Reklamacja, gwarancja, zwrot - zbiorczy. - Strona 5 - Wizaz.pl

Wróć   Wizaz.pl > Kobieta > Forum plotkowe

Notka

Forum plotkowe Zapraszamy do plotkowania. Na forum plotkowym nie musisz się trzymać tematyki urodowej. Tutaj porozmawiasz o wszystkim co cię interesuje, denerwuje i zadziwia.

Odpowiedz
 
Narzędzia
Stary 2009-02-10, 10:38   #121
sugar_kitty
Zakorzenienie
 
Avatar sugar_kitty
 
Zarejestrowany: 2003-11
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 5 969
GG do sugar_kitty
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez vero9 Pokaż wiadomość
Ja też już kilka razy miałam takie przygody-ogolnie rzecz biorąc w internecie jest gdzieś wzór takiego pisna, które się wysyła do rzecznika praw konsumenta i oni to wszystko załatwiają : mnie trzy razy odrzucono reklamację balerinek, które się ścirały, bo pani w sklepie powiedziała, że "krzywo stawiam nogi i to dlatego".... Ale nie chciała mi wytłumaczyć, dlaczego tyle w TYCH butach mam krzywe nogi :P Rzecznik pomógł, powiedziałam, że nowych takich samych butów też nie chcę, tylko pieniądze. I dostałam, a więcej tam butów nie kupiłam ;]
A mogłabyś napisać jaki to sklep?
__________________
po prostu Milena
sugar_kitty jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-10, 15:58   #122
arrachnee
Zakorzenienie
 
Avatar arrachnee
 
Zarejestrowany: 2008-03
Lokalizacja: poznań
Wiadomości: 4 728
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez Kiciunia21 Pokaż wiadomość
Wczoraj minely 14 dnio odkad zlozylam reklamacje butow. Nadal nie dostalam zadnej odpowiedzi. Czyli reklamacje moge uwazac za uznana? Na dokumencie wypisanym przez ekspedientke w sklepie przecytalam informacje ze na rozpatrzenie reklamacji maja od 14 do 21 dni. Czy to zgodne z przepisami?
przeczytaj kilka postów wyżej

Cytat:
Napisane przez arrachnee
14 dni kalendarzowych liczonych od następnego dnia od złożenia reklamacji

15 dnia idziemy odebrać pieniądze - bez dyskusji
__________________

PUSTAK BLOG
różne wersje lakierów essie
Rossmannowe -40% - zakupy 1 2

Cytat:
Napisane przez vadi
patyk jest uniwersalny


arrachnee jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-10, 16:54   #123
Wisienki
Zakorzenienie
 
Avatar Wisienki
 
Zarejestrowany: 2006-01
Lokalizacja: raz stąd, raz stamtąd ;)
Wiadomości: 3 927
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

ja przepraszam, że piszę nie na temat ale muszę się czymś podzielić z wami

tytuł wątku przeczytałam jako reinkarnacja - komu się udało

PS. mojemy TŻtowi się udała reklamacja w przypadku okularów - nie miał z tym najmniejszych problemów, reklamację zgłosił 4 dnia licząc od chwili zakupu po tygodniu otrzymał nowe oprawki
__________________
Wisienki jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-11, 00:32   #124
Reniz
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2005-04
Wiadomości: 154
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez Kiciunia21 Pokaż wiadomość
Wczoraj minely 14 dnio odkad zlozylam reklamacje butow. Nadal nie dostalam zadnej odpowiedzi. Czyli reklamacje moge uwazac za uznana? Na dokumencie wypisanym przez ekspedientke w sklepie przecytalam informacje ze na rozpatrzenie reklamacji maja od 14 do 21 dni. Czy to zgodne z przepisami?
Jeżeli sklep nie odezwie się w ciągu 14 dni uznaje się, że Twoje żądanie reklamacyjne zostało uznane. Przy czym forma powiadomienia może być zarówno telefoniczna jak i listowna (liczy się data na stemplu pocztowym)
Reniz jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-11, 08:56   #125
Kiciunia21
Zadomowienie
 
Avatar Kiciunia21
 
Zarejestrowany: 2006-04
Wiadomości: 1 900
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez arrachnee Pokaż wiadomość
przeczytaj kilka postów wyżej
Cytat:
Napisane przez Reniz Pokaż wiadomość
Jeżeli sklep nie odezwie się w ciągu 14 dni uznaje się, że Twoje żądanie reklamacyjne zostało uznane. Przy czym forma powiadomienia może być zarówno telefoniczna jak i listowna (liczy się data na stemplu pocztowym)
Dziekuję Zadnego powiadomienia jak do tej pory nie dostalam, wiec sama zglosze sie do skpelu albo po nowe buty albo pieniazki
__________________
Czarodziejka

-15




Kiciunia21 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-11, 12:38   #126
arrachnee
Zakorzenienie
 
Avatar arrachnee
 
Zarejestrowany: 2008-03
Lokalizacja: poznań
Wiadomości: 4 728
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez Kiciunia21 Pokaż wiadomość
Dziekuję Zadnego powiadomienia jak do tej pory nie dostalam, wiec sama zglosze sie do skpelu albo po nowe buty albo pieniazki
Pamiętaj, że to Ty [a nie sprzedawca!] decydujesz czy chcesz nowy produkt, czy zwrot pieniędzy
__________________

PUSTAK BLOG
różne wersje lakierów essie
Rossmannowe -40% - zakupy 1 2

Cytat:
Napisane przez vadi
patyk jest uniwersalny


arrachnee jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-11, 13:57   #127
Kiciunia21
Zadomowienie
 
Avatar Kiciunia21
 
Zarejestrowany: 2006-04
Wiadomości: 1 900
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez arrachnee Pokaż wiadomość
Pamiętaj, że to Ty [a nie sprzedawca!] decydujesz czy chcesz nowy produkt, czy zwrot pieniędzy
Bede pamietac Dziekuje
__________________
Czarodziejka

-15




Kiciunia21 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-11, 14:33   #128
Dagusiac
Zakorzenienie
 
Avatar Dagusiac
 
Zarejestrowany: 2006-06
Lokalizacja: Konin/Toruń
Wiadomości: 5 566
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez Wisienki Pokaż wiadomość
ja przepraszam, że piszę nie na temat ale muszę się czymś podzielić z wami

tytuł wątku przeczytałam jako reinkarnacja - komu się udało

PS. mojemy TŻtowi się udała reklamacja w przypadku okularów - nie miał z tym najmniejszych problemów, reklamację zgłosił 4 dnia licząc od chwili zakupu po tygodniu otrzymał nowe oprawki
To może zajrzysz na wątek o przejęzyczeniach i różnych śmiesznych przekręceniach
Dagusiac jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-12, 07:24   #129
vero9
Raczkowanie
 
Avatar vero9
 
Zarejestrowany: 2009-01
Wiadomości: 30
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez sugar_kitty Pokaż wiadomość
A mogłabyś napisać jaki to sklep?

Deichmann czy jak to sie tam pisze
__________________
as soon as i wake up
every night, every day
i know that its you i need
to take the blues away


http://www.suwaczek.pl/cache/bcd06b21c4.png
vero9 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-14, 11:46   #130
blueania
Zakorzenienie
 
Avatar blueania
 
Zarejestrowany: 2006-05
Wiadomości: 4 640
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

w listopadzie kupilam kozaki ze skory w Zarze i po ok 1,5 miesiaca chodzenia w nich zaczely sie odbarwiac np.od wilgoci,czubek i pieta zaczely sie scierac az teraz na jednym bucie jest mala dziurka to czy mam prawo teraz je reklamowac?dodam,ze mam paragon przezornie go nie wyrzucilam bo buty nie kosztowaly malo,ale jest tam tylko informacja,ze mam prawo zwrocic towar w towar w przeciagu 30 dni od zakupu.Nie wiem czy teraz uznaliby mi ta reklamacje,pewnie uslyszalabym ,ze to zmojej winy.Jak myslicie?
blueania jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-14, 12:24   #131
arrachnee
Zakorzenienie
 
Avatar arrachnee
 
Zarejestrowany: 2008-03
Lokalizacja: poznań
Wiadomości: 4 728
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata

jak najbardziej masz prawo złożyć reklamację - proponuję przeczytać cały wątek
__________________

PUSTAK BLOG
różne wersje lakierów essie
Rossmannowe -40% - zakupy 1 2

Cytat:
Napisane przez vadi
patyk jest uniwersalny


arrachnee jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-28, 16:00   #132
voice_of_silence
Zakorzenienie
 
Avatar voice_of_silence
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 4 374
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Kupiłam buty pod koniec stycznia w sklepie Humanic. Były to botki na płaskiej podeszwie, takie lekko marszczone. Już w połowie lutego, zauważyłam, że na tych marszczenia skórka zaczyna się tak jakby "łuszczyć", delikatnie schodzić. Dbałam o te buty, pastowałam je, obchodziłam się delikatnie. Postanowiłam oddać je do reklamacji. Ekspedientka, bardzo miła, przyjęła buty. Jednak wczoraj dowiedziałam się o negatywnym rozpatrzeniu mojej reklamacji, ponieważ jest to uszkodzenie mechaniczne. Ja rozumiem, gdybym zahaczyła o coś tym butem, gdyby mi go ktoś podeptał, nie wiem... Ale tak nie było. Dodam, że w prawym bucie tak się nie dzieje.

Czy rzeczoznawca ma rację? Czy nic nie mogę z tym zrobić?
Myślę, żeby wybrać się z tym do rzecznika, ale może to ja się mylę. Wolę się upewnić.
__________________
Kocham luksus. A luksus polega nie na bogactwie i ornamentach, ale na braku wulgarności.

Coco Chanel

Wyzwanie czytelnicze 2019
voice_of_silence jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-28, 17:22   #133
arrachnee
Zakorzenienie
 
Avatar arrachnee
 
Zarejestrowany: 2008-03
Lokalizacja: poznań
Wiadomości: 4 728
Thumbs down Dot.: Reklamacja- komu się udało?

voice_of_silence poczytaj wątek
przez ostatnie 2-3 strony jest niemal wyłącznie o reklamacjach butów
__________________

PUSTAK BLOG
różne wersje lakierów essie
Rossmannowe -40% - zakupy 1 2

Cytat:
Napisane przez vadi
patyk jest uniwersalny


arrachnee jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-28, 18:02   #134
Reniz
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2005-04
Wiadomości: 154
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez voice_of_silence Pokaż wiadomość
Kupiłam buty pod koniec stycznia w sklepie Humanic. Były to botki na płaskiej podeszwie, takie lekko marszczone. Już w połowie lutego, zauważyłam, że na tych marszczenia skórka zaczyna się tak jakby "łuszczyć", delikatnie schodzić. Dbałam o te buty, pastowałam je, obchodziłam się delikatnie. Postanowiłam oddać je do reklamacji. Ekspedientka, bardzo miła, przyjęła buty. Jednak wczoraj dowiedziałam się o negatywnym rozpatrzeniu mojej reklamacji, ponieważ jest to uszkodzenie mechaniczne. Ja rozumiem, gdybym zahaczyła o coś tym butem, gdyby mi go ktoś podeptał, nie wiem... Ale tak nie było. Dodam, że w prawym bucie tak się nie dzieje.

Czy rzeczoznawca ma rację? Czy nic nie mogę z tym zrobić?
Myślę, żeby wybrać się z tym do rzecznika, ale może to ja się mylę. Wolę się upewnić.
Nie widzę butów, więc ciężko mi ocenić jaki jest ich faktyczny stan...
Zawsze jednak możesz odwołać się do reklamacji, zaznaczając tak jak powyżej, że buty były odpowiednio pastowane itd. Zastanawiające jest to, że w/w wada uwydatniła się tylko w jednym bucie-w związku z tym, możesz w odwołaniu dopisać, że oba buty były tak samo traktowane i pielęgnowane. Buty po miesiącu użytkowania nie mogą się łuszczyć, tym bardziej, że odpowiedzialność sprzedawcy za towar wynosi 24 miesiące i wg. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego: "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania." Tak więc w oparciu o tą ustawę możesz nie zgodzić się z ich uzasadnieniem i napisać odwołanie!
Reniz jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-02-28, 20:15   #135
Elfia4
DOMator
 
Avatar Elfia4
 
Zarejestrowany: 2006-04
Lokalizacja: z nad morza
Wiadomości: 7 147
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez voice_of_silence Pokaż wiadomość
Kupiłam buty pod koniec stycznia w sklepie Humanic. Były to botki na płaskiej podeszwie, takie lekko marszczone. Już w połowie lutego, zauważyłam, że na tych marszczenia skórka zaczyna się tak jakby "łuszczyć", delikatnie schodzić. Dbałam o te buty, pastowałam je, obchodziłam się delikatnie. Postanowiłam oddać je do reklamacji. Ekspedientka, bardzo miła, przyjęła buty. Jednak wczoraj dowiedziałam się o negatywnym rozpatrzeniu mojej reklamacji, ponieważ jest to uszkodzenie mechaniczne. Ja rozumiem, gdybym zahaczyła o coś tym butem, gdyby mi go ktoś podeptał, nie wiem... Ale tak nie było. Dodam, że w prawym bucie tak się nie dzieje.

Czy rzeczoznawca ma rację? Czy nic nie mogę z tym zrobić?
Myślę, żeby wybrać się z tym do rzecznika, ale może to ja się mylę. Wolę się upewnić.
Jestem z tematem na bieżąco, bo wczoraj reklamowałam buty skóropodobne w ccc. Obawiałam się czekania, przejść z tym itd, ale załatwiłam sprawę szybko i bez problemu.
W moich butach na przodzie wierzchnia warstwa skóry zaczęla odchodzić od reszty, robiły się jakby pęcherzyki powietrza. Buty kupione 3 miesiace temu, a nie jest to towar kupowany na chwilę. Wada to ewidentnie złej jakości materiał z jakiego buty wykonano. Zaproponowano mi wymianę butów na nowe lub zwrot pieniędzy. Dopłaciłam i wymieniłam buty na skórzane lasockiego.
Jak doczytałam w necie rękojmia sprzedawcy to dwa lata, ale do 6 miesięcy od zakupu nie musisz nic udowadniać, bo jest domniemanie, że zakupiony produkt posiadał wadę ukrytą w chwili zakupu, w tym przypadku był wykonany ze słabego jakosciowo materiału, czego nie da się ocenić oglądając but. Wada ujawnia sie w yniku eksploatacji wyrobu.
Radzę iśc do rzecznika konsumentów i poprosić o pomoc w tej sprawie.
Ja mam rzeczniczkę pod ręką i często rozmawiamy o cudach jakie sprzedawcy robią, zeby nie uznać rekalmacji. Zawsze mozesz też opisać sytuację, zrobić zdjęcia butów i wysałać od centrali firmy maila w tej sprawie. Powinni zainteresować się sprawą, bo jeśli buty były złej jakości to nie tylko ty masz z nimi problemy.
Koleżanka w daichmannie miała podobną sytuację i też od ręki dostała zwrot gotówki lub wymianę butów, bo sami przyznali, ze ten model był złej jakości i nie jest to pierwsza reklamacja tych butów.
Tutaj znalazłam sporo informacji przed zgłoszeniem swojej reklamacji: http://fryta.lanet.wroc.net/konsumen...php?strona=faq
Odwołaj się od tej reklamacji, bo uszkodzenie wynika z fatalnej jakości butów jak sądzę, a nie ze złego obchodzenia się z nimi. Poszukaj w necie najbliższego rzecznika konsumentów i poproś o podjęcie interwencji. Buty nawet jesli o nie nie dbasz nie niszczą się w taki sposób w ciągu 2-3 tygodni.
Elfia4 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-01, 15:27   #136
Kiciunia21
Zadomowienie
 
Avatar Kiciunia21
 
Zarejestrowany: 2006-04
Wiadomości: 1 900
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Nie wiem czy juz wam pisalam ale moja reklamacja zostala rozpatrzona pozytywnie Moglam wybrac nowe buty albo kaske. A ze w tym sklepie jest teraz przecena obuwia zimowego - 60% wiec kasy wystarczylo na 3 (!!!) pary kozakow i jeszcze dostalam 15 zl reszty
__________________
Czarodziejka

-15




Kiciunia21 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-01, 18:30   #137
voice_of_silence
Zakorzenienie
 
Avatar voice_of_silence
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 4 374
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez Reniz Pokaż wiadomość
Nie widzę butów, więc ciężko mi ocenić jaki jest ich faktyczny stan...
Zawsze jednak możesz odwołać się do reklamacji, zaznaczając tak jak powyżej, że buty były odpowiednio pastowane itd. Zastanawiające jest to, że w/w wada uwydatniła się tylko w jednym bucie-w związku z tym, możesz w odwołaniu dopisać, że oba buty były tak samo traktowane i pielęgnowane. Buty po miesiącu użytkowania nie mogą się łuszczyć, tym bardziej, że odpowiedzialność sprzedawcy za towar wynosi 24 miesiące i wg. ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego: "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową. W przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania." Tak więc w oparciu o tą ustawę możesz nie zgodzić się z ich uzasadnieniem i napisać odwołanie!
Cytat:
Napisane przez Elfia4 Pokaż wiadomość
Jestem z tematem na bieżąco, bo wczoraj reklamowałam buty skóropodobne w ccc. Obawiałam się czekania, przejść z tym itd, ale załatwiłam sprawę szybko i bez problemu.
W moich butach na przodzie wierzchnia warstwa skóry zaczęla odchodzić od reszty, robiły się jakby pęcherzyki powietrza. Buty kupione 3 miesiace temu, a nie jest to towar kupowany na chwilę. Wada to ewidentnie złej jakości materiał z jakiego buty wykonano. Zaproponowano mi wymianę butów na nowe lub zwrot pieniędzy. Dopłaciłam i wymieniłam buty na skórzane lasockiego.
Jak doczytałam w necie rękojmia sprzedawcy to dwa lata, ale do 6 miesięcy od zakupu nie musisz nic udowadniać, bo jest domniemanie, że zakupiony produkt posiadał wadę ukrytą w chwili zakupu, w tym przypadku był wykonany ze słabego jakosciowo materiału, czego nie da się ocenić oglądając but. Wada ujawnia sie w yniku eksploatacji wyrobu.
Radzę iśc do rzecznika konsumentów i poprosić o pomoc w tej sprawie.
Ja mam rzeczniczkę pod ręką i często rozmawiamy o cudach jakie sprzedawcy robią, zeby nie uznać rekalmacji. Zawsze mozesz też opisać sytuację, zrobić zdjęcia butów i wysałać od centrali firmy maila w tej sprawie. Powinni zainteresować się sprawą, bo jeśli buty były złej jakości to nie tylko ty masz z nimi problemy.
Koleżanka w daichmannie miała podobną sytuację i też od ręki dostała zwrot gotówki lub wymianę butów, bo sami przyznali, ze ten model był złej jakości i nie jest to pierwsza reklamacja tych butów.
Tutaj znalazłam sporo informacji przed zgłoszeniem swojej reklamacji: http://fryta.lanet.wroc.net/konsumen...php?strona=faq
Odwołaj się od tej reklamacji, bo uszkodzenie wynika z fatalnej jakości butów jak sądzę, a nie ze złego obchodzenia się z nimi. Poszukaj w necie najbliższego rzecznika konsumentów i poproś o podjęcie interwencji. Buty nawet jesli o nie nie dbasz nie niszczą się w taki sposób w ciągu 2-3 tygodni.
Dziękuję.
Dołączam zdjęcia butów.
Załączone zdjęcia
Rodzaj pliku: jpg Zdjęcie0360.jpg (23,8 KB, 35 załadowań)
Rodzaj pliku: jpg Zdjęcie0361.jpg (47,3 KB, 31 załadowań)
Rodzaj pliku: jpg Zdjęcie0362.jpg (31,8 KB, 25 załadowań)
Rodzaj pliku: jpg Zdjęcie0363.jpg (48,1 KB, 27 załadowań)
__________________
Kocham luksus. A luksus polega nie na bogactwie i ornamentach, ale na braku wulgarności.

Coco Chanel

Wyzwanie czytelnicze 2019
voice_of_silence jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-01, 19:11   #138
Reniz
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2005-04
Wiadomości: 154
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez voice_of_silence Pokaż wiadomość
Dziękuję.
Dołączam zdjęcia butów.
Natychmiast idz z odwołaniem! Co do sklepu to nie bede komentowac, bo szkoda słow...
Oczywiscie odwolaj sie do ustawy o ktorej wczesniej Ci pisalam! To na pewno nie jest wada mechaniczna lecz słaby materiał wierzchni. Ze zdjęć wnioskuję, że buty nie były intensywnie eksploatowane więc po tak krótkim czasie nie mają prawa tak wyglądać. W ogóle nie rozumie ich uzasadnienia, skoro stało się to tylko z jednym butem... logicznie myśląc (już abstrahując od faktów) gdyby to była Twoja wina to zawsze nosisz dwa buty, wiec wowczas owe zużyce mechaniczne byłoby widoczne w całej parze
A tak wogóle to kto wydał tą opinię? Rzeczoznawca czy sprzedawca ze sklepu (nazwisko wraz ze stanowiskiem powinno być na formularzu reklamacyjnym) -sprawdz to, bo czesto opinie wystawiaja sprzedawcy, ktorzy niekoniecznie znaja sie "na rzeczy"
Reniz jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-01, 20:36   #139
Elfia4
DOMator
 
Avatar Elfia4
 
Zarejestrowany: 2006-04
Lokalizacja: z nad morza
Wiadomości: 7 147
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Moje buty wyglądały gorzej, ale też nosiłam je kilka razy juz po zauważeniu wady (cóż zima nadeszła, a ja bym została tylko z jedną parą kozaków, gdybym drugie dała do reklamacji). ALe o tym drobnym fakcie ciiii..., bo się wyda
Odwołaj sie od reklamacji jak najszyciej, to wina materiału, a nie twoja. Buty zaginają się w miejscach zginania stopy, ale nie mogą w tych miejscach pękać po założeniu kilka razy na nogi.
Elfia4 jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-01, 21:39   #140
voice_of_silence
Zakorzenienie
 
Avatar voice_of_silence
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 4 374
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez Reniz Pokaż wiadomość
Natychmiast idz z odwołaniem! Co do sklepu to nie bede komentowac, bo szkoda słow...
Oczywiscie odwolaj sie do ustawy o ktorej wczesniej Ci pisalam! To na pewno nie jest wada mechaniczna lecz słaby materiał wierzchni. Ze zdjęć wnioskuję, że buty nie były intensywnie eksploatowane więc po tak krótkim czasie nie mają prawa tak wyglądać. W ogóle nie rozumie ich uzasadnienia, skoro stało się to tylko z jednym butem... logicznie myśląc (już abstrahując od faktów) gdyby to była Twoja wina to zawsze nosisz dwa buty, wiec wowczas owe zużyce mechaniczne byłoby widoczne w całej parze
A tak wogóle to kto wydał tą opinię? Rzeczoznawca czy sprzedawca ze sklepu (nazwisko wraz ze stanowiskiem powinno być na formularzu reklamacyjnym) -sprawdz to, bo czesto opinie wystawiaja sprzedawcy, ktorzy niekoniecznie znaja sie "na rzeczy"
Na formularzu jest ramka zatytułowana "decyzja sprzedawcy" a pod spodem jest miejsce na: "pieczęć i podpis sprzedawcy". Tytułu żadnego nie widać. Jest oczywiście nazwisko.

Rozważałam oddanie sprawy w ręce rzecznika, ale może najpierw spróbuję osobiście się odwołać.
Formułuję pismo, zabieram towar, oryginał i kopię papierka i próbuję jeszcze raz. Czekam 14 dni i... i zobaczymy co dalej.

Dziękuję Reniz , i Tobie Elfia4
__________________
Kocham luksus. A luksus polega nie na bogactwie i ornamentach, ale na braku wulgarności.

Coco Chanel

Wyzwanie czytelnicze 2019
voice_of_silence jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-01, 21:44   #141
arrachnee
Zakorzenienie
 
Avatar arrachnee
 
Zarejestrowany: 2008-03
Lokalizacja: poznań
Wiadomości: 4 728
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez voice_of_silence Pokaż wiadomość
Na formularzu jest ramka zatytułowana "decyzja sprzedawcy" a pod spodem jest miejsce na: "pieczęć i podpis sprzedawcy". Tytułu żadnego nie widać. Jest oczywiście nazwisko.

Rozważałam oddanie sprawy w ręce rzecznika, ale może najpierw spróbuję osobiście się odwołać.
Formułuję pismo, zabieram towar, oryginał i kopię papierka i próbuję jeszcze raz. Czekam 14 dni i... i zobaczymy co dalej.

Dziękuję Reniz , i Tobie Elfia4
sprawdź czy to nazwisko jest na liście PIPSu - jeśli nie zażądaj rzeczoznawcy zatwierdzonego przez PIPS

co to za sklep tak ładnie taktuje klientów?
__________________

PUSTAK BLOG
różne wersje lakierów essie
Rossmannowe -40% - zakupy 1 2

Cytat:
Napisane przez vadi
patyk jest uniwersalny


arrachnee jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-01, 23:00   #142
voice_of_silence
Zakorzenienie
 
Avatar voice_of_silence
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 4 374
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez arrachnee Pokaż wiadomość
sprawdź czy to nazwisko jest na liście PIPSu - jeśli nie zażądaj rzeczoznawcy zatwierdzonego przez PIPS

co to za sklep tak ładnie taktuje klientów?

Humanic. Gdzieś już czytałam na wizażu, że z nimi nie jest tak łatwo.
Chociaż kiedy byłam po odbiór butów, były jeszcze dwie klientki, których reklamacje zostały pozytywnie rozpatrzone.

Edit: Uuu, nie ma takiego nazwiska na liście, o której piszesz.

A więc, sprzedawca, tj. kierownik sklepu popatrzył sobie na moje buty i stwierdził, że zawracam mu głowę, a potem zbył mnie hasłem o uszkodzeniach mechanicznych?
Zdenerwowałam się.

Rozumiem, że powinnam zaznaczyć to w odwołaniu, że żądam opinii rzeczoznawcy, a osoba która ją wydała w tym przypadku jest niekompetentna do podejmowania takich działań?
__________________
Kocham luksus. A luksus polega nie na bogactwie i ornamentach, ale na braku wulgarności.

Coco Chanel

Wyzwanie czytelnicze 2019

Edytowane przez voice_of_silence
Czas edycji: 2009-03-01 o 23:11
voice_of_silence jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-02, 08:24   #143
voice_of_silence
Zakorzenienie
 
Avatar voice_of_silence
 
Zarejestrowany: 2005-06
Wiadomości: 4 374
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez arrachnee Pokaż wiadomość
źle zszyta podszewka jest wadą, która powinna być zauważona na początku użytkowanie - po dłuższym czasie chyba rzeczoznawca, by tego nie uznał

w kwestii paragonu TEORETYCZNIE:

"Wprawdzie paragon stanowi dokument zakupu danego towaru, jednak fakt ten można wykazać na wiele innych sposobów. Coraz częściej posługujemy się bowiem kartami płatniczymi. Wprawdzie z wydrukiem z terminala postępujemy zwykle w ten sam sposób co z paragonem, tj. pozbywamy się go, jednak płatność bezgotówkowa ma tę zaletę, że pozostaje o niej ślad w historii operacji na naszym koncie czy też na rachunku karty kredytowej. Nawet jeżeli płacimy gotówką, bywa że w trakcie zakupów towarzyszy nam inna osoba (świadek). Poza tym również samo nasze oświadczenie (kupującego) może stanowić dowód zakupu, zwłaszcza że sprzedawca może nierzadko potwierdzić jego prawdziwość we własnej dokumentacji czy w systemie komputerowym. Może też po prostu pamiętać, że kupowaliśmy daną rzecz."

Praktycznie wymaga to wielkiej walki. Większość sprzedawców interesuje tylko to, aby "opchnąć" towar. Nie dba się o zadowolenie klienta, nie hoduje się wiernych klientów.
Czy wystarczy do tego świstek, gdzie znajduje się rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego?
Tam jest wszystko: przedmiot umowy, wszystkie daty, a nawet numer paragonu ("opis dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy").

Rozmawiałam ostatnio ze znajomym o reklamacjach. Reklamował kurtkę, w której zepsuł się zamek. Naprawiono ją. Ale ten kolejny zamek również się zepsuł. Ale kolega zgubił paragon i się waha

Edit: Przepraszam za post pod postem. Zagubiłam się
__________________
Kocham luksus. A luksus polega nie na bogactwie i ornamentach, ale na braku wulgarności.

Coco Chanel

Wyzwanie czytelnicze 2019

Edytowane przez voice_of_silence
Czas edycji: 2009-03-02 o 08:26
voice_of_silence jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-02, 08:57   #144
messy
Raczkowanie
 
Avatar messy
 
Zarejestrowany: 2005-08
Wiadomości: 70
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Witam,
Ja reklamowałam kozaki kupione za 549 zł w Quazi. 2 miesiące je nosiłam, przemakały jak był stopiony snieg. Odbarwił się obcas. Po 2 tygodniach dostałam zwrot pieniędzy
messy jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-02, 10:10   #145
arrachnee
Zakorzenienie
 
Avatar arrachnee
 
Zarejestrowany: 2008-03
Lokalizacja: poznań
Wiadomości: 4 728
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez voice_of_silence Pokaż wiadomość
Czy wystarczy do tego świstek, gdzie znajduje się rozpatrzenie zgłoszenia reklamacyjnego?
Tam jest wszystko: przedmiot umowy, wszystkie daty, a nawet numer paragonu ("opis dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy").

Rozmawiałam ostatnio ze znajomym o reklamacjach. Reklamował kurtkę, w której zepsuł się zamek. Naprawiono ją. Ale ten kolejny zamek również się zepsuł. Ale kolega zgubił paragon i się waha
według prawa wystarczy W zasadzie jeśli pójdziesz z daną rzeczą i powiesz, że kupiłaś ją dnia X około godziny Y, to sprzedawca ma obowiązek odnaleźć paragon w systemie.

wg szanownych sprzedawców różnie bywa - zazwyczaj twierdzą, że reklamacja jest możliwa tylko z paragonem - należy ich uświadomić i nie odpuszczać
__________________

PUSTAK BLOG
różne wersje lakierów essie
Rossmannowe -40% - zakupy 1 2

Cytat:
Napisane przez vadi
patyk jest uniwersalny


arrachnee jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-02, 11:30   #146
muammamija
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2008-07
Wiadomości: 261
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

A ja chcialabym GORACO pochwalic sklep Kazar.


Zareklamowalam u nich buty (kozaki) po dwoch tygodniach zadzwonilam i otrzymalam odpowiedz, ze niestety buty nie moga zostac naprawione ale zwroca mi cala kwote za zakup. Podkreslam ze buty byly kupione na przecenie, troche w nich pochodzilam - ale przy tym wg mnie ewidentnie bylo widac ze powstale uszkodzenie jest wynikiem wady a nie zlego uzytkowania. W kazdym razie to bardzo mile, ze wszystko zalatwiono tak bezproblemowo

Edytowane przez muammamija
Czas edycji: 2009-03-02 o 11:32
muammamija jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-02, 11:40   #147
arrachnee
Zakorzenienie
 
Avatar arrachnee
 
Zarejestrowany: 2008-03
Lokalizacja: poznań
Wiadomości: 4 728
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez muammamija Pokaż wiadomość
A ja chcialabym GORACO pochwalic sklep Kazar.


Zareklamowalam u nich buty (kozaki) po dwoch tygodniach zadzwonilam i otrzymalam odpowiedz, ze niestety buty nie moga zostac naprawione ale zwroca mi cala kwote za zakup. Podkreslam ze buty byly kupione na przecenie, troche w nich pochodzilam - ale przy tym wg mnie ewidentnie bylo widac ze powstale uszkodzenie jest wynikiem wady a nie zlego uzytkowania. W kazdym razie to bardzo mile, ze wszystko zalatwiono tak bezproblemowo
muammamija takie sytuacje powinny być normą Cudnie przestrzegane są u nas prawa konsumenta - skoro załatwienie reklamacji zgodnie z prawem - wywołuje taką radość.

Po raz kolejny podkreślam, że to czy kupujemy produkt w cenie regularnej, czy podczas sezonowych przecen nie ma żadnego znaczenia.
Nawet jeśli kupujemy produkt niepełnowartościowy, to reklamacji nie podlega tylko, wskazana podczas zakupu, wada.
__________________

PUSTAK BLOG
różne wersje lakierów essie
Rossmannowe -40% - zakupy 1 2

Cytat:
Napisane przez vadi
patyk jest uniwersalny



Edytowane przez arrachnee
Czas edycji: 2009-03-02 o 11:42 Powód: dopisek
arrachnee jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-02, 11:47   #148
muammamija
Raczkowanie
 
Zarejestrowany: 2008-07
Wiadomości: 261
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Wiem, że tak w świetle prawa powinno być, ale skoro nie jest to chyba normalne, że cieszę się z bezproblemowego załatwienia sprawy
muammamija jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-02, 13:06   #149
free..
Zadomowienie
 
Avatar free..
 
Zarejestrowany: 2007-04
Wiadomości: 1 026
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Reklamowałam kiedyś buty z diversa, bo się rozklejały. Po dość długim oczekiwaniu dostałam nową parę, szkoda tylko, że się nie wykłóciłam o zwrot pieniędzy, bo i ta nowa para się po miesiącu rozwaliła.. Od tego czasu omijam buty w diversie szerokim łukiem :P
free.. jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Stary 2009-03-02, 14:24   #150
Serendipity
Zakorzenienie
 
Avatar Serendipity
 
Zarejestrowany: 2008-10
Wiadomości: 7 252
Dot.: Reklamacja- komu się udało?

Cytat:
Napisane przez free.. Pokaż wiadomość
Reklamowałam kiedyś buty z diversa, bo się rozklejały. Po dość długim oczekiwaniu dostałam nową parę, szkoda tylko, że się nie wykłóciłam o zwrot pieniędzy, bo i ta nowa para się po miesiącu rozwaliła.. Od tego czasu omijam buty w diversie szerokim łukiem :P
Mnie w kwietniu minie drugi rok noszenia butów od nich i jeszcze nic się nie stało
__________________
Denerwować się to mścić na własnym zdrowiu za głupotę innych.
Serendipity jest offline Zgłoś do moderatora   Odpowiedz cytując
Odpowiedz

Nowe wątki na forum Forum plotkowe


Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości)
 

Zasady wysyłania wiadomości
Nie możesz zakładać nowych wątków
Nie możesz pisać odpowiedzi
Nie możesz dodawać zdjęć i plików
Nie możesz edytować swoich postów

BB code is Włączono
Emotikonki: Włączono
Kod [IMG]: Włączono
Kod HTML: Wyłączono

Gorące linki


Data ostatniego posta: 2022-10-05 14:14:12


Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 14:32.






© 2000 - 2025 Wizaz.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Jakiekolwiek aktywności, w szczególności: pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie, lub inne wykorzystywanie treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, w szczególności w celu ich eksploracji, zmierzającej do tworzenia, rozwoju, modyfikacji i szkolenia systemów uczenia maszynowego, algorytmów lub sztucznej inteligencji Obowiązek uzyskania wyraźnej i jednoznacznej zgody wymagany jest bez względu sposób pobierania, zwielokrotniania, przechowywania lub innego wykorzystywania treści, danych lub informacji dostępnych w ramach niniejszego serwisu oraz wszystkich jego podstron, jak również bez względu na charakter tych treści, danych i informacji.

Powyższe nie dotyczy wyłącznie przypadków wykorzystywania treści, danych i informacji w celu umożliwienia i ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz umożliwienia pozycjonowania stron internetowych zawierających serwisy internetowe w ramach indeksowania wyników wyszukiwania wyszukiwarek internetowych

Więcej informacji znajdziesz tutaj.