Reklama

Nowy regulamin Facebooka ma 6 części. To aż 26 stron zasad i zakazów dotyczących użytkowania jednego z najbardziej znanych portali społecznościowych na świecie. To pierwsze jak dotąd medium społecznościowe, które tak skrupulatnie opisało swoje obostrzenia.

Reklama

Nowy regulamin Facebooka: skąd te ograniczenia?

Wraz z wejściem w życie unijnego rozporządzenia RODO, które ma zastąpić obecną ustawę o ochronie danych osobowych, a także po aferze z Cambridge Analytica, twórca Facebooka przygotował dla użytkowników Unii Europejskiej nowy regulamin korzystania z portalu oraz ankietę dotyczącą ustawień prywatności. Jeśli jej nie wypełnimy lub nie zaakceptujemy nowych zasad korzystania z usług Facebooka do 25 maja, nasze konto zostanie usunięte.Przeczytaj także: To właśnie te zawody są najseksowniejsze według Tindera! Też znajdujesz się w tej grupie?

Rozpoznawanie twarzy na Facebooku

Jeśli już trafiliście na nową ankietę oraz regulamin Facebooka, lepiej dokładnie je przeczytajcie. Odruchowe klikanie „Kontynuuj” oraz „Akceptuję” sprawi, że Facebook nadal będzie miał pełnię kontroli nad twoimi danymi, w tym danymi biometrycznymi twojej twarzy. Jeśli nie chcesz, żeby Facebook rozpoznawał twoją twarz na zdjęciach i filmach innych użytkowników, a już zaakceptowałeś jego nowy regulamin, to jeszcze nie wszystko stracone!Wejdź w zakładkę USTAWIENIA, następnie w zakładce prywatność kliknij ROZPOZNAWANIE TWARZY. Teraz zostaniesz zapytany o to, czy chcesz aby Facebook rozpoznawał cię na zdjęciach i filmach, jeśli sobie tego nie życzysz, kliknij EDYTUJ, a następnie NIE.

Przeczytaj także: Zbankrutowała przez... Instagram. 26-latka wydała fortunę, żeby zdobyć fanów

Dostosowywanie reklam do profilu użytkownika

Nowy regulamin Facebooka zakłada również, tak jak w poprzedniej wersji, opcję profilowania treści reklamowych, które dostosowuje do użytkowników zgodnie z ich zainteresowaniami. Jeśli nie chcesz, żeby portal w ten sposób kategoryzował również twój profil, wejdź w USTAWIENIA, następnie REKLAMY. Teraz masz do wyboru 3 formy dostosowania reklam do swojego profilu: Reklamy na podstawie danych od partnerów (obejmują twoje korzystanie z witryn i aplikacji partnerów oraz pewne interakcje z nimi w trybie offline, takie jak zakupy, a także informacje o twoich zainteresowaniach);Przeczytaj także: Chinning - nowe oblicze selfie, które podbija Instagram. Starczy ci odwagi?

Jakich treści nie można publikować na Facebooku?

Rozpoznawanie twarzy czy profilowanie reklam to jeszcze nie wszystko. Facebook poszedł o krok dalej i jako pierwsze medium społecznościowe postanowił z niezwykłą dokładnością spisać to, czego nie wolno robić użytkownikom. W nowym regulaminie znajdziemy między innymi wytyczne dotyczące ochrony własności intelektualnej, ochrony małoletnich, zwalczania cyberprzemocy i zapobiegania terroryzmowi, zakazy dotyczące promowania i nagłaśniania brutalnych przestępstw, kradzieży oraz oszustw, a także samobójstw, samookaleczania się, publikowania nagości, przemocy seksualnej i zdjęć intymnych udostępnionych bez zezwolenia znajdujących się na nich osób. Usuwane będą również treści dotyczące życia uczuciowego lub orientacji seksualnej innych osób , zawierające negatywne opisy kompetencji, czy wyrażające pogardę lub obrzydzenie.

Facebook będzie usuwać także treści, których celem jest poniżanie lub zawstydzanie osób prywatnych, za to zasady dotyczące nękania nie obejmują osób publicznych (m.in. artyści, piosenkarze, aktorzy, politycy, dziennikarze i inne osoby pełniące funkcje publiczne).Przeczytaj także: Chciała zdobyć popularność na Instagramie, skończyło się... wyrokiem 8 lat więzienia

Reklama

Jakich słów nie możemy używać na Facebooku?

Niedozwolone jest dyskryminowanie ze względu na rasę, pochodzenie, narodowość, wyznanie, orientację seksualną, płeć, tożsamość płciową, poważne niepełnosprawności lub choroby. Zakazuje się również używania odniesień lub porównań do brudu, bakterii, chorób i odchodów, zwierząt, które są kulturowo postrzegane jako gorsze pod względem intelektualnym lub fizycznym, szydzenie z pojęcia, przypadków lub ofiar przestępstw.Facebook zabrania również używania takich słów jak: „zdeformowany”, „niedorozwinięty”, „odrażający”, „brzydki”, „opóźniony w rozwoju”, „kretyn”, „niskie IQ”, „głupi”, „idiota”, puszczalska”, „oszust”, „skąpiec”, „na krzywy ryj”, „nienawidzę”, „nie lubię”, „X są najgorsi”, „ohyda”, „paskudztwo”, czy „obrzydlistwo”. Takie treści nie zawsze będą natychmiast usuwane, szczególnie, gdy użytkownicy udostępniają czyjeś treści propagujące nienawiść, chcąc w ten sposób edukować innych. Jeśli intencje użytkowników promujących zakazane treści nie są czytelne, Facebook ma prawo do ich usunięcia.Cały nowy regulamin możecie przeczytać tutaj. Za jego złamanie grożą surowe kary, łącznie z blokadą konta lub nawet jego usunięciem.Zdjęcia: iStock

Reklama
Reklama
Reklama

Nasze akcje

Polecane