Reklamy Chanel dawniej i dziś
Stworzyła małą czarną, kultową Chanelkę i tweedowe kostiumy. Wprowadziła perfumy, które pożądane są po dziś dzień. Mowa oczywiście o Gabrielle Chanel, która w 1910 roku otworzyła swój pierwszy butik przy Rue Cambon w Paryżu.

Dziś jej dziedzictwo kontynuuje Karl Lagerfeld i choć nie można mu odmówić kreatywności, potęgę domu mody zbudowała jego założycielka Gabrielle Chanel. Po wybuchu I wojny światowej o modzie pisano niewiele, ale już w 1916 roku jednym z tematów poruszanych w The New York Herald był sukces linii Chanel Sportswear. W tamtych czasach kolekcja sportowa miała się oczywiście nijak do współczesnych czasów. W butikach Chanel pojawiały się bowiem szmizjerki, spódnice i wełniane swetry.Dom mody Chanel piął się coraz wyżej. Sukces finansowy pojawił się jednak dopiero po premierze legendarnego zapachu Chanel No. 5. Kultowe perfumy stworzył w 1921 roku Ernest Beaux, który raczej nie spodziewał się, że zapach przez dekady będzie symbolem kobiecości. Pięć lat później dorobek paryskiej marki poszerzył się o małą czarną, która zrewolucjonizowała modę. W 1931 roku Gabrielle Chanel wybrała się do Hollywoodu, by stworzyć kreacje dla największych gwiazd srebrnego ekranu. W połowie lat 30. była już u szczytu swojej kariery. Zatrudniała ok. 4 tys. pracowników.Okres II wojny światowej stał się właściwie luką w historii domu Chanel, ale powrót w latach 50. był równie intensywny, co uruchomienie pierwszych butików kilka dekad wcześniej. W 1955 roku powstała kultowa torebka 2.55, a w 1957 – ciut mniej pożądane, ale jednak rewolucyjne dwukolorowe buty. Fascynacja projektami Chanel rosła z każdym rokiem. Pokochały je oczywiście najbardziej cenione ikony mody: Elizabeth Taylor, Jane Fonda, Jackie Kennedy i Grace Kelly. Dobra passa trwała dalej, także po śmierci Coco Chanel (r. 1971).Od 1983 roku za kolekcje domu mody Chanel odpowiada Karl Lagerfeld. Każdy pokaz kolekcji Chanel był i jest wielkim spektaklem, a role ambasadorek marki niemalże od początku przyjmują największe gwiazdy modelingu. Co oczywiste, najwięcej emocji od dekad wzbudzają reklamy perfum Chanel No. 5.Jak w ciągu ostatnich 100 lat ewoluowały reklamy Chanel? Bez względu na panujące trendy i obyczaje, każdorazowo uwodziły i epatowały kobiecością. Zresztą, zajrzyjcie do galerii i zobaczcie same.Zobacz także: Ta reklama lalki Barbie wzbudziła wiele kontrowersji. Czy słusznie?
1 z 20

Reklama Chanel w The New York Herald z 1916 roku
2 z 20

Gabrielle Chanel reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1937
3 z 20

Suzy Parker reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1957
4 z 20

Marie-Helene Arnaud w żakiecie i z torebką Chanel_2.55, rok 1959
5 z 20

Ali MacGraw reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1966
6 z 20

Nicole de Lamargé w reklamie Chanel we francuskim_Vogue'u, rok 1967
7 z 20

Jean Shrimpton reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1971
8 z 20

Catherine Deneuve reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1972
9 z 20

Catherine Deneuve reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1975
10 z 20

Jacki Adams reklamuje akcesoria Chanel, rok 1982
11 z 20

Inès de la Fressange w wiosenno-letniej kampanii_Chanel, rok 1988
12 z 20

Inès de la Fressange dla Chanel, rok 1990
13 z 20

Vanessa Paradis w reklamie Chanel, rok 1991
14 z 20

Claudia Schiffer dla Chanel, rok 1992
15 z 20

Carole Bouquet reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1993
16 z 20

Carole Bouquet reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1997
17 z 20

Estella Warren reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 1999
18 z 20

Nicole Kidman reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 2005
19 z 20

Audrey Tautou reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok 2009
20 z 20

Gisele Bündchen reklamuje perfumy Chanel No. 5, rok_2014