymi kampanię L’Oréal Paris.
Strefa Stand Up Sprzeciw się molestowaniu w miejscach publicznych znajdować się będzie w alejce głównej przy wejściu na Warsaw Stage.
* Międzynarodowe badanie na temat molestowania seksualnego w miejscach publicznych przeprowadzone przez firmę Ipsos dla L’Oréal Polska. N: 2000, marzec 2021 r.
**Międzynarodowe badanie na temat molestowania seksualnego w miejscach publicznych przeprowadzone przez firmę Ipsos dla L’Oréal Paris. N: 1000, grudzień 2023 r.
Materiał promocyjny L’Oréal Paris.