|
Notka |
|
Biżuteria Miejsce dla osób, które robią biżuterię. Tutaj możesz zaprezentować własnoręcznie wykonaną biżuterię, obejrzeć prace innych, podzielić się wiedzą. |
|
Narzędzia |
2011-08-04, 15:46 | #1171 |
Rozeznanie
Zarejestrowany: 2006-11
Lokalizacja: Poznań
Wiadomości: 781
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Też narzekam na jubilex. Trudny kontakt spowodował że odechciało mi się walczyć o niedosłane ogniwka:/
__________________
mój frywolitkowy wątek |
2011-08-05, 06:39 | #1172 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 456
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Cytat:
Jeśli jakieś osoby tutaj są zainteresowane aby zgłosić fakt brakujących zamówień lub innych nie dozwolonych praktyk tego sprzedawcy w celu np. odzyskania swoich pieniędzy to mogę podać na maila adresy instytucji, które mi pomogły z nim. Warunek jest taki, że musicie zachowywać maile, które z nim prowadzicie ponieważ one będą stanowiły dowód. Edytowane przez Magnlija Czas edycji: 2011-08-05 o 06:47 |
|
2011-08-08, 14:33 | #1173 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2009-10
Lokalizacja: Lublin
Wiadomości: 9 735
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Mogę się jeszcze raz pozachwycać beadingiem? Mogę? Mogę? Pewnie, że mogę Kolejne zamówienie, bezproblemowo, wszystko się zgadza, ekspresowa wysyłka Plus gratis- niewielki, ale na próbę dobry, bo takich koralików bigdy w ręku nie miałam (toho triangle) i myślę, co z nich można zrobić
I jeszcze marmad- ta sama historia. Robiłam zamówienie po raz pierwszy, wszystko przyszło jak należy, bardzo szybko wysłane i niewielki gratis, coś, czego akurat dzień po złożeniu zamówienia żałowałam, że nie kupiłam |
2011-08-10, 14:09 | #1174 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2010-02
Lokalizacja: WrocLove
Wiadomości: 448
|
Jakiś czas temu skorzystałam z oferty Groupona i kupiłam bon na zakupy w sklepie Kamyczki.pl, wykorzystałam go dopiero kilka dni temu.
Zamawiałam parę pierdułek: abdeck, rzemyki, trochę korala i srebrnych karabińczyków. Połasiłam się również na takie ozdobne zapięcie http://kamyczki.pl/zapiecie-ozdobne-kolo-19mm.html Dziś dostałam przesyłkę, bardzo sprawnie poszło zamówienie, ale... no właśnie to ozdobne zapięcie nie nadaje się do niczego. Jest wygięte w jednym miejscu, przez co nie otwiera się dobrze no i w ogóle jest przez to nieforemne. Na fotce sklepowej ładne, równiuteńkie koło, to co ja dostałam, wrzucam poniżej. Napisałam właśnie do nich, że odsyłam. Mam nadzieję, że reklamację uwzględnią, i albo odeślą pieniądze, albo wymienią na sprawne zapięcie. Dobrze myślę, że w przypadku wadliwego towaru należy mi się także zwrot kosztów wysyłki? Nie dodało się zdjęcie, sorry za post pod postem. Edytowane przez joanna_k Czas edycji: 2011-08-10 o 17:47 |
2011-08-10, 14:22 | #1175 |
Zakorzenienie
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Bawangardę polecić chciałam
Pierwszy raz zamawiałam i chyba nie ostatni Kolejny sklepik do listy ulubionych Pakowane w pudełeczko, wszystko bezpiecznie, szybciutko i pięknie |
2011-08-10, 14:48 | #1176 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-02
Lokalizacja: Szczecin
Wiadomości: 3 209
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Tak
__________________
|
2011-08-10, 15:32 | #1177 |
PiLLow Design
Zarejestrowany: 2009-11
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Wiadomości: 448
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
w antykwariacie mój ostatni zwrot wyglądał tak, ze miałam zatrzymać sobie co tam chciałam wymienić a wysłali ponownie rzeczy, które zareklamowałam
z tymi kosztami przesyłki to kompletnie nie kumam, serio, większość sklepów wcale nie myśli o oddawaniu pieniążków za zwrot, pytałam kiedyś przy zwrocie ubrań do bonprixu nawet nie chcieli mówić o zwrocie kosztów przesyłki z drugiej strony jak to działa gdy ktoś odsyła nam towar? My pokrywamy koszty przesyłki, nawet jeśli klient odsyła biżuterię, bo po przymiarce stwierdził, że jednak mu się nie podoba? Skonfudowanam w tym temacie.... |
2011-08-10, 16:16 | #1178 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2008-05
Lokalizacja: Kraina Czarów
Wiadomości: 1 896
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Jeśli klientka stwierdzi, że jej się nie podoba to odsyła na własny koszt, chyba, że to reklamacja.
__________________
|
2011-08-10, 19:37 | #1180 | |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2008-05
Lokalizacja: Kraina Czarów
Wiadomości: 1 896
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Cytat:
__________________
|
|
2011-08-10, 19:56 | #1181 |
Zadomowienie
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
W kwestii zwrotu opłaty za przesyłkę przy odstąpieniu od umowy na odległość interpretacje są sprzeczne. Jednak nie spotkałam się ze sklepem, który przy zwrocie oddawałby pieniądze za wysyłkę.
|
2011-08-10, 20:23 | #1182 | |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-02
Lokalizacja: Szczecin
Wiadomości: 3 209
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Cytat:
A taki zapis jak w artykule spowoduje lawinę nieprzemyślanych zakupów i skończy się na tym, że wiele towarów przez internet przestanie być dostępnych bo jeśli np sprzedam szafę, klient wpłaci na kuriera np 60 zł a potem mi szafę odeśle "bo mu się nie mieści, źle wymierzył" i zażąda zwrotu kosztów (łącznie z kosztem wysyłki do Niego) - to nie widzi mi się to wszystko. Pozostaje to, co napisała Beacia, czyli że na szczęście interpretacja zależy od osoby, na którą się trafi. Niemniej nie wygląda to dobrze.
__________________
Edytowane przez nagaLy Czas edycji: 2011-08-10 o 20:25 |
|
2011-08-10, 21:00 | #1183 |
Zadomowienie
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Dobrze nie wygląda, a będzie gorzej, bo dyrektywa unijna wymusza wprowadzenie przepisów, które zmuszą przedsiębiorcę do zwrotu kosztów wysyłki klientowi, który "się rozmyślił". Gdzieś chyba nawet czytałam, że są plany, aby przedsiębiorca zwracał też koszt wysyłki zwrotnej (jak przy reklamacji). To dopiero jest szaleństwo. Sklepy internetowe staną się wypożyczalniami.
Edytowane przez Beacia87 Czas edycji: 2011-08-10 o 21:02 |
2011-08-10, 21:07 | #1184 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2008-05
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 1 306
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Jest na to tylko jedno lekarstwo: blokada konta każdemu klientowi, który zwróci więcej niż jedną rzecz. Taka nieco partyzancka eliminacja, ale raz, że nie naraża sklepu na dalszą zabawę w wykonaniu takiego misia, a dwa - jak mu zablokują konta w iluśtam sklepach, to mu się w końcu odechce wypożyczania (bo nie jest tak, że zawsze jest konkurencja, do której można odejść - nie po wywaleniu z 12 sklepu na przykład).
I podejrzewam, że tak to będzie w praktyce, choć nieoficjalnie, działać. Albo inaczej: trzeba domyślnie wliczać w koszt przedmiotu koszt potencjalnego zwrotu. I tyle. |
2011-08-10, 21:12 | #1185 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-02
Lokalizacja: Szczecin
Wiadomości: 3 209
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Albo "towar tylko na zamówienie; termin realizacji: 24 godziny" Czyli konieczność omijania tu i tam, żeby towaru na zamówienie nie można było zwrócić, przez co zamiast Klient "mieć dobrze", będzie miał zamkniętą możliwość dokonania zwrotu w ogóle.
__________________
|
2011-08-10, 21:55 | #1186 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2008-05
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 1 306
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
|
2011-08-11, 06:18 | #1187 | |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 456
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Cytat:
W praktyce nie można klientowi odmówić zakupu towaru ani uniemożliwić mu wejście do jakiegoś sklepu internetowego (takie zachowanie podlega ograniczeniu praw konsumenta). Jeżeli klient się zna (a mało jest takich) może powołać się na ustawę konsumencką o sprzedaży na odległość lub Kodeks Karny, wówczas jeśli zgłosi blokadę do PIH przydzielą sprzedawcy karę grzywny. Niestety ale więcej praw ma konsument, czy nam się to podoba czy nie.... Edytowane przez Magnlija Czas edycji: 2011-08-11 o 06:22 |
|
2011-08-11, 06:31 | #1188 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-02
Lokalizacja: Szczecin
Wiadomości: 3 209
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Tak naprawdę nie chodzi o to co nam się podoba ale o swego rodzaju wywieranie nacisku. Mnie jako [także] konsumentowi wydaje się taki zapis bezsensownym bo on nie chroni Konsumenta wcale - za to chroni, przepraszam, idiotów. Tak - chroni tych, którzy lekkomyślnie podchodzą do zakupów. Mój mąż [maniakalny zakupoholik książek wszelakich] wykrzyknął z przekąsem "hurrra, będę mógł wypożyczać książki, czytać i po 2 dniach odsyłać" - bo da się na upartego przeczytać tak by śladu otwierania nie było. To jest zwyczajny bezsens także dlatego że doprowadzi do nadużyć. Sprzedawca znajdzie sposób, by metodę obejść. Np w ej chwili prawo zwrotu przysługuje tyko wtedy, gdy towar nie był sprowdzany / robiony na zamówienie. Jeśli się to nie zmieni, to wszystkie towar nagle będą na zamówienie, zobaczysz i skończy się tak, że zamiast zrobić Konsumentowi dobrze, zrobi się mu taką ustawą finalnie źle.
Z resztą będąc w USA kołek mi w gardle stanął, gdy namawiali mnie bym rower używany 5 miesięcy oddała do sklepu jako wadliwy [wcale nie miałabym z tym problemu, bo śruba w jednym miejscu stale się odkręcała] żądając zwrotu gotówki. Miałam też wielu znajomych, którzy sklepy traktowali jak wypożyczalnię - co tydzień wybierali nowe ciuchy, nie odrywali od nich metek, potem wszystko zwracali. I tak im się błogo żyło. Ba - ja jestem przekonana że Polak potrafi i znając naszą narodową zachłanność takie sytuacje stałyby się codziennością ale także sprzedawcy szybko znaleźliby sposób na uniknięcie wypożyczania, wprowadzeniem zagrań zgodnych z prawem, omijających takowy zapis i efekt byłby taki, jak pisałam wyżej - mogłoby się okazać, że Konsument będzie miał większe ograniczenia, niż teraz, bo nikt nie prowadzi biznesu po to, by stracić. A Polska jest "za biedna" by do cen doliczać ryzyko [nagminnych] zwrotów.
__________________
Edytowane przez nagaLy Czas edycji: 2011-08-11 o 06:37 |
2011-08-11, 08:56 | #1189 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2008-07
Wiadomości: 14 042
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Dziewczyny, a co się dzieje w przypadku, kiedy przesyłka do klienta w ogóle nie dotarła? Jeszcze mam nadzieję, ale obawiam się, że będę w takiej sytuacji, jako klient oczywiście Chodzi o Pakamerę...
|
2011-08-11, 09:31 | #1190 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-02
Lokalizacja: Szczecin
Wiadomości: 3 209
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Po 14 dniach nadawca składa reklamację na poczcie. Jeśli przesyłka była wartościowa to nadawca dostanie wartość wpisaną na druczku; jeśli polecony bez wartości to zdaje się, że maks jaki wypłacą to 120-130 zł + koszt nadania listu. Ale T jako Klient otrzymasz całość wpłaconej kwoty, jeśli nie miałaś możliwości wybrać przesyłki wartościowej.
PP rozpatruje reklamację 2-4 tygodnie. Najpierw jednak poprosiłabym Pakamerę lub Projektanta o przesłanie dowodu nadania.
__________________
Edytowane przez nagaLy Czas edycji: 2011-08-11 o 09:33 |
2011-08-11, 09:51 | #1191 |
Zadomowienie
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Sprawdzałaś na poczcie czy jej nie ma? Miałam kilka przypadków, że listonosz nie dostarczył awiza i przesyłka do mnie wróciła jako awizowana podwójnie i nieodebrana w terminie.
|
2011-08-11, 09:57 | #1192 | |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2008-07
Wiadomości: 14 042
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Cytat:
---------- Dopisano o 10:57 ---------- Poprzedni post napisano o 10:52 ---------- Dostaję dziennie po 2-3 prio polecone (jesteśmy baaardzo aktywne na wspólnozakupowym perfumowym) i zawsze listonosz dostarcza je do rąk własnych. Tak, że nie jest możliwe, żeby coś przeoczył - opłaca mu się przynosić wszystko. Zresztą na poczcie też pytałam. |
|
2011-08-11, 16:27 | #1193 | |||
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2008-05
Lokalizacja: Kraków
Wiadomości: 1 306
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Cytat:
Ba, może się też okazać, że ta kara grzywny od czasu do czasu bardziej się opłaca, niż tolerowanie notorycznych zwrotów. Ale wydaje mi się, że po prostu funkcjonować będzie podnoszenie cen i wliczanie w nie kosztów zwrotu - szczególnie w przypadku sklepów z ubraniami (oni zawsze mają dużo zwrotów). Oooo, mam jeszcze inny pomysł: każdy sklep będzie miał swoją prywatną czarną listę klientów, a zakupy będą zorganizowane tak, że sklep po otrzymaniu zamówienia będzie musiał dopiero potwierdzić, czy towar ma i jest w stanie zrealizować zamówienie, i kiedy. Miś z czarnej listy oczywiście zawsze dowie się, że "nie" albo że "za 60 dni, płatność z góry dzisiaj" :-] Cytat:
Cytat:
No i tak dalej...dużo można wymyślić, ale owszem, utrudniając życie klientom. No ale idiotów jest niestety procentowo więcej. Edytowane przez clementinne Czas edycji: 2011-08-11 o 16:30 |
|||
2011-08-12, 06:02 | #1194 |
Raczkowanie
Zarejestrowany: 2010-11
Wiadomości: 456
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
[QUOTE=clementinne;2869979 9]Wiem, że ma więcej. To jest owszem, dobre, nawet bardzo dobre, bo to co czasem wyczyniają sprzedawcy...szkoda słów. Ale tutaj sytuacja jest już nieco inna: otwarta droga do meganadużyć. Ja nie mówię, że to ma być robione oficjalne. Przecież "przypadkiem" i "przez pomyłkę" można zablokować IP danego klienta, albo jego mail - tak to będzie tłumaczone, i nikt tego nie udowodni. Jak oni nam robią świństwa, to my im też. I serio - z przyjemnością pożegnam takiego klienta, niech idzie do konkurencji, droga wolna ;P
Jasne, można np. tłumaczyć klientowi, że coś nie działa,a my nie wiemy dokładnie co i będzie to sprawdzane przez informatyka. "Sprawdzanie przez informatyka" natomiast może trwać wieczność więc klient prędzej czy później zrezygnuje, a wszystko to będzie "zgodne z prawem" bo nie da się tego udowodnić, że IP zablokowaliśmy specjalnie (przynajmniej klientowi ). Wszystko można obejść, pomysł z foliowaną bizu również jest ciekawy Dla mnie paranoja w punktu widzenia przedsiębiorcy, że producent czy sprzedawca nie ma przepisów, które by jego i jego interesy chroniły... Z pkt widzenia klienta jak najbardziej cieszę się z prawa, które mnie chroni jako konsumentkę ale jako przedsiębiorca trochę obawiam się tych zmian na naszą niekorzyść.. Wiadomo przecież, że tak jak istnieją nieuczciwi sprzedawcy tak również istnieją perfidni klienci. Szkoda, że w naszym kraju prawo nie potrafi zrównoważyć jednych i drugich odpowiednimi przepisami i każdy musi kombinować |
2011-08-12, 11:21 | #1195 |
Zadomowienie
Zarejestrowany: 2008-06
Lokalizacja: Wroclove
Wiadomości: 1 165
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
a ja ostatnio zamawiałam świetne trampki Converse z limango.pl i byłam bardzo zadowolona. Przede wszystkim z ceny- bo normalnie kosztują ok.220-250zł, a tu kupiłam za 99zl, ale na inne kwestie też nie mogłam narzekać- pojawił się co prawda mały problem z płatnością, ale szybko mi odpisali na maila i sprawa się rozwiązała. Czekałam na trampki 2 tygodnie, ale warto było za taką cenę
oprócz limango mogę też bardzo polecić drogerię internetową e-glamour.pl- zamawiałam u nich juz kilka razy perfumy i ZAWSZE były o kilkadziesiat procent tańsze niż dostępne w drogeriach stacjonarnych- a co wazne, na pewno byly tez oryginalne (wiem, bo zwykle miałam te same perfumy z drogerii stacjonarnej i wiedziałam jak wyglada oryginał ). Nie polecam na pewno perfum z allegro-bardzo często sprzedają tam podróbki.
__________________
Życie to suma naszych błędów. Edytowane przez smyk89 Czas edycji: 2011-08-12 o 11:26 |
2011-08-12, 11:52 | #1196 |
Zakorzenienie
Zarejestrowany: 2006-02
Lokalizacja: Szczecin
Wiadomości: 3 209
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
smyk89 to jest podforum "zrób to sama" -> "biżuteria" czyli dzielimy się opiniami sklepów biżuteryjnych, nie wszelakich
__________________
|
2011-08-12, 14:03 | #1197 |
Rozeznanie
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Ktos pisał ostatnio zeby nie kupowac w Dalia, bo nie ma danych firmy nigdzie. Dostałam paragonik ze wszystkimi danymi, moge udostepnic.
Zrobiłam u pana Jerzego P. małe zamowienie i jestem ogromnie zadowolona. Raz, ze wszystko jest dobrej jakosci, dwa, ze dostałam w ramach braku w magazynie jednego z zapięc typu toggle, inne drozsze. Wysyłka ultra szybka - kontakt rewelacja. jakby ceny były troche nizsze - kupowałabym tam czesciej.
__________________
https://wizaz.pl/forum/showthread.php?t=524265 Moj wąteczek wizazowy http://koralikowaweraph.blogspot.com/ Moja koralikowa strona |
2011-08-15, 11:40 | #1198 |
Joanna d'Moder
Zarejestrowany: 2005-07
Lokalizacja: z Planety Ziemia :-)
Wiadomości: 5 494
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
posty dotyczące sprzedawców na eBay'u i zakupów w Chinach przesunęłam tutaj
https://wizaz.pl/forum/showthread.ph...ay#post8507419
__________________
nasze wymianki |
2011-08-17, 12:16 | #1199 |
Przyczajenie
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Złożyłam wczoraj zamówienia w Pasarcie i w Kamyczki.pl. Dzisiaj zrobiłam przelew. Zastanawia mnie co dostanę. Od Pasartu można się wszystkiego spodziewać, to wiem. Ale najbardziej mnie ciekawi paczka z Kamyczków, bo pierwszy raz robiłam zamówienie, a na dodatek z dużą ilością kamieni naturalnych. Mam nadzieję, że się na nich nie zawiodę. Trafiały jakieś się buble z Kamyczków.pl?
|
2011-08-17, 12:58 | #1200 |
Zakorzenienie
|
Dot.: Sklepy internetowe-wady i zalety (podziel się opinią) cz.II
Chciałam podziękować i pochwalić akcesoria ;] Takiego zamieszania jakiego narobiłam to nikomu nie życzę. Jednak mimo moich zmian co 5 minut, wpłaty na 2 razy ( bo źle policzyłam) zamówienie zrealizowane bez żadnych problemów Polecam !
|
Nowe wątki na forum Biżuteria |
|
Ten wątek obecnie przeglądają: 1 (0 użytkowników i 1 gości) | |
|
|
Strefa czasowa to GMT +1. Teraz jest 09:22.