Ten trik miał pomóc w odchudzaniu! Efekt? Jemy jeszcze więcej... O co chodzi?
Te zdjęcia promujące aktywność fizyczną miały sprawić, że wreszcie wstaniesz z kanapy i powalczysz o wymarzoną sylwetkę. A jaki osiągnięto efekt?

Niektórzy zwracają również uwagę na przekaz, jaki niosą ze sobą te zdjęcia. Pojawiły się nawet głosy, że fotografie za bardzo działają na wyobraźnię i są za mocne. A to wcale jest nie bez znaczenia. Według zeszłorocznych badań, które zostały przeprowadzone na uniwersytecie w Londynie, dyskryminowanie oraz ciągłe zwracanie uwagi na tycie oraz problemy z nadwagą sprawiają, że ludzie jeszcze chętniej sięgają po jedzenie.
Dyskryminowanie cudzej wagi sprzyja spadkowi samoakceptacji oraz wykonywania jakiejkolwiek aktywności fizycznej, więc ludzie jej unikają – napisano w badaniach.
Dlatego też wszelkie próby odchudzania często kończą się niepowodzeniem. Efekt? Odwrotny od zamierzonego... Tak było w przypadku kampanii jednego z zagranicznych klubów fitness. Na reklamie przedstawiono gruszkę, a obok widniał napis: „To nie jest kształt dla kobiety”.Zobacz także: Chcesz schudnąć na wiosnę? Mamy dietę Karoliny Szostak i bardzo szczegółowy jadłospis!Ostatecznie właściciele klubu musieli przeprosić i zrezygnować z promowania swoich usług w taki sposób. To tylko dowodzi temu, że marki sportowe muszą dokładnie analizować każdy krok podczas realizowania kampanii reklamowych.
Równie głośno było o innych kampaniach promujących odchudzanie… W naszej galerii możecie znaleźć te najbardziej szokujące.Zdjęcia: Materiały prasowe
1 z 8

Szokujące kampanie odchudzające
To na pewno nie jest obraz zdrowo odżywiającego się mężczyzny. Ale czy rzeczywiście powinno się to uświadamiać społeczeństwu w taki sposób? Odstający brzuch to na pewno nie pokarm dla rybek ani też ich obiekt zainteresowań. Reklamę siłowni "My Body" zaliczamy do nieudanych...
2 z 8

Szokujące kampanie odchudzające
Tak ciało kobiety "powinno" wyglądać po regularnych wizytach na siłowni i diecie. Ale czy rzeczywiście kanon piękna powinno się wpisywać w odwrócony kształt gruszki? Nie jesteśmy co do tego przekonane...
3 z 8

Szokujące kampanie odchudzające
Ludzie byli wręcz zniesmaczeni reklamą siłowni "Gold's Gym". Według wielu osób ciało, z którego wychodzi wyrzeźbiony król siłowni, to obraz tego, jaką sylwetkę ma przeciętny mężczyzna. I wygląda na to, że wcale nie jest to otyła postać, na co wyraźnie zwrócono uwagę.
4 z 8

Szokujące kampanie odchudzające
Kampania reklamowa "X-fit Body Trainer" miała w zabawny sposób nawiązywać do tak zwanej ciąży spożywczej. Niestety oczekiwania pomysłodawców brutalnie zderzyły się z rzeczywistością. Piwny brzuszek to wcale nie powód do żartów, co wyraźnie zostało wytknięte reklamodawcom.
5 z 8

Szokujące kampanie odchudzające
To kolejne zdjęcie tej samej kampanii "X-fit Body Trainer". Nie jesteśmy jednak przekonane czy wykonywanie USG u mężczyzny pod kątem badania ciąży spożywczej to dobry sposób na przekonanie ludzi do ćwiczeń...
6 z 8

Szokujące kampanie odchudzające
Ciężary symbolizujące soczystego burgera sprawiają, że czujemy się jeszcze bardziej głodni niż przed chwilą. I nawet nie myślimy o sporadycznych ćwiczeniach, a co dopiero regularnej pracy nad sylwetką.
7 z 8

Szokujące kampanie odchudzające
Zgrabna kobieta to nie tylko ta, która może się pochwalić ładnie zarysowanym bicepsem... A ciało, które ma symbolizować zrzucanie zbędnych kilogramów wcale nie przypomina otyłego, co szybko stało się powodem powstawania niewybrednych komentarzy na temat jakości kampanii.
8 z 8

Szokujące kampanie odchudzające
Najbardziej poruszające zdjęcie ze wszystkim kampanii, jakie widziałyśmy. Bezpośredni cios w męską dumę wcale nie zachęca panów do pracy nad swoją sylwetką. Głównie dlatego, że o wiele wkracza bardzo wrażliwy temat.