Torebka do pracy w biurze – jaki model wybrać, żeby był elegancki i praktyczny?
Torebka do pracy w biurze powinna przede wszystkim pasować do obowiązującego was dress code'u i być praktyczna. Praktyczna, czyli jaka? Wygodna w noszeniu i mieszcząca potrzebne wam rzeczy, do których nieraz należy laptop czy teczki z dokumentami. Podpowiadamy, jaka torebka do pracy będzie dobrym wyborem i na co dokładnie zwrócić uwagę podczas zakupu.

- Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
Torebka do pracy w biurze to nie tylko przydatny gadżet, ale również element waszej biurowej stylizacji. Oznacza to, że powinna być dopasowana do noszonych przez was zestawów, którymi zwykle są oficjalne marynarki, ołówkowe sukienki i spódnice, eleganckie białe koszule. Dobrze, żeby była wykonana z trwałych materiałów. Jej rozmiar jest już kwestią indywidualną, dopasowaną do tego, co chcecie w niej nosić. Jaki kolor wybrać? Najbardziej klasyczne są torebki czarne czy beżowe, jednak wcale nie musicie ograniczać się tylko do nich, bo równie szykowny będzie granat czy bordo.
Spis treści:
- Idealna torebka do pracy w biurze – na co zwrócić uwagę?
- Jaki materiał torebki do pracy?
- Jaki rozmiar torebki do pracy w biurze?
- Jaki fason torebki damskiej do pracy?
- Jaki sposób noszenia torebki biurowej jest najwygodniejszy?
- Jaki kolor torebki do pracy w biurze?
Idealna torebka do pracy w biurze – na co zwrócić uwagę?
Wybierając najlepszą torebkę do pracy w biurze, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim dwie kwestie. Po pierwsze, powinna spełniać określone kryteria co do wyglądu. Praca biurowa wiąże się zwykle z określonym dress codem, a torebka jest dodatkiem, który nie powinien odbiegać stylem od całości outfitu. Do zestawu z ołówkową spódnicą, koszulą i marynarką nie założycie lnianej torby plażowej czy sportowego plecaka. Należy więc zastanowić się zarówno nad fasonem torebki, jak i jej kolorem.
Po drugie, torebka do biura musi być praktyczna i funkcjonalna. Musicie więc odpowiedzieć sobie na pytanie, co planujecie w niej nosić, bo od tego zależy wybór rozmiaru. Niektóre z was będą potrzebować obszernej torby do pracy, podczas gdy innym wystarczy mała torebka do ręki. Pozostaje też kwestia uchwytów, a więc tego, w jaki sposób należy nosić torebkę i który z nich będzie dla was najwygodniejszy i najmniej obciążający ręce czy kręgosłup.
Jaki materiał torebki do pracy?
Damska torebka do pracy w biurze powinna być trwała i wytrzymała, biorąc pod uwagę to, że będziecie jej używać codziennie. Żeby więc nie zniszczyła się zbyt szybko, lecz posłużyła wam nawet przez kilka lat, warto zdecydować się na torebkę ze skóry naturalnej. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, że będzie ona droższa niż torebka ze skóry ekologicznej. Należy też o nią odpowiednio zadbać, stosując do pielęgnacji wyłącznie preparaty przeznaczone właśnie do galanterii skórzanej. Nie oznacza to jednak, że torebki ze skóry ekologicznej są o wiele gorszej jakości. Unikajcie jednak najtańszych modeli, które zwykle są mniej trwałe.

Jaki rozmiar torebki do pracy w biurze?
Tak jak wspomniałyśmy, kluczowe znaczenie ma rozmiar torebki. To kwestia bardzo indywidualna i to wy najlepiej wiecie, co będzie musiała pomieścić. Jeśli na co dzień nosicie ze sobą laptopa, teczkę o formacie A4, a do tego jeszcze niezbędne kosmetyki i lunch, to sprawdzi się wyłącznie duża torba do pracy damska. Warto też wybrać taką, która będzie mieć dość sztywne boki, wówczas zapewni lepszą ochronę laptopowi, tabletowi czy ważnym dokumentom.

Zobacz także: Duża czarna torebka do szkoły. Top 5 modnych modeli z sieciówek na 2023/2024 rok
Zasób niezbędnych rzeczy jest u was o wiele mniejszy? Być może do pracy zabieracie tylko telefon, klucze, portfel i nie potrzebujecie aż tak pojemnej torebki. W takim przypadku w zupełności wystarczy niewielkich rozmiarów elegancka torebka do ręki, mała listonoszka czy gustowna pikowana kopertówka na łańcuszkach w stylu klasycznego modelu od Coco Chanel.

Jaki fason torebki damskiej do pracy?
Wybór fasonów torebek jest ogromny! Jak się nie pogubić? Tak naprawdę kiedy zdecydujecie, jakiego rozmiaru ma być wasza torebka do pracy w biurze, wybór ten zawężacie. Jeśli więc potrzebujecie dużej torebki damskiej, która pomieści format A4, wybierzcie klasyczną shopperkę czy aktówkę. Warto też zastanowić się, czy wystarczy wam jedna duża komora czy może bardziej praktyczne będą dla was liczne przegrody i dodatkowe kieszenie. Jeśli musicie nosić dokumenty, najlepszym wyborem będzie torebka właśnie z przegrodami, które pozwolą je rozdzielić i posegregrować. Najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku jest wspomniana aktówka lub duża listonoszka damska.

Nie potrzebujecie aż tak pojemnych torebek do biura? Postawcie więc na mniejsze np. noszone na ozdobnych łańcuszkach. Również listonoszki dostępne są w mniejszych rozmiarach. Ciekawie i stylowo prezentują się też torebki kuferki, sprzedawane zarówno w większych, jak i całkiem małych formatach.

Jaki sposób noszenia torebki biurowej jest najwygodniejszy?
Nie bez znaczenia jest także to, w jaki sposób może być noszona torebka. Wygodna i praktyczna torebka do biura to taka, która nawet mimo zapakowania jej po brzegi nie będzie stanowiła dla was zbyt dużego ciężaru. Torebka do ręki będzie więc problematyczna, jeśli chcecie w niej nosić całe mnóstwo rzeczy. Chyba że na co dzień dojeżdżacie do pracy własnym samochodem, więc większość drogi torebka będzie spoczywać nie w waszej ręce, lecz na siedzeniu. Gorzej, jeśli musicie spędzić poranek w autobusie i tramwaju, dźwigając w ręce wypełnioną torbę. W takim przypadku lepszym rozwiązaniem będzie torebka na ramię albo tzw. crossbody, czyli z uchwytem przekładanym przez głowę tak, że biegnie on na ukos.
Bardzo praktyczne są torebki, które oferują i jedno, i drugie, a więc zarówno krótkie uchwyty do ręki, jak i długie, umożliwiające noszenie na ramieniu czy nawet przewieszenie na ukos. Często jest tak, że do torebki do ręki dołączony jest osobny pasek, który można doczepić i regulować jego długość.

Jaki kolor torebki do pracy w biurze?
Najbardziej klasyczna i uniwersalna torba do pracy to oczywiście taka w kolorze gustownej czerni. Jeśli preferujecie jasne kolory, czerń zastąpcie bielą bądź beżem. Gama kolorystyczna jest jednak o wiele szersza. Możecie skusić się na stylowy granat, brąz czy odcień karmelowy. Obowiązujący was dress code nie jest aż tak sztywny? Warto więc przełamać stylizację barwnym dodatkiem w postaci torebki w kolorze bordowym, butelkowej zieleni czy musztardowym.
