Procter & Gamble jest globalną firmą produkującą pasty do zębów, a jej pionierska działalność doprowadziła w 1955 r. do powstania prawdziwie innowacyjnego produktu.
Pionier innowacji – rok 1955 i pasta z fluorem
Działalność naukowców P&G z Uniwersytetem w Indianie doprowadziła do powstania pierwszej pasty do zębów z fluorem, której działanie zostało potwierdzone klinicznie. Zawarty w paście fluor chronił przed próchnicą – w przeszłości drugą najczęściej spotykaną chorobą. W 1976 roku Amerykańskie Towarzystwo Chemiczne (American Chemical Society) uznało pastę z fluorem za jedno ze stu największych wynalazków minionego stulecia.
Gryź na zdrowie
W latach 60. ubiegłego wieku po raz pierwszy w komunikacji marki pojawił się wizerunek nadgryzionego zielonego jabłka. Od tamtej pory stało się ono międzynarodowym symbolem zdrowych zębów i dziąseł oraz znakiem rozpoznawczym Blend-a-med. Jabłko i pokazujące je reklamy zwracały uwagę na poważny i dotąd częściowo ignorowany problem zapalenia przyzębia.
Walka z kamieniem nazębnym
Zespół Procter & Gamble nie zaniedbał prac badawczych także w kolejnej dekadzie. W latach 70. opracowano Fluoristat – udoskonalony system uwalniania fluoru. Umożliwił on powstanie w latach 80. kolejnego innowacyjnego produktu P&G – pierwszej pasty usuwającej kamień nazębny. Za to osiągnięcie w 1995 roku rząd USA przyznał firmie P&G nagrodę National Medal of Technology.
Początek lat 90. – produkty wybielające
Po wielu latach badań, w latach 90. marka uzupełniła swoje sprawdzone rozwiązania w zakresie pielęgnacji zębów o produkty wybielające. Połączenie aspektów zdrowia i urody zapoczątkowało nową ścieżkę rozwoju stomatologii. Stały rozwój na przestrzeni lat pozwolił na opracowanie wyjątkowego duetu wybielającego – pasty do zębów i akceleratora, dzięki którym uśmiech staje się bielszy już po 3 dniach stosowania.
Rozwiązanie na miarę XXI wieku
15 lat badań, 70 prac naukowych i testów klinicznych, ponad 100 naukowców i wiele opatentowanych rozwiązań przyniosło przełom w postaci stworzonej w laboratoriach P&G formuły Stannous Complex – największej innowacji od czasów fluoru. Dzięki temu odkryciu Blend-a-med opracował najbardziej zaawansowaną technologicznie pastę do zębów, która skutecznie zwalcza choroby dziąseł i nadwrażliwość zębów.
Dziś: Wzmacniaj zęby z każdym dniem
Obecnie Blend-a-med prezentuje się jako marka dbająca zarówno o tradycje, jak i innowacje. Opakowania Blend-a-med mają teraz nowy, biały kolor, który symbolizuje eksperckie i naukowe dziedzictwo marki i jest wyrazem jej profesjonalizmu. Jednocześnie marka oferuje dziś przełomowe technologie, takie jak Stabilizowany Związek Cyny i Fluoru – najnowszy przejaw jej innowacyjności. Formuła ta nie tylko czyści i wybiela zęby w najlepszy możliwy sposób, ale także wzmacnia je i zapewnia najlepszą ochronę. Dzięki formule Blend-a-med powstała nowoczesna pasta, która sprosta najróżniejszym potrzebom i sprawia, że mycie zębów to przyjemność.
Wiedza i zasoby
Procter & Gamble - właściciel marki Blend-a-med, od początku jej istnienia wyznacza trendy i kierunki rozwoju nad produktami do codziennej pielęgnacji jamy ustnej. Dzięki personelowi naukowemu oraz centrom naukowo - badawczym P&G jak również współpracy dentystów, od lat trwa owocna praca nad unikalnymi formułami past do zębów. Jednym z największych i najnowszym osiągnięciem zespołów badawczych Instytutu było opracowanie formuły Stabilizowanego Związku Cyny i Fluoru, która obecnie występuje w paście Blend-a-med Complete Protect Expert. Wielokierunkowa skuteczność tej zaawansowanej formuły została potwierdzona zarówno w testach laboratoryjnych jak i badaniach klinicznych. Pasta Blend-a-med Complete Protect Expert posiada także rekomendację Polskiej Akademii Profilaktyki Stomatologicznej – mówi dr Beata Golan, Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.
materiał sponsorowany