Avène Ultra
Chcę testować
CeraVe – balsam oraz emulsja
Chcę testować
Nowe kosmetyki Maybelline New York
Wyniki testu
 Routines by Alkmie
Wyniki testu
L'Oréal Paris Préférence - rozjaśniacz i toner
Chcę testować
Eveline Cosmetics Wonder Match
Chcę testować
Hagi AQUA ZONE
Chcę testować
Garnier Fructis Curls Method
Wyniki testu
Kosmetyki Eau Thermale Avène
Wyniki testu
tołpa.® ideal age
Wyniki testu
La Roche-Posay Mela B3
Wyniki testu
Bielenda
Wyniki testu
Yves Rocher
Wyniki testu
FaceBoom Boombastic LAB
Laureaci
CERA PLUS SOLUTIONS
Laureaci
Wyniki testu
APIS®.
Laureaci
L’Oréal Paris kosmetyki kolorowe
Laureaci
Garnie Pure Active
Wyniki testu
Kosmetyki Rimmel London
Wyniki testu
Sephora
mat. prasowe
Pielęgnacja

Nowy globalny projekt „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA” startuje w Polsce

SEPHORA, światowy lider sprzedaży kosmetyków, w kwietniu wprowadziła do swoich perfumerii nowy projekt o nazwie „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA”. Inicjatywa wychodzi naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów i ma na celu ujednolicenie komunikacji i oznaczeń produktów, ich formuł i zobowiązań na rzecz środowiska na 34 rynkach na całym świecie. Wizualne oznaczenia mają zapewnić klientom sieci przejrzystość i spójność komunikacji w sklepach i w internecie. Tym projektem SEPHORA, jako globalny lider rynku, chce również wytyczać pozytywną ścieżkę zmian dla całej branży kosmetycznej w kierunku dbałości o środowisko.

Dwa nowe oznaczenia, „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA”, zostały opracowane we współpracy z ekspertami ds. środowiska i naukowcami, a ich celem jest dostarczenie wszystkim klientom, bez względu na region świata, wglądu w formuły produktów marek oraz ich zobowiązania na rzecz środowiska.

„Clean at SEPHORA” 

Wyróżnia marki oferujące skuteczne formuły, które spełniają światowe standardy regulacyjne i nie zawierają kontrowersyjnych składników. W chwili rozpoczęcia programu 133 marki na całym świecie spełniły warunki określone na liście składników „Clean at SEPHORA”. Wśród nich znalazły się m.in.: Drunk ElephantFenty SkinGisouHaus LabIliaKosasK18MeritTatchaThe 7 Virtues.

Sephora
mat. prasowe

W Polsce marki posiadające odznakę „Clean at SEPHORA” to m.in.: Sunday Riley, Ren, Pai, Innisfree, czy Fenty Skin.

„Planet Aware at SEPHORA” 

Wyróżnia marki, które podjęły znaczące zobowiązania na rzecz środowiska w zakresie: zrównoważonych składników (stosowanie i źródła ich pozyskania), opakowań, zobowiązań klimatycznych oraz transparentnej komunikacji z klientem. Marki odznaczone „Planet Aware at SEPHORA” muszą spełnić minimalnie 32 obowiązkowe kryteria w ramach czterech głównych filarów dotyczących zrównoważonego rozwoju. W chwili rozpoczęcia programu 40 marek na całym świecie spełniło kryteria „Planet Aware at SEPHORA”. W Polsce oznaczenie „Planet Aware at SEPHORA” znajdziemy przy markach takich jak np.: Glow RecipeBriogeo czy Amika.

„Clean & Planet Aware at SEPHORA” 

Wyróżnia marki, które spełniły oba zestawy kryteriów.  W chwili rozpoczęcia programu 39 marek na całym świecie spełniło te łączone kryteria, w tym m.in.: AmikaBiossanceBriogeoBy Rosie JaneGlow RecipeSaieSkinfixUnbottled.

Konsumenci na całym świecie oczekują działań w zakresie ochrony środowiska i przejrzystości ze strony firm, w tym tych z branży kosmetycznej. Wiele osób ma jednak problem z ogromem otrzymywanych informacji i ich rzetelnością, dlatego SEPHORA zobowiązuje się do zapewnienia klientom transparentności, spójności i przejrzystości, aby mogli oni podejmować świadome wybory. Oznaczenie „Planet Aware at SEPHORA” jest wynikiem 2 lat intensywnej współpracy zespołów SEPHORA ze wszystkich regionów świata, z ekspertami ds. środowiska i naukowcami, której celem było wypracowanie wspólnego punktu widzenia, ram, a także posługiwanie się wspólnym językiem w odniesieniu do spełniających kryteria programu marek z oferty SEPHORA.

SEPHORA wprowadziła w kwietniu swoje odznaki „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA” w sklepach i w internecie Ameryki Północnej oraz w Europie, dając klientom możliwość wyszukiwania i identyfikowania marek, które odpowiadają ich preferencjom. W Polsce program został zaprezentowany w maju. Oznaczenia zostaną wprowadzone na Bliskim Wschodzie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej do końca 2024 r., a na sam koniec w Chinach w 2025 r.

SEPHORA pragnie również wpływać tym projektem na całą branżę kosmetyczną i chce zachęcić inne marki do podejmowania bardziej odpowiedzialnych wyborów przy opracowywaniu swoich produktów – począwszy od ich formuł, poprzez pozyskiwanie składników i opakowań, przejrzystość, po ich działania w obszarze zobowiązań korporacyjnych. SEPHORA we współpracy ze swoim partnerem technologicznym Novi Connect zapewnia wszystkim zainteresowanym udziałem w programie markom partnerskim, spersonalizowane narzędzie weryfikujące, w którym mogą ocenić swoje produkty pod kątem listy składników „Clean at SEPHORA”, a także kryteriów „Planet Aware at SEPHORA”.

Podczas marcowego Szczytu Change NOW, który odbył się w Paryżu, SEPHORA przedstawiła swoje nowe odznaki szerokiej publiczności. Change NOW to cieszący się rozpoznawalnością i ceniony szczyt, podczas którego zbierają się liderzy ze świata biznesu, rządu i przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego i rozmawiają na najważniejsze tematy związane ze zrównoważonym rozwojem.

Guillaume Motte, Prezes i CEO marki SEPHORA powiedział:

Ponieważ jesteśmy światowym liderem wielokanałowej sprzedaży detalicznej kosmetyków premium, spoczywa na nas ogromna odpowiedzialność. SEPHORA zobowiązuje się do ułatwienia naszym klientom i markom partnerskim podejmowania bardziej zrównoważonych wyborów, a także wywierania pozytywnego wpływu, a te nowe oznaczenia są istotnym krokiem w tym kierunku. Naszą rolą jako lidera w światowej branży kosmetyków premium jest zaangażowanie naszych partnerów i naszych zespołów w realizację ambitnych celów.

Deborah Yeh, Globalna Dyrektorka Marketingu w SEPHORA, podkreśliła, że:

Misją marki SEPHORA jest podejmowanie dzisiaj celowych działań, aby zapewnić piękne jutro: dla planety, dla naszej społeczności i dla branży kosmetycznej za pośrednictwem naszych potężnych marek partnerskich. Jesteśmy dumni, że mogliśmy przedstawić nasze nowe globalne odznaki podczas Change NOW. Jest to świadectwo naszej misji. Z pokorą wyrażamy nadzieję na to, że ta praca może wywołać pozytywną zmianę i zachęcić całą naszą branżę do wprowadzania zmian.

Redakcja poleca

REKLAMA
Nasze akcje
KORIKA JEJU
Pielęgnacja
Wielopokoleniowa pielęgnacja skóry w koreańskim stylu
Współpraca reklamowa
Bella Perfecta
Styl życia
Komfort każdego dnia z Bella Perfecta
Współpraca reklamowa
ICONIQUE Professional
Fryzury
Wpływ stresu na kondycję włosów
Współpraca reklamowa
Striplac PEEL OR SOAK od alessandro
Manicure
Striplac PEEL OR SOAK: zdejmowanie lakieru hybrydowego nigdy nie było łatwiejsze!
Współpraca reklamowa
NOYO Skin
Pielęgnacja
Skuteczna pielęgnacja? Zacznij ją od środka! 
Współpraca reklamowa
Kuba Błaszczykowski o misji Rossmanna
Styl życia
Kuba Błaszczykowski o misji Rossmanna
Współpraca reklamowa
Verona Top Recenzentki
Moda
Top Recenzentki sprawdziły komplety biżuterii Verona. Są ponadczasowe i idealnie uzupełniają stylizacje
Współpraca reklamowa
Fitness
Piękno do kwadratu. Odkryj nowy smartwatch HUAWEI WATCH FIT 3
Współpraca reklamowa
Polecane
Najnowsze
Wybrane dla Ciebie
suche włosy
Fryzury
Suche włosy - przyczyny przesuszania i proste rady, jak o nie dbać!
Laura Grzelak Milena Majak
Blizny na twarzy po trądziku
Pielęgnacja
Blizny po trądziku – jak się ich pozbyć? Najlepsze preparaty i zabiegi
Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
modny warkocz francuski
Fryzury
Warkocze - TOP 15 fryzur z warkoczami, które zapleciesz w ekspresowym tempie
Laura Grzelak
Modne paznokcie 2024
Manicure
Modne paznokcie 2024. TOP 9 trendów, które będą hitem tego roku 
Aneta Zygmuntowicz Iga Pejas
laminowanie rzęs w domu
Pielęgnacja
Laminowanie rzęs w domu – jak je wykonać i ile się utrzyma?
Agnieszka Mojsiej
fryzura z długich włosów
Fryzury
Fryzury z długich włosów, które zrobisz samodzielnie w 5 minut. TOP 15 inspiracji [Zdjęcia]
Aneta Zygmuntowicz
Paznokcie panterka
Manicure
Jak zrobić panterkę na paznokciach? TOP 15 inspiracji z Instagrama na paznokcie w panterkę
Aneta Zygmuntowicz Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
Roller do twarzy
Pielęgnacja
Roller do twarzy – który wybrać i jak wykonywać nim masaż?
Marta Średnicka Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
Mezoterapia twarzy
Pielęgnacja
Mezoterapia – na czym polega zabieg i jakie daje efekty?
Aneta Zygmuntowicz Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
najlepsze diety odchudzające efekty
Diety
Najlepsze diety odchudzające 2022 - ranking U.S. News & World Report
Aneta Zygmuntowicz
Pomarańczowe paznokcie szpice
Manicure
Jak zrobić paznokcie szpice krok po kroku? TOP 15 inspiracji z Instagrama na najciekawsze wzory
Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
Wypadanie włosów
Fryzury
Wypadanie włosów – najczęstsze przyczyny wypadania włosów. Co powoduje łysienie? 
Dominika Zabost Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
Paznokcie ballerina
Manicure
Paznokcie ballerina – jak piłować? TOP 15 inspiracji z Instagrama na najciekawsze wzory
Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
Paznokcie w kolorach złotym, różowym i czarnym
Manicure
Pomysły na paznokcie – 25 najciekawszych inspiracji z Instagrama na modny manicure
Małgorzata Przybyłowicz-Nowak
Ranking wcierek do włosów
Pielęgnacja
Najlepsze wcierki na porost włosów - ranking hitów włosomaniaczek z KWC
Dominika Zabost