Niektórzy zwracają również uwagę na przekaz, jaki niosą ze sobą te zdjęcia. Pojawiły się nawet głosy, że fotografie za bardzo działają na wyobraźnię i są za mocne. A to wcale jest nie bez znaczenia. Według zeszłorocznych badań, które zostały przeprowadzone na uniwersytecie w Londynie, dyskryminowanie oraz ciągłe zwracanie uwagi na tycie oraz problemy z nadwagą sprawiają, że ludzie jeszcze chętniej sięgają po jedzenie.

Reklama
Dyskryminowanie cudzej wagi sprzyja spadkowi samoakceptacji oraz wykonywania jakiejkolwiek aktywności fizycznej, więc ludzie jej unikają – napisano w badaniach.

Dlatego też wszelkie próby odchudzania często kończą się niepowodzeniem. Efekt? Odwrotny od zamierzonego... Tak było w przypadku kampanii jednego z zagranicznych klubów fitness. Na reklamie przedstawiono gruszkę, a obok widniał napis: „To nie jest kształt dla kobiety”.Zobacz także: Chcesz schudnąć na wiosnę? Mamy dietę Karoliny Szostak i bardzo szczegółowy jadłospis!Ostatecznie właściciele klubu musieli przeprosić i zrezygnować z promowania swoich usług w taki sposób. To tylko dowodzi temu, że marki sportowe muszą dokładnie analizować każdy krok podczas realizowania kampanii reklamowych.

Reklama

Równie głośno było o innych kampaniach promujących odchudzanie… W naszej galerii możecie znaleźć te najbardziej szokujące.Zdjęcia: Materiały prasowe

Reklama
Reklama
Reklama