Regulamin forum nowy
REGULAMIN KORZYSTANIA
Z FORUMU FORUM.WIZAZ.PL
§ 1.
Niniejszy Regulamin został udostępniony pod adresem: www.wizaz.pl/forum bezpłatnie, z możliwością jego odtwarzania i utrwalania poza systemem informatycznym. Regulamin można bezpłatnie pobrać i zapisać na dysku.
Regulamin określa zasady korzystania z Forum, a w szczególności zasady:
- przeglądania Treści udostępnionych na Forum, w tym Treści Użytkowników,
- dokonywania Rejestracji,
- prowadzenia Kont użytkowników,
- korzystania z Forum,
- korzystania z newslettera,
- kontaktowania się z innymi Użytkownikami,
- publikowania Treści Użytkowników,
- weryfikacji przez Administratora Treści Użytkowników,
- zgłaszania Administratorowi Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem,
- działań podejmowanych przez Administratora w przypadku uzyskania faktycznej wiedzy o Treściach nielegalnych lub Treściach niezgodnych z Regulaminem,
- wnoszenia i rozpatrywania skarg na decyzje Administratora podjęte w związku z uzyskaniem faktycznej wiedzy o Treściach nielegalnych lub Treściach niezgodnych z Regulaminem,
- postępowania w stosunku do Użytkowników często publikujących Treści oczywiście nielegalne treści lub Treści oczywiście niezgodne z Regulaminem oraz osób i podmiotów, które często dokonują oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg,
- uprawnienia Użytkownika do odstąpienia od umowy prowadzenia Konta użytkownika,
- wypowiedzenia umowy prowadzenia Konta użytkownika,
- odpowiedzialności Administratora za zgodność oferowanych usług z umową,
- składania i rozpatrywania reklamacji.
Niektóre z usług Forum, ze względu na ich specyfikę mogą być dodatkowo regulowane przez odrębne regulaminy szczegółowe dołączone do niniejszego Regulaminu, jako jego załączniki lub udostępniane Użytkownikom przez Administratora na Forum każdorazowo przed skorzystaniem z danej usługi.
Użytkownicy, a także wszystkie osoby pragnące uzyskać informacje na temat działania i zasad funkcjonowania Forum mogą skontaktować się z Administratorem w sposób wskazany pod tym adresem.
Usługi świadczone na Forum takie jak:
- prowadzenie Konta użytkownika,
- publiczne udostępnianie Treści Użytkowników,
mają charakter usług pośrednich, które polegają na przechowywaniu i publicznym rozpowszechnianiu informacji przez Administratora, na żądanie Użytkownika. Do ww. usług, oprócz postanowień niniejszego Regulaminu, zastosowanie mają również odpowiednie postanowienia Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (Akt o usługach cyfrowych).
§ 2.
SŁOWNIK POJĘĆ
Następujące pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają odpowiednio:
- Administrator – Burda Media Polska sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, przy ul. Marynarskiej 15 (02 - 674 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000574730, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, REGON: 931051710, NIP: 8971411483, o kapitale zakładowym: 44 691 550,00 zł, wpisana do rejestru Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz Gospodarce Odpadami pod nr 000106729, posiadająca status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, zgodnie z Załącznikiem nr I Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r.
- Formularz skarg – funkcjonalność umożliwiająca zaskarżenie decyzji Administratora podjętej w stosunku do Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem.
- Formularz zgłoszeń - funkcjonalność umożliwiająca zgłoszenie Administratorowi Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem.
- Forum – serwis służący Użytkownikom do publikowania Treści Użytkowników, wymiany poglądów i opinii.
- Konsument - osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, bądź inna osoba, wobec której przepisy prawa nakazują stosowanie przepisów dotyczących Konsumenta.
- Konto użytkownika – oznaczony wybranym loginem (stanowiącym jednocześnie nick Użytkownika), adresem email i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie informatycznym Administratora, w którym gromadzone są dane Użytkownika. Założenie Konta użytkownika wymaga dokonania Rejestracji.
- Polityka prywatności - szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz o zasadach ochrony prywatności Użytkowników oraz odwiedzających Forum.
- Regulamin - niniejszy Regulamin wraz z załącznikami stanowiącymi jego integralną część.
- Rejestracja – proces pozwalający na założenie Konta użytkownika na Forum.
- Forum – strona internetowa wizaz.pl/forum.
- Treści – treści opublikowane przez Administratora na Forum.
- Treści Użytkowników - treści publikowane przez poszczególnych Użytkowników w ramach korzystania z Forum, tj.: informacje o Użytkowniku w ramach Konta użytkownika, wiadomości prywatne przesyłane innym Użytkownikom oraz posty na Forum.
- Treści nielegalne - Treści Użytkowników, które są niezgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Przykładowy katalog Treści nielegalnych został określony w § 3 ust. 12.
- Treści niezgodne z Regulaminem - Treści Użytkowników, które naruszają postanowienia niniejszego Regulaminu, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje. Katalog Treści niezgodnych z Regulaminem został określony w § 3 ust. 13.
- Użytkownik - osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonała Rejestracji i posiada Konto użytkownika na Forum. W przypadku osób fizycznych o ograniczonej zdolności do czynności prawnych do dokonania Rejestracji potrzebna jest zgoda przedstawiciela ustawowego.
§ 3.
INFORMACJE OGÓLNE. ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ.
ZASADY KORZYSTANIA Z FORUM
- Każda osoba korzystająca z Forum zobowiązana jest zapoznać się z treścią Regulaminu. Korzystanie z Forum następuje na podstawie niniejszego Regulaminu oraz na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- W celu korzystania z Forum niezbędne jest posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, obsługującego technologię JavaScript, wyposażonego w sprawny system operacyjny w aktualnej wersji, np. Linux, Windows, iOS, Android, OSX, a także zainstalowanie na urządzeniu aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak np.: Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari lub innej kompatybilnej. W celu utrzymania prawidłowości funkcjonowania Forum i wszystkich jego funkcjonalności zaleca się regularną aktualizację systemów operacyjnych oraz przeglądarek.
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz korzystanie z sieci Internet, nawet pomimo używania systemów zabezpieczających przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich może wiązać się ze szczególnymi zagrożeniami oraz ryzykami takimi jak m.in.:
- złośliwe oprogramowanie – aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery i inne,
- programy śledzące działania Użytkownika w sieci, gromadzące informacje i wysyłające je autorowi programu,
- wyłudzanie informacji poufnych przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (phishing),
- programy szpiegujące (spyware),
- spam,
- włamania do systemu teleinformatycznego z użyciem narzędzi hakerskich jak exploit czy rootkit.
- W celu ograniczenia powyższych zagrożeń, urządzenia elektroniczne wykorzystywane w celu podłączenia do sieci Internet powinny być zaopatrzone w program antywirusowy.
- Ochronę przed wskazanymi wyżej zagrożeniami mogą również zapewnić:
- zapory sieciowe,
- regularna aktualizacja oprogramowania,
- zapoznawanie się z informacjami dot. licencji oraz instalacji programów,
- regularne skanowanie systemu programem antywirusowym,
- szyfrowanie transmisji danych,
- nieotwieranie wiadomości elektronicznych nieznanego pochodzenia,
- używanie legalnych programów i aplikacji,
- instalacja programów prewencyjnych do wykrywania i zapobiegania włamaniom.
- Korzystanie z niektórych usług dostępnych na Forum może dodatkowo wymagać posiadania poczty elektronicznej.
- Z chwilą wejścia na stronę internetową Forum dochodzi do zawarcia z Administratorem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną polegającej m.in. na:
- uzyskaniu dostępu do Treści oraz Treści Użytkowników, za wyjątkiem zdjęć opublikowanych przez Użytkowników,
- możliwości zgłoszenia Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem,
- możliwości złożenia skargi na decyzję Administratora podjętą w związku z uzyskaniem faktycznej wiedzy o Treściach nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem,
- udostępnieniu pozostałych funkcjonalności Forum niewymagających Rejestracji.
- Dokonanie Rejestracji jest nieodpłatne. Wraz z dokonaniem Rejestracji dochodzi do zawarcia przez Użytkownika umowy z Administratorem o świadczenie usług drogą elektroniczną polegającej m.in. na:
- prowadzeniu Konta użytkownika,
- uzyskaniu dostępu do zdjęć opublikowanych przez Użytkowników,
- możliwości publikowania Treści Użytkowników,
- udostępnieniu pozostałych funkcjonalności Forum wymagających Rejestracji.
- Każda osoba korzystająca z Forum ponosi w związku z korzystaniem z Forum koszt połączenia z serwerem, na którym znajduje się Forum, którego wysokość jest zależna od czasu trwania połączenia i taryfy stosowanej przez operatora sieci, z której korzystają osoby korzystające z Forum.
- W ramach korzystania z Forum zabronione są następujące aktywności:
- dostarczanie Treści nielegalnych oraz Treści niezgodnych z Regulaminem,
- zakłócanie prawidłowego funkcjonowania Forum,
- wykorzystywanie Forum do prowadzenia reklamy,
- wykorzystywanie Forum do celów sprzecznych z przeznaczeniem Forum,
- wykorzystywanie Forum do celów sprzecznych z prawem,
- stwarzanie zagrożenia dla innych Użytkowników oraz innych osób,
- rozsyłanie reklam i spamu,
- działania polegające na wielokrotnym przesyłaniu formularzy udostępnionych na Forum, używanie botów i innych zautomatyzowanych narzędzi,
- zakładanie wielu Kont użytkowników.
- W przypadku stwierdzenia ww. aktywności, Administrator ma prawo podjąć decyzję o nałożeniu ograniczeń określonych w § 7 ust. 1.
- Treści nielegalne to Treści Użytkowników, które są niezgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Za Treści nielegalne uznaje się m.in. treści:
- nawołujące do przemocy lub pochwalające przemoc,
- nawołujące lub pochwalające popełnianie przestępstw,
- propagujące ustrój totalitarny,
- nawołujące lub pochwalające nienawiść lub przemoc na tle seksualnym, rasowym, etnicznym, wyznaniowym, narodowościowym lub z powodu przynależności płciowej,
- naruszające prawa innych osób, w szczególności prawa własności intelektualnej,
- naruszające dobra osobiste innych osób, w szczególności treści pomawiające lub znieważające,
- naruszające prawa do wizerunku innych osób,
- zagrażające życiu, zdrowiu lub porządkowi publicznemu.
Powyższe wyliczenie jest przykładowe i nie ma charakteru wyczerpującego.
- Za Treści niezgodne z Regulaminem uznaje się:
- treści zawierające przekazy reklamowe, informacje handlowe, marketingowe i promocyjne,
- treści zawierające linki do zewnętrznych stron, na których promowane są produkty lub usługi,
- treści zawierające spam,
- treści stanowiące oferty pracy lub oferty podjęcia pracy,
- treści drastyczne,
- treści posiadające charakter pornograficzny lub erotyczny,
- treści prezentujące samookaleczanie lub zachęcające do samookaleczania lub samobójstwa,
- treści zawierające słowa obelżywe i wulgaryzmy,
- treści zawierające dane osobowe innej osoby niż Użytkownika,
- treści zawierające uprzedzenia na tle seksualnym, rasowym, etnicznym, wyznaniowym, narodowościowym lub z powodu przynależności płciowej,
- treści obrażające uczucia religijne,
- treści wprowadzające lub mogące wprowadzić w błąd innych Użytkowników,
- treści niezgodne z tematyką danej usługi, wątku tematycznego lub grupy zainteresowań,
- treści i działania niezgodne z Netykietą Forum.
- Administrator ma prawo do weryfikowania Treści Użytkowników pod kątem zgodności z prawem oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Administrator przeprowadza weryfikację w sposób niearbitralny, obiektywny i z zachowaniem należytej staranności. Weryfikacja odbywa się w sposób manualny.
- W przypadku uzyskania faktycznej wiedzy, że określone Treści Użytkownika stanowią Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem Administrator ma prawo podjąć decyzję o nałożeniu ograniczeń określonych w § 7 ust. 1. Administrator poinformuje takiego Użytkownika o swojej decyzji i przedstawi mu uzasadnienie. Użytkownikowi, przysługuje prawo do wniesienia skargi zgodnie z § 8 poniżej oraz prawo odwołania się do wybranego pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora ds. usług cyfrowych lub zaskarżenia decyzji do sądu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za Treści Użytkownika, jeśli:
- nie ma faktycznej wiedzy o Treściach nielegalnych lub nielegalnej działalności Użytkownika, a w odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych – nie wie o stanie faktycznym lub okolicznościach, które w sposób oczywisty świadczą o obecności na Forum Treści nielegalnych lub nielegalnej działalności Użytkownika; lub
- podejmuje bezzwłocznie odpowiednie działania w celu usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do Treści nielegalnych, gdy uzyska taką wiedzę lub wiadomość.
§ 4.
REJESTRACJA
- W celu dokonania Rejestracji należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Forum, podając adres poczty elektronicznej oraz hasło, jak również pozostałe dane zawarte w formularzu rejestracyjnym. Dokonanie Rejestracji wymaga akceptacji warunków niniejszego Regulaminu. W przypadku dokonania rejestracji za pośrednictwem Forum, Użytkownik otrzyma na wskazany w formularzu adres poczty elektronicznej wiadomość, z prośbą o potwierdzenie Rejestracji. Aktywacja Konta użytkownika następuje w takim wypadku poprzez kliknięcie w link aktywacyjny przysłany w wiadomości. Usługę aktywacji Konta użytkownika uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Użytkownik uzyska dostęp do swojego Konta użytkownika. Po dokonaniu Rejestracji za pośrednictwem Forum każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym – loginu Użytkownika oraz wybranego hasła.
- Użytkownik może uzupełnić swoje Konto użytkownika informacjami o sobie, jak również dołączyć zdjęcie. Informacje, zdjęcie, jak również inne dane podane w formularzu Rejestracji będą widoczne publicznie również dla osób korzystających z Forum, które nie posiadają Konta użytkownika.
- Jedna osoba może posiadać tylko jedno Konto użytkownika. Niedozwolone jest udostępnianie Konta użytkownika osobom trzecim.
§ 5.
ROZWIĄZANIE UMOWY ORAZ PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Umowa dotycząca prowadzenia Konta użytkownika zawierana jest na czas nieoznaczony.
- Użytkownik może usunąć Konto użytkownika w dowolnym momencie. W tym celu należy skorzystać z mojedane.burdamedia.pl, gdzie po uzyskaniu dostępu Użytkownik będzie mógł samodzielnie złożyć żądanie usunięcia Konta użytkownika. Użytkownik może także złożyć żądanie usunięcia konta pisząc wiadomość na adres: forumwizaz@burdamedia.pl wyłącznie wysyłając takie żądanie z adresu email, którym posłużył się przy zakładaniu Konta użytkownika. Użytkownik zostanie poinformowany o realizacji żądania.
- Usunięcie Konta użytkownika jest równoznaczne z wypowiedzeniem przez Użytkownika umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta użytkownika na Forum. Konto zostanie usunięte niezwłocznie nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu zlecenia jego usunięcia przez mojedane.burdamedia.pl oraz do 14 dni od momentu zlecenia jego usunięcia za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres forumwizaz@burdamedia.pl
- W wypadku wypowiedzenia przez Użytkownika umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, której przedmiotem jest prowadzenie Konta użytkownika na Forum, Treści Użytkownika na stronie Forum są anonimizowane.
- Administrator może wypowiedzieć umowę dotyczącą prowadzenia Konta użytkownika lub innych usług w przypadku podjęcia decyzji o zakończeniu świadczenia danej usługi. W takich przypadkach Administratora obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia.
- Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy prowadzenia Konta użytkownika bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Formularz odstąpienia znajduje się w załączniku nr 1 do niniejszego Regulaminu. Prawo to nie przysługuje Użytkownikom, którzy nie są Konsumentami.
- Dla zachowania terminu 14 dni, Konsument powinien przesłać oświadczenie przed jego upływem na adres email forumwizaz@burdamedia.pl lub listownie na adres siedziby Administratora. W przypadku wysłania oświadczenia na adres mailowy wskazany w zdaniu poprzedzającym Administrator prześle Konsumentowi wiadomość email z potwierdzeniem otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.
- Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe.
- Usługi świadczone na Forum mogą polegać na dostarczaniu Konsumentowi treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym lub na wykonaniu przez Administratora usług w pełni na rzecz Konsumenta, za wyraźną zgodą Konsumenta. Prawo do odstąpienia od umowy Konsumentowi nie przysługuje, jeżeli: i) Administrator wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości; lub ii) za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Administrator rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Administratora utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Administrator przekazał Konsumentowi potwierdzenie.
- Administrator jest odpowiedzialny za zgodność oferowanych usług z umową na zasadach ogólnych, wynikających z obowiązujących przepisów prawa.
- Jeżeli dana usługa świadczona przez Administratora w ramach Forum na rzecz Konsumenta stanowi usługę cyfrową, a Administrator nie dostarczył tej usługi cyfrowej Konsumentowi, Konsument wzywa go do jej dostarczenia. W takim przypadku, jeżeli Administrator nie dostarczy usługi cyfrowej niezwłocznie od otrzymania wezwania lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Konsumenta i Administratora terminie, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy. Konsument może również odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia usługi cyfrowej, jeżeli: i) z oświadczenia Administratora lub okoliczności wyraźnie wynika, że Administrator nie dostarczy usługi cyfrowej lub ii) Konsument i Administrator uzgodnili, lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Administrator nie dostarczył jej w tym terminie.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności wobec Konsumenta za brak zgodności usługi cyfrowej z umową w przypadku, gdy: i) Konsument nie ma dostępu lub ma znacznie ograniczony dostęp do sieci internetowej; ii) nienależyta jakość usługi cyfrowej jest spowodowana przyczynami leżącymi po stronie dostawcy usługi dostępu do sieci internetowej, z której korzysta Konsument; iii) nienależyta jakość usług spowodowana jest właściwościami używanych przez Użytkownika urządzeń i sprzętu komputerowego; iv) dostarczył Konsumentowi aktualizację usługi i poinformował o potrzebie oraz konsekwencjach jej niezainstalowania; v) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Administratora. Pkt. iv) i v) dotyczą wyłącznie sytuacji, gdy ze względu na właściwości techniczne świadczonej usługi, przepisy zobowiązują Administratora do informowania Konsumenta i dostarczania mu aktualizacji usługi.
- Jeżeli usługa cyfrowa jest niezgodna z umową, a nie zachodzą okoliczności wskazane w ust. 12 powyżej, Konsument może żądać doprowadzenia do jej zgodności z umową.
- W przypadku niezgodności usługi cyfrowej z umową Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy: i) doprowadzenie do zgodności treści usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów; ii) Administrator nie doprowadził usługi cyfrowej do zgodności z umową, iii) brak zgodności usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Administrator próbował doprowadzić usługę cyfrową do zgodności z umową; iv) brak zgodności usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z możliwości doprowadzenia jej do zgodności z umową; v) z oświadczenia Administratora lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Forum nie służy do zawierania umów na odległość pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami.
§ 6.
ZGŁASZANIE TREŚCI NIELEGALNYCH LUB TREŚCI NIEZGODNYCH Z REGULAMINEM
- Każdy ma prawo zgłosić Administratorowi Treści Użytkowników, które uważa za Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem. Zgłoszeń można dokonywać nieodpłatnie, drogą elektroniczną, za pomocą dedykowanej funkcjonalności znajdującej się obok Treści Użytkownika (jeżeli taka funkcjonalność została udostępniona) lub za pomocą Formularza zgłoszeń udostępnionego pod tym
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których zgłaszający uważa, że określone Treści Użytkownika stanowią Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem,
- wskazanie dokładnej, elektronicznej lokalizacji Treści Użytkownika, którą zgłaszający uważa za Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem (np. dokładny adres URL, informacje umożliwiające identyfikację tych treści),
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail zgłaszającego,
- oświadczenie potwierdzające, że zgłoszenie dokonywane jest w dobrej wierze oraz, że informacje i zarzuty zawarte w zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe zgłaszającego, Administrator niezwłocznie prześle mu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera:
- danych umożliwiających zlokalizowanie Treści Użytkownika, którą zgłaszający uważa za Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem; lub
- innych danych, które pozwalają Administratorowi działającemu z należytą starannością na stwierdzenie nielegalnego charakteru określonych Treści Użytkownika lub działalności Użytkownika,
Administrator może zwrócić się do zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia, jeżeli zgłaszający pozostawił elektroniczne dane kontaktowe.
- Jeżeli zgłaszający nie uzupełni zgłoszenia najpóźniej w terminie 7 dni od dnia wezwania, Administrator ma prawo pozostawić je bez rozpoznania. Administrator ma prawo pozostawić zgłoszenie bez rozpoznania również wtedy, gdy nie zawiera ono ani danych, o których mowa w ust. 4 ani elektronicznych danych kontaktowych zgłaszającego.
- Administrator rozpatruje zgłoszenie w sposób obiektywny, niearbitralny, z zachowaniem należytej staranności oraz podejmuje decyzję w zakresie dalszego postępowania w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe zgłaszającego, Administrator może zażądać od niego dodatkowych informacji lub dokumentów w celu potwierdzenia posiadania określonych praw (np. praw własności intelektualnej).
- W odpowiedzi na zgłoszenie Administrator może podjąć decyzję o nałożeniu ograniczeń o których mowa § 7 ust. 1 lub zdecydować o niepodejmowaniu żadnych działań w przypadku, gdy uzna, że Treści Użytkownika będące przedmiotem zgłoszenia nie stanowią Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe zgłaszającego Administrator niezwłocznie poinformuje go o swojej decyzji i przedstawi uzasadnienie wraz informacjami na temat możliwości odwołania się na zasadach określonych w § 8, do wybranego pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora ds. usług cyfrowych lub zaskarżenia decyzji do sądu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Użytkownika - autora Treści Użytkownika, której dotyczy zgłoszenie Administrator poinformuje o swojej decyzji wraz z uzasadnieniem i wskazaniem sposobu odwołania, wyłącznie w przypadku nałożenia ograniczeń wskazanych w § 7 ust. 1.
- Uzasadnienia nie wymaga decyzja Administratora o nałożeniu ograniczeń, o których mowa w § 7 ust. 1, jeżeli Treści użytkownika stanowią treści handlowe o dużej objętości (np. spamerskie, boty lub fałszywe konta itp.), które wprowadzają w błąd.
- Administrator nie korzysta zautomatyzowanych środków na potrzeby rozpatrywania zgłoszeń lub podejmowania decyzji.
§ 7.
DZIAŁANIA I OGRANICZENIA NAKŁADANE PRZEZ ADMINISTRATORA
- W przypadku, gdy Treści Użytkownika stanowią Treści nielegalne lub Treści niezgodne z Regulaminem, Administrator może podjąć decyzję o nałożeniu następujących ograniczeń:
- odmowa publikacji, ograniczenie widoczności/usunięcie określonej Treści Użytkownika lub jej części,
- zablokowanie Konta użytkownika na określony czas,
- zablokowanie Konta użytkownika na stałe.
- Zastosowanie ww. ograniczeń może być poprzedzone otrzymaniem upomnienia lub ostrzeżenia od Administratora.
- Zablokowanie Konta użytkownika oznacza, że Użytkownikowi uniemożliwione zostanie publikowanie Treści Użytkownika w przez określony przez Administratora czas lub na stałe.
- Wybór ograniczenia i czas jego trwania zależy od okoliczności konkretnego przypadku m.in. charakteru Treści nielegalnych lub Treści niezgodnych z Regulaminem, wagi naruszenia, jakiego dopuścił się Użytkownik, częstotliwości dokonywania naruszeń, liczby wcześniejszych upomnień lub ostrzeżeń, itp.
- Dodatkowe informacje na temat Treści nielegalnych, Treści niezgodnych z Regulaminem i zachowań Użytkownika, które mogą wpływać na wybór ograniczenia, znajdują się w Netykiecie Forum.
§ 8.
WNOSZENIE SKARG NA DECYZJE ADMINISTRATORA. ZASADY ROZPATRYWANIA SKARG
- Prawo do złożenia skargi na decyzje wydane przez Administratora, o których mowa § 7 ust. 1 mają:
- osoby i podmioty, które dokonały zgłoszenia,
- Użytkownicy – autorzy Treści Użytkowników, które były przedmiotem zgłoszenia,
- Użytkownicy - autorzy Treści Użytkowników, co do których decyzje zostały podjęte w wyniku weryfikacji Administratora, o której mowa w § 3 ust. 14.
- Wniesienie skargi jest nieodpłatne i następuje drogą elektroniczną za pomocą Formularza skarg udostępnionego pod tym Wniesienie skargi jest możliwe przez 6 miesięcy po otrzymaniu decyzji Administratora.
- Skarga powinna zawierać:
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail skarżącego,
- dane umożliwiające identyfikację decyzji, której dotyczy skarga,
- uzasadnienie powodów, dla których w opinii skarżącego decyzja Administratora była błędna i powinna zostać zmieniona.
- W przypadku, gdy skarga nie zawiera wszystkich danych, o których mowa w ust. 3 powyżej, w szczególności nie zawiera danych umożliwiających zidentyfikowanie decyzji, której dotyczy, Administrator może zwrócić się do skarżącego z prośbą o uzupełnienie skargi, jeżeli skarżący pozostawił elektroniczne dane kontaktowe. Jeżeli skarżący nie uzupełni skargi najpóźniej w terminie 7 dni od dnia wezwania przez Administratora, Administrator ma prawo pozostawić skargę bez rozpoznania. Administrator ma prawo pozostawić skargę bez rozpoznania również wtedy, gdy nie zawiera ona ani danych umożliwiających zidentyfikowanie decyzji, której dotyczy, ani elektronicznych danych kontaktowych skarżącego.
- Administrator rozpatruje skargę w sposób obiektywny, niearbitralny oraz z zachowaniem należytej staranności w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Po rozpatrzeniu skargi Administrator może uchylić swoją wcześniejszą decyzję, jeśli:
- jego decyzja o niepodejmowaniu działań w odpowiedzi zgłoszenie była nieuzasadniona; lub
- Treści Użytkownika, wobec których została podjęta decyzja nie są Treściami nielegalnymi lub Treściami niezgodnymi z Regulaminem; lub
- wybór zastosowanego ograniczenia był nieuzasadniony.
- Jeżeli skarga zawiera elektroniczne dane kontaktowe skarżącego, Administrator niezwłocznie poinformuje go o swojej decyzji wraz z uzasadnieniem oraz informacją o możliwości odwołania się od decyzji Administratora podjętej w wyniku otrzymania skargi do wybranego pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora ds. usług cyfrowych lub na drodze sądowej.
- Administrator nie korzysta zautomatyzowanych środków na potrzeby rozpatrywania skarg lub podejmowania decyzji.
§ 9.
CZĘSTE DOKONYWANIE OCZYWIŚCIE BEZZASADNYCH ZGŁOSZEŃ I CZĘSTE WNOSZENIE OCZYWIŚCIE BEZZASADNYCH SKARG
- Administrator ma prawo zawiesić na rozsądny okres rozpatrywanie zgłoszeń lub skarg wobec osób lub podmiotów dokonujących częstych, oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg.
- Przed zawieszeniem rozpatrywania zgłoszeń lub skarg Administrator wyda takim osobom lub podmiotom ostrzeżenie zawierające informację o tym jakie kryteria oceny doprowadziły do uznania zgłoszeń lub skarg za oczywiście bezzasadne i składane często.
- Administrator podejmuje decyzje, o których mowa w ust. 1 w sposób obiektywny, z zachowaniem należytej staranności oraz z uwzględnieniem wszystkich istotnych faktów i okoliczności wynikających z informacji dostępnych dla Administratora, m.in. z uwzględnieniem:
- liczby bezwzględnej oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, które zostały dokonane lub wniesione w danym okresie,
- względnego stosunku takiej liczby do całkowitej liczby zgłoszeń lub skarg odpowiednio przekazanych lub dokonanych w danym okresie,
- ciężaru nadużywania,
- zamiaru osoby lub podmiotu zgłaszającego lub skarżącego, jeżeli można go określić.
- Zgłaszającym i skarżącym, o których mowa w niniejszym § 9 przysługuje prawo do wniesienia skargi zgodnie z § 8 powyżej oraz prawo odwołania się do wybranego pozasądowego organu rozstrzygania sporów certyfikowanego przez Koordynatora ds. usług cyfrowych lub zaskarżenia decyzji do sądu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 10
REKLAMACJE
- Reklamacje związane z działaniem oraz korzystaniem z Forum, usługami dostępnymi na Forum mogą być składane elektronicznie na adres forumwizaz@burdamedia.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora, z dopiskiem „Reklamacja” w tytule maila/na kopercie listu.
- Reklamacja powinna zawierać: dane osoby składającej reklamację wystarczające do kontaktu, informacje wystarczające do identyfikacji usługi, której dotyczy reklamacja oraz treść samej reklamacji. Reklamacja powinna zawierać wskazanie przyczyny reklamacji oraz treść żądania.
- W przypadku reklamacji złożonej przez osobę będącą Konsumentem, Administrator udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. Administrator w odpowiedzi wskaże sposób załatwienia reklamacji.
- Konsumentom przysługuje nadto możliwość skorzystania z sądowych oraz pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń np. przed polubownym sądem konsumenckim, funkcjonującym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje można znaleźć pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- Jakiekolwiek postanowienia niniejszego § 10 nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień osób będących Konsumentami przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa.
§ 11.
DANE OSOBOWE I POLITYKA COOKIES
- Osoba korzystająca z Forum może wyrazić zgodę na otrzymywanie komunikatów zawierających powiadomienia o publikacjach pojawiających się na Forum oraz informacje reklamowe od Administratora i od partnerów, wysyłane przez Forum do przeglądarki internetowej osoby korzystającej z Forum (powiadomienia WebPush). Powiadomienia WebPush są wysyłane do przeglądarki internetowej osoby korzystającej z Forum wyłącznie po wyrażeniu przez nią zgody poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji na komunikacie wyświetlonym przez przeglądarkę internetową.
- Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych oraz stosowanych plikach cookies, innych podobnych technologii, a także niepowtarzalnych identyfikatorów i technologii nieopartych na plikach cookies znajdują się tutaj.
§ 12.
ZASADY FORUM
- Na Forum mogą publikować wyłącznie Użytkownicy.
- Forum służy do prowadzenia dyskusji, wymiany poglądów i opinii.
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za publikowane przez siebie Treści Użytkownika.
- Dodatkowe zasady dotyczące publikowania na Forum znajdują się Netykiecie dostępnej pod tym
§ 13.
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA. WIZERUNEK
- Prawa autorskie do Treści umieszczanych przez Administratora na Forum, znaków towarowych, elementów graficznych, rozwiązań technicznych i informatycznych, baz danych, jak również nazwa Forum podlegają ochronie prawnej i przysługują Administratorowi lub osobom trzecim.
- Poprzez umieszczenie Treści Użytkownika na Forum Użytkownik wyraża zgodę na rozpowszechnianie ich przez Administratora na potrzeby prowadzenia Forum przez czas nieokreślony.
- Użytkownik publikujący na Forum zdjęcie zawierające wizerunek Użytkownika lub wizerunek osób trzecich oświadcza i potwierdza, że osoby te udzieliły stosownych zgód na rozpowszechnianie swojego wizerunku na Forum.
§ 14.
NEWSLETTER
- Użytkownik może wyrazić zgodę na subskrypcję newslettera, polegającą na regularnym przesyłaniu biuletynu informacyjnego Administratora i podmiotów z grupy Administratora, informacji handlowych, o promocjach, akcjach, konkursach, wybranych artykułach, zmianach funkcjonalności Forum na podany przez Użytkownika adres e-mail.
- Użytkownik może wyrazić zgodę na subskrypcję newslettera polegającą na regularnym przesyłaniu biuletynu informacyjnego partnerów biznesowych Administratora, informacji handlowych, o promocjach, akcjach, konkursach, rabatach i innych informacji pochodzących od partnera biznesowego Administratora, na podany przez Użytkownika adres e-mail.
- Subskrypcja każdego newslettera dokonywana jest poprzez zaznaczenie odpowiednich checkboxów lub w inny sposób wyrażenie zgody na jego otrzymywanie.
- Subskrypcja newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna, świadczona jest przez czas nieoznaczony i Użytkownik może z niej zrezygnować w każdym czasie poprzez kliknięcie w link w stopce wiadomości przesłanej w ramach newslettera, odznaczenie odpowiednich checkboxów w panelu „Ustawienia” lub wysyłając żądanie na adres email: forumwizaz@burdamedia.pl
§ 15.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Informacje dostępne w ramach Forum mogą być prezentowane w oparciu o domyślne mechanizmy sortujące pod kątem określonych kryteriów. Przyjęte kryteria mogą wpływać na pozycjonowanie informacji według:
- daty ich dodania (np. data dodania wątku/odpowiedzi na Forum),
- liczby interakcji z określoną informacją (np.: liczba odpowiedzi w wątku na Forum itp.),
- popularności (np.: liczba gwiazdek przyznanych wątkowi na Forum),
- liczby wyświetleń,
- informacji według określonej kategorii (np. wątki zamknięte, redakcyjne, z załącznikami, itp.).
- W ramach Forum Administrator może udostępniać również funkcjonalności umożliwiające samodzielne wyszukiwanie i sortowanie informacji pod kątem określonych kryteriów przyjętych indywidualnie przez każdą osobę, która chce wyszukać odpowiednie informacje. Mogą być to m.in. następujące kryteria: wątek, fraza, nazwa Użytkownika, data - zakresy dat i okresów, trafność, tytuł, liczba odpowiedzi, liczba wyświetleń. W zależności od przyjętych kryteriów sortowania pozycja i widoczność określonych informacji może ulec zmianie.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany usługi, z następujących przyczyn uzasadniających daną zmianę: i) niedostateczna jakość techniczna usługi uniemożliwiająca jej prawidłowe udostępnianie; ii) reorganizacja działalności gospodarczej Administratora bez względu na jej powód; iii) zmiany przepisów prawa regulujących świadczenie usług świadczonych drogą elektroniczną wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki umowy zawieranej pomiędzy osobami odwiedzającymi Forum, Użytkownikiem a Administratorem lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów; iv) zmiana parametrów technicznych lub technologii świadczonych usług, w tym konieczność dostosowania usług do nowego środowiska technicznego; v) konieczność wprowadzenia działań zapewniających zachowanie integralności sieci i usług; vi) konieczność wprowadzenia działań zapewniających ochronę usług przed wykorzystywaniem ich w celu sprzecznym z Regulaminem, regulaminami szczegółowymi lub z obowiązującymi przepisami prawa; vii) dodanie nowych usług i rozwijanie usług istniejących; viii) zmiany sposobu świadczenia dotychczasowych usług spowodowanej względami technicznymi, technologicznymi, biznesowymi lub bezpieczeństwa; ix) działanie siły wyższej.
- Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn w przypadku: i) zmiany przepisów prawa regulujących świadczenie usług świadczonych drogą elektroniczną wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki umowy zawieranej pomiędzy osobami odwiedzającymi Forum, Użytkownikiem a Administratorem lub zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów, ii) zmiany sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną spowodowaną względami technicznymi, technologicznymi, biznesowymi lub bezpieczeństwa, zmiany zakresu lub świadczenia usług drogą elektroniczną, do których stosuje się postanowienia Regulaminu poprzez wprowadzenie nowych lub wycofanie dotychczasowych usług, iii) konieczności usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, zmiany danych teleadresowych, nazw, numerów identyfikacyjnych, adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie, zmiany cen usług świadczonych na Forum lub z innych uzasadnionych, ważnych przyczyn.
- O zmianach Usług lub Regulaminu każdy Użytkownik będzie informowany przez Administratora minimum na 14 dni przed wejściem w życie nowych postanowień Regulaminu. Informacja o zmianie Usług lub Regulaminu wraz z ich nową treścią zostanie umieszczona na stronie głównej Forum. Użytkownicy zostaną dodatkowo powiadomieni o zmianie za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres poczty elektronicznej Użytkownika.
- Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Administratora. Użytkownikowi, który nie akceptuje zmian Usług lub treści Regulaminu przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta użytkownika.
- Administrator może czasowo wyłączyć lub zawiesić działanie niektórych funkcjonalności Forum, w tym możliwości dokonywania Rejestracji, jak również działanie całego Forum w celu ich ulepszenia, dodawania usług, naprawienia awarii lub przeprowadzania konserwacji. Administrator uprzedzi Użytkowników o planowanej przerwie w działaniu Forum lub zawieszeniu niektórych funkcjonalności, chyba że charakter prac lub awarii uniemożliwi Administratorowi poinformowanie Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem.
- Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumentów, które przysługują im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi Konsumentom określone uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Załączniki stanowią integralną część Regulaminu.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Do: Burda Media Polska sp. z o.o.
ul. Marynarska 15
02-674 Warszawa
lub na adres: forumwizaz@burdamedia.pl
- Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi: ............................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................ …............................................................................................................................................................
- Data zawarcia umowy:..............................................................................................
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów) ............................................................................................................................................................ …............................................................................................................................................................
- Adres konsumenta(-ów) .................................................................................................................. ............................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) ............................................................................................................................................................ ............................................................................................................................................................
- Data ..............................................................................................................