
Niektórzy zwracają również uwagę na przekaz, jaki niosą ze sobą te zdjęcia. Pojawiły się nawet głosy, że fotografie za bardzo działają na wyobraźnię i są za mocne. A to wcale jest nie bez znaczenia.
Według zeszłorocznych badań, które zostały przeprowadzone na uniwersytecie w Londynie, dyskryminowanie oraz ciągłe zwracanie uwagi na tycie oraz problemy z nadwagą sprawiają, że ludzie jeszcze chętniej sięgają po jedzenie.
Dyskryminowanie cudzej wagi sprzyja spadkowi samoakceptacji oraz wykonywania jakiejkolwiek aktywności fizycznej, więc ludzie jej unikają – napisano w badaniach.
Dlatego też wszelkie próby odchudzania często kończą się niepowodzeniem. Efekt? Odwrotny od zamierzonego... Tak było w przypadku kampanii jednego z zagranicznych klubów fitness. Na reklamie przedstawiono gruszkę, a obok widniał napis: „To nie jest kształt dla kobiety”.
Zobacz także: Chcesz schudnąć na wiosnę? Mamy dietę Karoliny Szostak i bardzo szczegółowy jadłospis!
Ostatecznie właściciele klubu musieli przeprosić i zrezygnować z promowania swoich usług w taki sposób. To tylko dowodzi temu, że marki sportowe muszą dokładnie analizować każdy krok podczas realizowania kampanii reklamowych.
Równie głośno było o innych kampaniach promujących odchudzanie… W naszej galerii możecie znaleźć te najbardziej szokujące.
Zdjęcia: Materiały prasowe

Szokujące kampanie odchudzające
To na pewno nie jest obraz zdrowo odżywiającego się mężczyzny. Ale czy rzeczywiście powinno się to uświadamiać społeczeństwu w taki sposób? Odstający brzuch to na pewno nie pokarm dla rybek ani też ich obiekt zainteresowań. Reklamę siłowni "My Body" zaliczamy do nieudanych...

Szokujące kampanie odchudzające
Tak ciało kobiety "powinno" wyglądać po regularnych wizytach na siłowni i diecie. Ale czy rzeczywiście kanon piękna powinno się wpisywać w odwrócony kształt gruszki? Nie jesteśmy co do tego przekonane...

Szokujące kampanie odchudzające
Ludzie byli wręcz zniesmaczeni reklamą siłowni "Gold's Gym". Według wielu osób ciało, z którego wychodzi wyrzeźbiony król siłowni, to obraz tego, jaką sylwetkę ma przeciętny mężczyzna. I wygląda na to, że wcale nie jest to otyła postać, na co wyraźnie zwrócono uwagę.

Szokujące kampanie odchudzające
Kampania reklamowa "X-fit Body Trainer" miała w zabawny sposób nawiązywać do tak zwanej ciąży spożywczej. Niestety oczekiwania pomysłodawców brutalnie zderzyły się z rzeczywistością. Piwny brzuszek to wcale nie powód do żartów, co wyraźnie zostało wytknięte reklamodawcom.

Szokujące kampanie odchudzające
To kolejne zdjęcie tej samej kampanii "X-fit Body Trainer". Nie jesteśmy jednak przekonane czy wykonywanie USG u mężczyzny pod kątem badania ciąży spożywczej to dobry sposób na przekonanie ludzi do ćwiczeń...

Szokujące kampanie odchudzające
Ciężary symbolizujące soczystego burgera sprawiają, że czujemy się jeszcze bardziej głodni niż przed chwilą. I nawet nie myślimy o sporadycznych ćwiczeniach, a co dopiero regularnej pracy nad sylwetką.

Szokujące kampanie odchudzające
Zgrabna kobieta to nie tylko ta, która może się pochwalić ładnie zarysowanym bicepsem... A ciało, które ma symbolizować zrzucanie zbędnych kilogramów wcale nie przypomina otyłego, co szybko stało się powodem powstawania niewybrednych komentarzy na temat jakości kampanii.

Szokujące kampanie odchudzające
Najbardziej poruszające zdjęcie ze wszystkim kampanii, jakie widziałyśmy. Bezpośredni cios w męską dumę wcale nie zachęca panów do pracy nad swoją sylwetką. Głównie dlatego, że o wiele wkracza bardzo wrażliwy temat.